قیمت گوشت قرمز| قیمت گوشت قرمز امروز| قیمت گوشت قرمز آبان 1402

قیمت گوشت قرمز ۲۰۰ درصد گران شد | قیمت گوشت قرمز در آبان ۱۴۰۲ چند؟

قیمت گوشت گوساله به‌طور خزنده‌ای در حال افزایش است

قیمت گوشت قرمز ۲۰۰ درصد گران شد | قیمت گوشت قرمز در آبان ۱۴۰۲ چند؟

قیمت گوشت قرمز سال گذشته با رشدی باورنکردنی همراه شد و این روند تا تابستان امسال ادامه داشت. دولت سعی کرده با وارد کردن گوشت قرمز از کشورهای خارجی باعث کاهش قیمت گوشت قرمز داخلی شود.تحلیلگران اقتصادی می‌گویند برای کاهش قیمت گوشت قرمز ابتدا باید قیمت دام کاهش پیدا کند و البته عرضه هم به مقدار کافی صورت بگیرد. در هفته های اخیر قیمت مرغ کاهش پیدا کرده و مردم امیدوارند که قیمت گوشت قرمز نیز ارزان شود. تازه ترین خبر درباره قیمت گوشت قرمز را در ادامه از خبرملت می‌خوانید

درحالی‌که به‌دلیل تقاضای مصرف خانگی بیشتر، توجه سیاست‌گذاران و نهادهای نظارتی بر کنترل قیمت گوشت گوسفندی متمرکز شده، قیمت گوشت گوساله به‌طور خزنده‌ای در حال افزایش است. به گزارش همشهری، آرشیو قیمت 5ماه گذشته محصولات پروتئینی نشان می‌دهد از خردادماه تاکنون هر کیلو گوشت گوساله 200هزار تومان افزایش قیمت داشته درحالی‌که در همین مدت میزان افزایش قیمت گوشت گوسفندی 100هزار تومان در هر کیلوگرم بوده است.

در خردادماه امسال هر کیلو شقه بدون دنبه گوسفندی در قصابی‌های پایتخت به‌طور میانگین 410هزار تومان به فروش می‌رسید. این قیمت در شهریورماه تا 510هزار تومان هم بالا رفت، اما توزیع گوشت گرم وارداتی در یک‌ماه اخیر قیمت این نوع گوشت را ثابت نگه داشته است، اما واردات دام سنگین و گوشت گرم گوساله بر قیمت این محصول در بازار تأثیرگذار نبوده است. در 5‌ماه اخیر یعنی از خرداد تا امروز قیمت هر کیلو مغز ران گوساله از کیلویی 500هزار تومان به 690هزار تومان و هر کیلو راسته مغز گوساله از 570هزار تومان به 780هزار تومان افزایش یافته است.

فعالان بازار مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت گوشت گوساله را، کاهش عرضه عنوان می‌کنند. نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی تهران در این‌باره به همشهری گفت: در ماه‌های گذشته در کنار کشتار ضعیف، واردات گوشت منجمد برزیلی متوقف شد و این موضوع به رشد قیمت دامن زد. سیدمهدی میرزا امین افزود: رستوران‌ها، تالارها و تولیدکنندگان سوسیس و کالباس که نیازشان را از گوشت منجمد تامین می‌کردند با توقف واردات به خرید گوشت گرم داخلی روی آوردند و این موضوع تقاضا را به‌شدت افزایش داد.

واردات گوشت قرمز از شهریورماه آغاز شده است، به‌گفته قائم‌مقام وزارت جهادکشاورزی، میزان واردات از روزانه 120تن گوشت‌گوسفندی و 80تن دام زنده سنگین، به روزانه 250تن رسیده و گوشت گرم گوساله هم به محصولات وارداتی افزوده شده است. با این حال کاهش تقاضا با توجه به قیمت‌های بالا، مشهود است. افشین صدر دادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک، عرضه گوشت گرم در قالب کالابرگ را به‌عنوان راهکار مطرح کرده و گفته است: در حال حاضر فقط گوشت منجمد گوساله در کالابرگ عرضه می‌شود، ولی می‌توان با عرضه گوشت گرم این محصول را در دسترس خانوارها قرار داد.

تغییر عجیب قیمت گوشت فقط در یک‌سال/ گوساله از ۲۴۰ هزار تومان به ۷۵۰ هزار تومان تغییر کرد

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار