قیمت طلا| قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه

قیمت طلا اوج گرفت | طغیان قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲

هر گرم طلای ۱۸عیار امروز در بازار ۳۹ هزار تومان افزایش یافت و به ۲ میلیون و ۳۸۷ هزار تومان رسید.

قیمت طلا اوج گرفت | طغیان قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲

خبر ملت: قیمت طلا طی یک ماه گذشته به شدت کاهش یافته است. کارشناسان معتقدند سیگنال های مثبت مربوط به توافقات هسته ای و کاهش نرخ ارز باعث کاهش قیمت طلا شده است. سال گذشته قیمت طلا ۱۸ عیار وارد کانال سه میلیون تومان شد و در روزهای پایانی سال تا دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افت کرد. پیش بینی می شد با شروع سال جدید قیمت طلا افزایشی شود اما روند کاملا برخلاف پیش بینی ها طی شد. با این وجود قیمت طلا امروز شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ بار دیگر اوج گرفته است. 

 قیمت دلار امروز در بازار تهران ۴۶۶ تومان بالا رفت و در کانال ۴۹ هزار تومان باقی ماند.

در این میان، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار ۳۹ هزار تومان افزایش یافت و به ۲ میلیون و ۳۸۷ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز ۴۸۴ هزار تومان افزایش پیدا کرد و به قیمت ۲۹ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان رسید.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز شنبه، دهم تیرماه ۱۴۰۲ را مشاهده می‌کنید:

دلار (در صرافی بانکی): ۴۱ هزار و ۲۶۲ تومان

یورو: ۴۵ هزار و ۴۹ تومان

سکه تمام بهار آزادی: ۲۵ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان

سکه امامی: ۲۹ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان

نیم سکه: ۱۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان

ربع سکه: ۱۰ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان

سکه گرمی: ۶ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار: ۲ میلیون و ۳۸۷ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار: ۳ میلیون و ۱۸۳ هزار تومان

هر مثقال طلا: ۱۰ میلیون و ۳۱۵ هزار تومان

هر انس طلا: ۱۹۱۹.۶۲ دلار

قیمت طلا

قیمت طلا دوباره کاهشی می‌شود؟

محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا اظهار داشت: هفته گذشته قیمت جهانی طلا و فلزات گران‌بهای نقره، پلاتین و پالادیوم با کاهش همراه بود. بهای جهانی طلا به طور متوسط با ۱۴ دلار کاهش در آخرین معاملات روز گذشته به ۱۹۰۷ دلار رسید.

وی افزود: نرخ ارز در هفته گذشته با توجه به اتفاقات روسیه افزایش چند صدم درصدی داشت اما دوباره به قیمت‌های سطح اولیه بازگشت.

کشتی‌آرای بیان کرد: وضعیت بازار داخل طلا با توجه به روند کاهشی انس جهانی با نوسان اندکی همراه بود اما در مجموع باید گفت که هفته باثبات و آرامی را در نخستین روزهای تیرماه شاهد بودیم.

وی گفت: در هفته گذشته سکه طرح قدیم، نیم سکه و ربع سکه تغییر قیمتی نداشت و سکه طرح جدید ۲۵۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را ثبت کرد. سکه‌های یک گرمی نیز ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشتند.

این فعال صنفی اظهار داشت: همچنین هر مثقال طلای آب شده و هر گرم طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته تغییر قیمتی نداشتند.

وی ادامه داد: حباب ربع سکه به دلیل کاهش تقاضا ۱۰۰ هزار تومان کم شد و به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

کشتی‌آرای گفت: بازار طلا در نخستین روزهای گرم تیرماه بسیار بسیار آرام، باثبات و کم نوسانی بود و پیش‌بینی می‌شود با توجه به کاهش تقاضا قیمت‌ها همچنان کاهشی باشد.

قیمت طلا

قیمت طلا، سکه و ارز چشم انتظار برجام

میثم رادپور کارشناس اقتصادی با اشاره به نوسانات قیمت ارز و طلا و سکه در روزهای اخیر به تجارت‌نیوز گفت: «در دوره‌های پرنوسان ارزی قرار داریم و دولت برای کنترل قیمت‌ها اقداماتی نظیر فروش خودرو، دریافت مالیات و انواع دستورالعمل و بخش‌نامه‌ها را انجام می‌دهد که تبعات تورمی بر بازارها را در آینده شدیدتر می‌کند.»

وی در ادامه افزود: «علاوه بر سیاست دولت برای مهار قیمت در بازارهای مالی، مردم به دنبال راهی امن برای افزایش دارایی‌هایشان هستند و هر بازاری که پالس امن‌تری داشته باشد به آن ورود می‌کنند.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به کاهش قیمت انس جهانی طلا و اثر جزئی آن بر قیمت‌ طلا و سکه خاطرنشان کرد: «فعلا قیمت طلا و سکه ارتباط چندانی با اونس جهانی ندارد اما برجام می‌تواند بازار دلار را تحت تاثیر قرار دهد و متعاقب آن طلا و سکه نیز ریزش قیمت داشته باشند.»

این کارشناس بازارهای مالی توضیح داد: «در صورت حصول توافق در برجام اگر مانند توافق سال ۹۵ باشد، درآمد نفتی کشور افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه مقدار زیادی ارز وارد کشور می‌شود. این اتفاق بر تمام قیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت.»

قیمت طلا

با توجه به قیمت طلا آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید است؟

سهراب اشرفی فعال بازار طلا و سکه و کارشناس اقتصادی با اشاره به رکود فعلی بازار فلز زرد به تجارت‌نیوز گفت: «افزایش قیمت‌ها در ماه‌های گذشته به اندازه‌ای بالا بوده که دیگر تقاضاهای خرد تاثیری در روند قیمت‌ها ندارد این در حالی است که روند تقاضا نیز در بازار در ۶ ماهه گذشته به حداقل رسیده‌ است.»

وی در پاسخ به اینکه زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است، خاطرنشان کرد: «من این توصیه را همیشه می‌کنم؛ برای خرید، یک گرم طلای ۱۸ عیار را با هر قیمتی، ضرب در ۱۰ کنید. به طور مثال دو میلیون و ۳۳۴ هزار تومان قیمت روز هر گرم طلای ۱۸ عیار است آن را ضربدر ۱۰ کنیم، می‌شود حدود ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان. اگر قیمت روز، بالای این مقدار بود خرید سکه‌های طرح قدیم و یا جدید ارزش ندارد و اگر پایین‌تر بود زمان مناسب برای خرید فرا رسیده است.»

این کارشناس بازار طلا و سکه به اهمیت بازه زمانی خرید از بازار فلز زرد اشاره کرد و افزود: «اگر خرید طلا و سکه برای سرمایه‌گذاری در بازه دو تا چهار ماهه باشد توجه به حباب سکه اهمیت ندارد. اما با دورنمای یک تا دو ساله احتمال اینکه حباب سکه همچنان وجود داشته باشد پایین است. بنابراین در هنگام خرید باید به مدت خواب سرمایه‌ نیز توجه کرد.»

اشرفی خاطرنشان کرد: «در بلندمدت به جای سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت و خرید حباب سکه، خرید طلا منطقی است و نیازی به خرید حباب سکه نیست.»

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار