قیمت گوشت قرمز| قیمت گوشت قرمز امروز| قیمت گوشت قرمز شهریور

قیمت گوشت قرمز کانال عوض کرد | کاهش قیمت شقه گوسفندی

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی از کاهش قیمت گوشت قرمز خبر داد.

قیمت گوشت قرمز کانال عوض کرد | کاهش قیمت شقه گوسفندی

قیمت گوشت قرمز سال گذشته با رشدی باورنکردنی همراه شد و این روند تا تابستان امسال ادامه داشت. دولت سعی کرده با وارد کردن گوشت قرمز از کشورهای خارجی باعث کاهش قیمت گوشت قرمز داخلی شود.تحلیلگران اقتصادی می‌گویند برای کاهش قیمت گوشت قرمز ابتدا باید قیمت دام کاهش پیدا کند و البته عرضه هم به مقدار کافی صورت بگیرد. در هفته های اخیر قیمت مرغ کاهش پیدا کرده و مردم امیدوارند که قیمت گوشت قرمز نیز ارزان شود. تازه ترین خبر درباره قیمت گوشت قرمز را در ادامه از خبرملت می‌خوانید

علیرضا پیمان‌پاک امروز عنوان کرد: در ۶ ماه دوم سال مصرف گوشت افزایش می‌یابد اما با تأمین به موقع گوشت روند تثبیت و حتی کاهش قیمت اتفاق افتاده است و بازار رسانی مستمر هم انجام می‌شود، به گونه‌ای که هم برای تولیدکننده به صرفه باشد و هم برای مصرف‌کننده قابل خرید باشد. در این زمینه گوشت شقه گوسفندی کیلویی ۳۶۰ تا ۳۸۰ هزار تومان است که به نظر قیمت مناسبی است.

وی این را هم گفت: اگر ثبات در تأمین نهاده‌های دامی اتفاق افتد، روند کاهشی باز هم ادامه پیدا می‌کند.

وی در مورد تأمین نهاده جو گفت: جو در سامانه بازارگاه ۱۰۰ درصد افزایش یافته و بر روی سامانه کیلویی ۸ هزار تا ۸,۲۰۰ تومان به فروش می‌رسد، در حالی که قیمت مصوب جو ۱۱,۲۰۰ تومان بوده یعنی ۳۰ درصد کمتر از قیمت مصوب عرضه می‌شود که این مسأله به کاهش هزینه تمام‌شده دامدار منجر می‌شود.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: برای تأمین نهاده‌های دامی تنوع بازارهای مبدأ انجام شده و از کشورهای اوراسیا پیش‌خرید و سلف‌خریدی جو و نهاده‌های دامی انجام شده که این امر به کاهش هزینه تمام شده نهاده‌ها و همچنین هزینه تولید منجر می‌شود و اگر بتوانیم روزانه ۲۵۰ تن گوشت وارداتی گرم به بازار عرضه کنیم، قیمت‌ها را کنترل می‌کند. در حال حاضر تأمین گوشت روزانه ۲۳۰ تا ۲۵۰ تن است که عمدتاً در استان تهران توزیع می‌شود چون استان تهران بازار بزرگ مصرف است و خودش در زمینه دام تولید آنچنانی ندارد. حتی روزانه ۱۰ هزار رأس گوسفند از استان‌های دیگر برای تأمین گوشت وارد تهران می‌شود بنابراین اگر ما بتوانیم بازار تهران را کنترل کنیم خود به خود به تثبیت قیمت در کشور منجر می شود.

در همین رابطه، علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی هم در اعلام کرد: قیمت گوسفند زنده در شهرستان‌ها ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است، اما در تهران این رقم بیش از این است و با توجه به افزایش مصرف گوشت در زمستان اگر میزان نیاز بازار تأمین نشود قیمت افزایش می‌یابد و امیدواریم با تزریق به اندازه کافی گوشت در بازار قیمت گوشت برای مصرف‌کننده به ثبات برسد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار