قیمت خودرو| قیمت خودرو امروز| کاهش قیمت خودرو

افزایش قیمت خودرو پژو ۲۰۶، پژو پارس، شاهین و کوییک | پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بررسی نمودار تغییرات قیمت خودروهای پرفروش داخلی نشان می‌دهد روند بازار طی بازه ۷ الی ۹ روز گذشته صعودی بوده است. در این میان افزایش ۴۰ میلیونی قیمت شاهین G میان محصولات سایپا رکورد زده است.

افزایش قیمت خودرو پژو ۲۰۶، پژو پارس، شاهین و کوییک | پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

خبرملت: قیمت خودرو در سال ۱۴۰۲ با نوسان زیادی همراه شده است. در ابتدای سال قیمت خودرو افزایشی شد اما با شروع اردیبهشت روند کاهشی خودرو آغاز و تا اواخر خرداد ادامه داشت. علیرغم کاهش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۲، قیمت بسیاری از محصولات طی یک سال اخیر دو برابر شده است. با شروع فصل تابستان قیمت خودرو برای چند روز افزایشی بوده است. تازه ترین خبر درباره قیمت خودرو را در ادامه از خبر ملت بخوانید

قیمت خودرو نسبت به روز گذشته با افزایش به روزرسانی شد. بررسی نمودار تغییرات قیمت خودروهای پرفروش داخلی نشان می‌دهد روند بازار طی بازه ۷ الی ۹ روز گذشته صعودی بوده است. در این میان افزایش ۴۰ میلیونی قیمت شاهین G میان محصولات سایپا رکورد زده است. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز با افزایش ۲۰ میلیونی طی دو روز گذشته در صدر لیست افزایش قیمت محصولات ایران خودرو قرار گرفته است.

در ادامه آخرین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا و تغییر آن نسبت به روز گذشته (۱۲تیرماه ۱۴۰۲) را می‌خوانید؛

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ به ۴۶۰ میلیون رسیده است که نسبت به روز گذشته  ۲۰ میلیون تومان گران شده است. این خودرو طی دوماه گذشته گذشته ۱۴۰میلیون ارزان شده است. مدل ۱۴۰۱ این خودرو ۴۹۵ میلیون تومان است که نسبت به دو روز گذشته ۲۰ میلیون گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۵۶۰  میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون تومان گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی مدل ۱۴۰۲ هم ۶۶۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون گران شده است اما  طی دو هفته گذشته روز گذشته ۱۳۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما مدل ۱۴۰۲ امروز ۷۰۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون تومان گران شده است اما طی ۹ گذشته ۳۵ میلیون گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ امروز ۸۱۰ میلیون تومان است که طی ۹ روز گذشته ۲۰ میلیون تومان ارزان شده است. این خودرو تقریبا دو ماه گذشته ۱۳۵ میلیون ارزان شده است.  مدل ۱۴۰۲ این خودرو ۸۴۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است. این  مدل طی یک ماه گذشته ۸۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا اتوماتیک ۱۴۰۱ ، ۸۰۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است اما طی ۶ روز گذشته ۴۰ میلیون بالا رفته است. تارا اتوماتیک صفر ۱۴۰۲ هم ۸۳۰ تومان قیمت خورده است که  ۳۰ میلیون افزایش را طی ۶ روز به ثبت رسانده است. این مدل در ۲۲  روز گذشته ۴۰ میلیون تومان ارزان شده است.

قیمت تارا دنده ای۱۴۰۲ هم به ۶۹۰  میلیون تومان رسیده است که نسبت به ۶ روز گذشته ۵۰ میلیون گران شده است و طی ۵۲ روز گذشته ۱۳۰میلیون ارزان شده است.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ به حوالی  ۸۴۰میلیون تومان رسیده است که به معنای کاهش ۲۵ میلیونی طی چهار روز گذشته و کاهش ۱۴۵ میلیونی طی دو ماه گذشته  است.

قیمت دنا معمولی ۱۴۰۱ هم به ۶۱۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به چهار روز گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است و طی ۵۳ روز گذشته ۲۰۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت رانا پانوراما پلاس مدل ۱۴۰۱ به ۵۳۰ میلیون تومان رسیده است که طی چهار روز گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است و طی ۶ روز گذشته ۴۰  میلیون ارزان شده است.  رانا پلاس پانوراما ۱۴۰۲ نیز ۵۵۵ میلیون تومان که یک روز ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است اما طی ۶ روزه گذشته ۵۵ میلیون تومان گران شده است.

قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ هم ۴۷۵  میلیونی شده است که طی روز گذشته  ۵ میلیون تومان پایین آمده است و طی  6روز گذشته ۲۵ میلیون گران شده است.

قیمت سمند EF۷ مدل ۱۴۰۱ حوالی ۵۵۵میلیون تومان است که طی روز گذشته  ۵ میلیون تومان افزایش داشته است.

قیمت سمند سورن پلاس بنزینی مالتی مدیا مدل ۱۴۰۱ هم ۵۷۰ میلیونی شده است که نسبت به ۶روز گذشته ۵میلیون افزایش داشته است. این خودرو طی دو هفته گذشته ۵۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو پارس LX  مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۳۰ میلیون اعلام شده است که طی روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است. این خودرو هشتم خردادماه ۶۶۵ میلیون تومان بود و تقریبا یک ماهه ۳۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۲۰ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۱ نیز به ۷۲۰ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ۱۰ میلیون افزایش پیدا کرده است و گران ترین مدل پژو پارس است.

قیمت پژو ۴۰۵ SLX مدل ۱۴۰۰ نیز با افزایش ۱۰ میلیونی به روز شد و ۵3۵ میلیون تومان است.

قیمت خودرو

قیمت سایپا

قیمت پراید ۱۵۱ پلاس مدل ۱۴۰۰ به ۲۷۵ میلیون تومان رسیده است و نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است اما طی 7روز گذشته ۱۰ میلیون پایین رفته است.

قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ هم  بدون تغییر حوالی ۲۶۰ میلیون تومان به روزرسانی شد.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ نسبت به  گذشته تغییر نکرده است و  ۳۳۰میلیون تومان است.

قیمت تیبا EX هاچ بک مدل ۱۴۰۰ با ثبات ۳۳۰ میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت ساینا S دنده ای‌ مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۵۰ میلیون تومان خریدوفروش می شود  که نسبت به روز گذشته کاهش قیمت را به ثبت رسانده است.

قیمت ساینا EX دنده ای مدل ۱۴۰۱ نیز ۳۴۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵  میلیون پایین آمده است.

قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۶۰ میلیون رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است. این خودرو نسبت به ۱۶ ادریبهشت ۳۵میلیون ارزان شده است.

قیمت کوییک دنده ای S مدل ۱۴۰۱ هم ۳۵۵ میلیون تومان شده است که افزایش ۵ میلیون طی روز گذشته  است و  مدل ۱۴۰۲ این خودرو هم ۳۶۵ میلیون است که طی دو روز گذشته ۵ میلیون گران شده است. 

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ نیز ۴۲۵ میلیون تومان اعلام شده است که ۱۵ میلیون نسبت به روز گذشته  گران شده است.

قیمت شاهین سایپا مدل ۱۴۰۲ امروز به ۵۷۵میلیون تومان رسیده است و نسبت به ۹ روز گذشته ۳۰میلیون گران شده است. شاهین G مدل ۱۴۰۰ هم ۵۴۵ میلیون تومان فروخته می‌شود که به معنای افزایش ۴۰ میلیونی طی ۹  روز گذشته است.

قیمت خودرو

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

سعید موتمنی از تشدید رکود در بازار خودرو خبر داد و افزود: تمایل مشتریان برای خرید خودرو کاهش پیدا کرده و در روزهای اخیر چندان نوسان‌های قیمتی مشاهده نمی‌شود؛ و روند کاهشی شدن قیمت‌ها متوقف شده است.

وی با اشاره به آخرین نرخ انواع خودروهای داخلی، تصریح کرد: پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که تا ۳ هفته پیش ۴۸۰ میلیون تومان معامله می‌شد اما امروز نرخ آن به ۵۱۶ میلیون تومان شده است؛ پژو تیپ ۳ حدود ۵۶۷ میلیون تومان و کوئیک ۳۴۸ میلیون تومان بفروش می‌رسد.

به گفته این فعال صنفی؛ نرخ خودرو با عبور نرخ دلار از کانال ۴۷ هزار تومان افزایش و قیمت اعلامی فروشندگان خودرو تغییر پیدا کرد. بنا به مشاهدات بازار، قیمت محصولات سایپا حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون و ایران خودرو حدود ۲۵ میلیون تومان افزایش نرخ را تجربه کردند.

سایپا

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران با تاکید بر کاهش واسطه‌گری‌ها در بازار خودرو، افزود: اگر واردات خودرو انجام شود شاهد سیر نزولی قیمت خودرو داخلی خواهیم بود؛ به نظر می‌رسد بازار خودرو منتظر لغو تحریم‌ها و توافق در برجام است چراکه سرمایه‌گذاران در این بازار می‌دانند که اگر این مذاکرات به ثمر بنشیند و طلب دولت وصول شود در این بازار تاثیر می‌گذارد چراکه بخواهیم یا نخواهیم خودرو یک کالای سرمایه‌ای شده است.

موتمنی با بیان اینکه آزاد شدن واردات در ارتقای کیفیت تولیدات داخلی نیز تاثیر می‌گذارد، اضافه کرد: خودروسازان دیگر نمی‌توانند با این کیفیت خودرو در بازار عرضه کنند چراکه خریداران حق انتخاب دارند و مشتریان کالای باکیفیت و با نرخ مناسب را خریداری می‌کنند. اگر فضای رقابتی ایجاد شود بسیاری از مشکلات فعلی صنعت خودرو حل و فصل می‌شود و ما منتظر اجرایی شدن طرح واردات خودرو هستیم.

وی فروش خودرو چینی با قیمت‌های نجومی را به عدم نظارت در بازار نسبت داد و افزود: قیمت جهانی خودرو مشخص است و کارویژه شورای رقابت این است که انحصارها را بشکند این شورا قیمت تمام شده تولید خودور مونتاژی را بررسی و با در نظر گرفتن سود منطقی قیمت خودروهایی مونتاژی را تعیین و اعلام کرد اما تا به امروز شرکت‌ها نرخ‌های شورای رقابت را اعمال نکردند. شورای رقابت نرخ برخی خودروها را ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان کاهش داد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران ادامه داد: در سال‌های اخیر به دلیل نبود نظارت خودروهایی مونتاژی با هر قیمتی که شرکت‌ها می‌خواستند در بازار عرضه شد در حالی‌که قیمت واقعی این خودروها ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار نیست و قیمت خودروهایی مونتاژی در ایران با قیمت جهانی و با هزینه‌های آنها همخوانی ندارد و باید این نرخ‌ها شکسته و قیمت‌های شورای رقابت که منطقی هستند اجرایی شود.

این فعال صنفی با بیان اینکه بازار بعد از واردات راه خود را پیدا خواهد کرد، افزود: نیاز بازار باید تامین شود برخی از کارشناسان این انتقاد را وارد می‌کنند که چرا باید خودرو کارکرده وارد شود؟ در یک بازه زمانی کوتاه واردات این نوع خودروها انجام شود تا تنظیم بازار ایجاد و قیمت خودروهای داخلی که یک میلیارد شدند شکسته شود.

قیمت خودرو

قیمت خودرو تا پایان سال افزایش نمی‌یابد؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفت: با واردات خودرو ۱۰۰ درصد کاهش قیمت داریم و تا پایان سال قیمت خودرو افزایش نخواهد داشت.

حسین حسینی در گفتگو با ایسنا، در خصوص وضعیت قیمت خودرو اظهار کرد: در حال حاضر قیمت خود ثابت است. از فروردین ماه سال جاری که قیمت خودرو کاهشی بود، این وضعیت ادامه داشت.

وی افزود: با واردات خودرو ۱۰۰ درصد کاهش قیمت داریم و تا پایان سال قیمت خودرو افزایش نخواهد داشت.

حسینی با بیان اینکه خرید و فروش خودرو زیر قیمت بازار انجام می‌شود، عنوان کرد: اگر فردی خودروی خود را زیر قیمت بازار بفروشد، ممکن است به فروش برسد، در غیر این صورت در بنگاه‌ها خرید ندارد و مصرف‌کننده‌ها نیز اندک هستند.

قیمت خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفت: خرید و فروش خودرو در بازار انجام نمی‌شود و عرضه و تقاضا یکی نیست و در نتیجه بازار راکد است. از ابتدای سال خرید و فروش خودرو ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: مصرف‌کننده‌ها نیز منتظر واردات خودرو هستند. همچنین در هفته ۳ تا ۴ نمایشگاه خودرو همکاران تعطیل می‌شوند، زیرا اجاره ملک افزایش پیدا کرده و دیگر توان پرداخت ندارند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار