یارانه عید فطر | زمان واریز یارانه عید فطر | یارانه فروردین 1403

یارانه نقدی 1380000 تومانی عید فطر کی واریز میشه؟ + توضیحات

این روزها لایحه بودجه سال آینده به مجلس تقدیم شده است و سهم یارانه ها از بودجه 1403 اعلام شده که جهت اطلاع می توانید این گزارش را مطالعه کنید.

یارانه نقدی 1380000 تومانی عید فطر کی واریز میشه؟ + توضیحات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه قرن، منابع هدفمند سازی یارانه‌ ها در لایحه بودجه سال 1403 از افزایش 15 درصدی میزان یارانه نقدی خبر داد. منابع هدفمند سازی یارانه‌ ها در لایحه بودجه سال 1403 با رشدی 15 درصدی به 758 هزار میلیارد تومان رسیده است.

این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است. با این حساب یک خانوار ۳ نفره در سال آینده مبلغ ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومان یارانه نقدی خواهند گرفت.

یارانه نقدی چندم فروردین واریز می شود؟

همزمان با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک پرسش‌های مختلفی از سوی شهروندان مطرح شد، از همین رو وزارت رفاه اقدام به پاسخِ برخی پرسش‌های احتمالی شهروندان مانند اینکه «آیا قرار است یارانه‌های نقدی حذف شود؟» یا اینکه «برای ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه باید چه کنیم؟» کرده است.

در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند. این برنامه‌های یارانه نقدی غالباً به عنوان یک پشتوانه مالی برای کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.

به دنبال اجرای طرح کالابرگ الکترونیک،‌ وزارت رفاه به برخی پرسش‌های احتمالی شهروندان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیک پاسخ داده است:

 

منبع: پایگاه خبری تحلیلی اندیشه قرن
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار