قیمت خودرو| افزایش قیمت خودرو| کاهش قیمت خودرو

قیمت خودرو ایرانی از ۳۱۵ تا ۷۲۷ میلیون | جدیدترین جدول قیمت خودرو | کاهش شدید قیمت خودرو در راه است

تازه ترین جدول قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید.

قیمت خودرو ایرانی از ۳۱۵ تا ۷۲۷ میلیون | جدیدترین جدول قیمت خودرو | کاهش شدید قیمت خودرو در راه است

خبرملت: قیمت خودرو در سه ماه گذشته کاهش پیدا کرده است. با این وجود طبق گزارش کارشناسان، قیمت خودرو طی دو سال اخیر دو و نیم برابر شده است. افزایش قیمت خودرو در سالهای اخیر با انتقادهایی مواجه شده و برخی معتقدند ممانعت از واردات خودروهای خارجی باعث ایجاد این اتفاق شده است. به تازگی اخباری مبنی بر آزادسازی واردات خودروهای کارکرده شنیده می‌شود که می‌تواند قیمت خودرو را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. تازه ترین خبر درباره قیمت خودرو را در ادامه از خبرملت بخوانید.

قیمت خودرو امروز جمعه 10 شهریور 1402، بدون هیچ تغییری نسبت به روز گذشته ثابت ماند. با توجه به اینکه حجم معاملات در روزهای جمعه بسیار کم است، می‌توان گفت که قیمت خودروها تا پایان امروز تغییری نداشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار خودرو پس از حفظ ثبات قیمت‌ها در سه روز اول هفته، از اواسط هفته دچار روند نزولی شد، اما در روز چهارشنبه روند قیمت‌ها در بازار صعودی شد. حال در روز پایانی هفته قیمت‌ها مجدداً ثبات را برگزیدند. برای مشاهده هرگونه تغییر در قیمت‌ها باید منتظر آغاز معاملات در روز شنبه بود.

قیمت خودروهای داخلی

مطابق با قیمت‌های اعلامی وبسایت کارنامه، قیمت خودروهای داخلی امروز در بازار کاملاً ثابت بود.

کوییک دنده‌ای S، جایگزین این روزهای پراید در بازار خودرو بدون هیچ تغییر قیمتی در بازار با قیمت نهایی 345 میلیون تومان در بازار حضور پیدا کرد.

رانا پلاس، فیس‌لیفت پژو 206 صندوق‌دار امروز در بازار امروز بدون هیچ‌گونه نوسانی با قیمت نهایی 486 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

دنا پلاس ۶ دنده توربو، لوکس‌ترین سدان دنده‌ای ایران خودرو در بازار آزاد امروز با قیمت نهایی 727 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

2

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودروهای مونتاژی امروز در پیروی از بازار خودروهای داخلی بدون هیچ تغییری قیمت ثابت بود.

جک J۴ آپشنال، ارزان‌ترین سدان مونتاژی کرمان موتور در بازار امروز با قیمت 735 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

فونیکس تیگو ۷ پرو، محصولی که نسل بعدی و فیس‌لیفت تیگو 7 محسوب می‌شود، با قیمت نهایی یک میلیارد و 630 میلیون تومان در بازار امروز خرید و فروش می‌شود.

فردا T۵، جدید‌ترین و محبوب‌ترین محصول فردا موتور در بازار امروز بدون هیچ تغییر قیمتی با قیمت نهایی یک میلیارد و 520 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

1

پیش‌بینی قیمت خودرو در پایان هفته جاری

برای آینده بازار خودرو می‌توان دو پیش‌بینی را ارائه داد، با توجه به انتشار خبر ترخیص دو مدل از محصولات کیا از گمرکات کشور می‌توان انتظار داشت که قیمت خودرو برای بازه کوتاهی کاهشی شود، اما در سوی دیگر با توجه به نزدیک شدن به نیمه دوم سال می‌توان گفت که در اواخر شهریور قیمت خودرو افزایشی شود، چراکه با توجه به سابقه بازار می‌توان گفت که قیمت خودرو در نیمه دوم سال افزایش یابد.

قیمت خودرو به شدت می‌ریزد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از کاهش قیمت خودرو در آینده خبر داد. 

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در توئیتر نوشت: با حمایت‌های وزیر صمت و نظارت‌های مستمر مجلس، واردات خودرو سرعت گرفته است و با کاهش تعرفه واردات خودروهای برقی به صفر درصد، پلاگین هیبرید ۶ درصد، هیبرید ۱۶ درصد و ۱۵۰۰ سی‌سی ۵۵ درصد و تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در دولت، حتما شاهد افزایش واردات و کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهیم بود.

پیش‌بینی جالب یک نماینده از قیمت خودرو/ ریزش قیمت خودرو تا کجا ادامه دارد؟

این ویدئو فاش می‌کند ریزش قیمت خودرو در راه است

این روزها بحث آزادسازی واردات خودرو و تاثیراتی که واردات خودرو می‌تواند روی قیمت خودرو بگذارد در همه محافل داغ است.

یک تحلیلگر اقتصادی و بورس به بررسی تاثیر آزادسازی خودرو روی قیمت خودروها پرداخته و معتقد است با آزادسازی واردات، قیمت خودرو به شدت کاهش می‌یابد. 

ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

آزادسازی قیمت خودرو تکذیب شد

مدیر روابط عمومی شورای رقابت با بیان "این شورا براساس قانون متولی تعیین دستورالعمل قیمت خودرو است" گفت: ادعای آزادسازی قیمت خودرو این روزها توسط افرادی بیان می‌شود که در دوره‌های قبل نتایج منفی ادعای خود را دیده‌اند.

به گزارش تسنیم، در طول هفته‌های اخیر اخبار مختلفی مبنی بر آزادسازی قیمت خودرو مطرح شده است که همین امر باعث نگرانی خریداران خودرو از سامانه یکپارچه شده است؛ به همین منظور توکلی مدیر روابط عمومی شورای رقابت در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تصریح این نکته که براساس قانون و مطابق دستورالعمل 543 شورای رقابت این شورا متولی تعیین دستورالعمل قیمت خودرو است، افزود: این موضوع هنوز تغییری نکرده است و با توجه به قانون شورای رقابت این وظیفه را انجام می‌دهد.

وی با اعلام اینکه "ادعای آزادسازی قیمت خودرو این روزها توسط افرادی بیان می‌شود که در دوره‌های قبل نتایج منفی ادعای خود را دیده‌اند"، افزود: ما در طول دو سال گذشته شاهد بودیم که شورای رقابت از پروسه قیمت‌گذاری خودرو حذف شد، اگر این راهکار معقول و منطقی بود چرا در بهمن ماه سال گذشته باز به‌ اجبار شورای رقابت به این حوزه ورود پیدا کرد؟

قیمت خودرو

مدیر روابط عمومی شورای رقابت تصریح کرد: در آن مقطع حتی خودروسازان با برگزاری جلساتی در شورای رقابت خواستار ورود این شورا به قیمت‌گذاری بودند که این موضوع نشان می‌دهد سازوکار قیمت‌گذاری خودرو درست بوده است.

توکلی با ابراز اینکه "از بهمن ماه سال گذشته بازار خودرو به ثبات قیمتی دست پیدا کرده است"، گفت: در شرایط فعلی برخی می‌خواهند با اظهارنظرهایی نادرست در بازار التهاب به‌وجود بیاورند. باید این نکته را درنظر گرفت که بازار خودرو بازار خاصی است که به‌دلیل شرایط تحریمی و فشارهای اقتصادی قابل قیاس با سایر کشورها نیست و نمی‌توان برای آن نسخه واحد در نظر گرفت. امروز تولید به‌اندازه کافی انجام می‌شود و سازمان حمایت نیز سود عادلانه‌ای را برای خودروسازان در نظر گرفته است، آنها نیز بر همین اساس نسبت به فروش محصولات خود اقدام می‌کنند

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار