یارانه | افزایش یارانه | پیامک افزایش یارانه

یارانه یک میلیونی به چه افرادی می رسد؟ | اعلام مشمولین دریافت یارانه ویژه

یارانه‌ای به مبلغ 600 تا یک میلیون تومان به‌ازای هر کودکی که سوءتغذیه داشته باشد، به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

یارانه یک میلیونی به چه افرادی می رسد؟ | اعلام مشمولین دریافت یارانه ویژه

یارانه دارای مفاهیم متعددی است اما طرحی که از آن به عنوان طرح هدفمندی یارانه‌ها یاد می شود طرحی است که برای حمایت از قشر کم توان مالی اجرا شده و از سال ۱۳۸۹ مبلغی به دهک های مختلف پرداخت می شود. مبلغ یارانه نقدی ابتدا ۴۵ هزار تومان بود که در سال ۱۳۹۸ یارانه معیشتی ۴۵ هزار تومانی نیز همراه با آن پرداخت شد. این دو یارانه در ادامه ادغام شدند و مبالغ آن برای برخی دهک ها ۳۰۰ هزار تومان و برای برخی دیگر ۴۰۰ هزار تومان شد. دولت به تازگی اعلام کرده که مبلغ یارانه سه دهک پایین جامعه را به ۵۲۰ هزار تومان افزایش داده است. تازه ترین خبر درباره  یارانه را در بخوانید.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره یارانه کودکانی که از سوءتغذیه رنج می‌برند، گفت: معاون رفاه وزیر کار اعلام کرده که یارانه‌ای به مبلغ 600 تا یک میلیون تومان به‌ازای هر کودکی که سوءتغذیه داشته باشد، به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

طیبه حسینی ادامه داد: شناسایی خانوار انجام می‌شود و آنطور که آقای عسگریان خبر داده این مبلغ به حساب 120 هزار خانوار واریز خواهد شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، در خانواری که نیاز است برای 2 فرزند امنیت غذایی اتفاق بیفتد، 2 میلیون تومان برای خانوار مربوطه در دهک درآمدی یک تا پنج و یک‌میلیون و 200هزار تومان برای خانوار دهک درآمدی 6 و 7 در نظر گرفته می‌شود.

این طرح پیوسته و برای کودکان زیر 5 سال است و کودکانی که پنج سال را تمام کرده باشند از پوشش این طرح خارج می‌شوند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار