قیمت طلا| قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه

قیمت طلا از این پایین‌تر می‌آید؟ | پیش بینی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

قیمت‌ها در بازار طلا و سکه این روزها ثبات نسبی دارد و گاه کاهشی است. همین شرایط کمابیش بر بازار دلار هم حاکم است. اما پیش‌بینی‌ها از آینده بازارها چه می‌گویند؟

قیمت طلا از این پایین‌تر می‌آید؟ | پیش بینی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

خبر ملت: قیمت طلا طی یک ماه گذشته به شدت کاهش یافته است. کارشناسان معتقدند سیگنال های مثبت مربوط به توافقات هسته ای و کاهش نرخ ارز باعث کاهش قیمت طلا شده است. سال گذشته قیمت طلا ۱۸ عیار وارد کانال سه میلیون تومان شد و در روزهای پایانی سال تا دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افت کرد. پیش بینی می شد با شروع سال جدید قیمت طلا افزایشی شود اما روند کاملا برخلاف پیش بینی ها طی شد. تازه ترین خبر درباره قیمت طلا را در ادامه می خوانید. 

قیمت‌ها در بازار طلا و سکه این روزها ثبات نسبی دارد و گاه کاهشی است. همین شرایط کمابیش بر بازار دلار هم حاکم است. اما پیش‌بینی‌ها از آینده بازارها چه می‌گویند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، این روزها قیمت طلا و قیمت سکه روند کاهشی دارد. قیمت‌ها در بازار دلار نیز در هفته‌ای که رو به پایان است، نوساناتی را تجربه کرده و از روند هیجانی روزهای نخست هفته فاصله گرفته است. روز گذشته، تعطیلی بازار ارز دبی و هرات به مناسبت عید مذهبی مسلمانان، بازار ارز فردوسی را هم کم رمق کرد به نحوی که هم تعداد معاملات کاهش چشم‌گیری داشت و هم قیمت دلار در روز گذشته ثابت ماند و تغییری نکرد. با وجود این انتظار می‌رفت، نزدیکی عید قربان، کمی رونق را به بازار طلا و سکه بازگرداند اما این اتفاق رخ ندارد.

روز گذشته، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نوسانات اندکی داشت و تغییر چندانی نسبت به روز سه‌شنبه نکرد. البته نوسان در بازار سکه بیشتر بود و انواع سکه در ساعاتی از روز روند افزایشی را تجربه کردند.

بازار ارز این روزها چشم‌انتظار نتایج مذاکرات دوحه است. اخیرا سی ان ان در خبری اعلام کرده که به نظر می‌‌رسد حرکت رو به جلو برای احیای مذاکرات پیرامون برنامه هسته‌ای رو به رشد ایران، ایجاد شده است.

این رسانه گزارش داده که به نظر می‌رسد گفتگوی دو روزه در دوحه بین انریکه مورا، دیپلمات اتحادیه اروپا و علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران به تحولات مثبت در بسیاری از موضوعات منجر شده است. در این شرایط هم قیمت دلار و هم قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، نوعی ثبات و رکود حاکم است و روند هم اندکی کاهشی است. اما پیش‌بینی‌ها از این بازار چه می‌گویند؟

قیمت طلا

تازه ترین قیمت طلا و سکه

قیمت دلار روز چهارشنبه (آخرین روز غیر تعطیل هفته) در بازار تهران ۱۱ تومان کاهش یافت و در کانال ۴۹ هزار تومان باقی ماند.

در این میان، قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران، کاهش را تجربه کرد و به این ترتیب هر قطعه سکه امامی با کاهش ۲ هزار تومانی مواجه شد و به قیمت ۲۸ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای ۱۸عیار نیز کاهش ۷ هزار تومانی را تجربه کرد و در بازار ۲ میلیون و ۳۴۴ هزار تومان قیمت پیدا کرد.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز چهارشنبه‌، هفتم تیرماه ۱۴۰۲ را مشاهده می‌کنید:

دلار (در صرافی بانکی): ۴۱ هزار و ۲۶۷ تومان

یورو: ۴۵ هزار و ۲۶ تومان

سکه تمام بهار آزادی: ۲۵ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان

سکه امامی: ۲۸ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان

نیم سکه: ۱۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان

ربع سکه: ۱۰ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان

سکه گرمی: ۶ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار: ۲ میلیون و ۳۴۴ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار: ۳ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان

هر مثقال طلا: ۱۰ میلیون و ۱۵۶ هزار تومان

هر انس طلا: ۱۹۱۰.۶۷ دلار

قیمت طلا

سه پیش بینی از آینده قیمت طلا و سکه

حق‌شناس: امکان افزایش تورم تا پایان سال وجود دارد

برزو حق‌شناس کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سوال، با اشاره به رکود بازارها و ثبات قیمت دلار در روزهای اخیر و اشاره به کاهش انس‌ جهانی طلا به تجارت‌نیوز گفت: «با ثبات قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر مشهود است که سکه قیمت ۲۸ تا ۲۹ میلیون تومانی را به‌عنوان کف قیمتی در بازار شناسایی می‌کند.»

وی به کنترل تورم در آمریکا و تاثیر آن بر انس جهانی طلا اشاره کرد و افزود: «موضوع کنترل تورم در آمریکا سیگنال این را می‌دهد که فدرال رزرو نمی‌خواهد سیاست‌های فعلی‌اش را در نرخ بهره ادامه دهد.»

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: «این کاهش نرخ‌ بهره در آینده بر کامودیتی‌ها و نرخ طلا موثر است. به نظر می‌رسد کاهش قیمت انس موقتی است. در این صورت تا پایان سال اگر دلار را صعودی در نظر بگیریم قیمت طلای جهانی به‌عنوان اهرمی برای افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی عمل خواهد کرد و شاید طلا در سال جاری بازدهی بهتری نسبت به دلار بدهد.»

حق‌شناس به تشدید تورم تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: «راه را اشتباه می‌رویم و تا علت این شرایط تورم‌زا اصلاح نشود نه تنها سیاست‌های اجرایی درست پیاده نمی‌شود بلکه تورم باعث تضییع حق تولیدکننده نیز می‌شود.»

اشرفی: تقاضاهای خرد تاثیری در روند قیمت‌ها ندارد

همچنین سهراب اشرفی فعال بازار طلا و سکه و کارشناس اقتصادی با اشاره به رکود فعلی بازار فلز زرد به تجارت‌نیوز گفت: «افزایش قیمت‌ها در ماه‌های گذشته به اندازه‌ای بالا بوده که دیگر تقاضاهای خرد تاثیری در روند قیمت‌ها ندارد این در حالی است که روند تقاضا نیز در بازار در ۶ ماهه گذشته به حداقل رسیده‌ است.»

وی در پاسخ به اینکه زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است، خاطرنشان کرد: «من این توصیه را همیشه می‌کنم؛ برای خرید، یک گرم طلای ۱۸ عیار را با هر قیمتی، ضرب در ۱۰ کنید. به طور مثال دو میلیون و ۳۳۴ هزار تومان قیمت روز هر گرم طلای ۱۸ عیار است آن را ضربدر ۱۰ کنیم، می‌شود حدود ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان. اگر قیمت روز، بالای این مقدار بود خرید سکه‌های طرح قدیم و یا جدید ارزش ندارد و اگر پایین‌تر بود زمان مناسب برای خرید فرا رسیده است.»

این کارشناس بازار طلا و سکه به اهمیت بازه زمانی خرید از بازار فلز زرد اشاره کرد و افزود: «اگر خرید طلا و سکه برای سرمایه‌گذاری در بازه دو تا چهار ماهه باشد توجه به حباب سکه اهمیت ندارد. اما با دورنمای یک تا دو ساله احتمال اینکه حباب سکه همچنان وجود داشته باشد پایین است. بنابراین در هنگام خرید باید به مدت خواب سرمایه‌ نیز توجه کرد.»

اشرفی خاطرنشان کرد: «در بلندمدت به جای سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت و خرید حباب سکه، خرید طلا منطقی است و نیازی به خرید حباب سکه نیست.»

قیمت طلا

رادپور: بازارها در انتظار برجام هستند

میثم رادپور کارشناس اقتصادی نیز با اشاره به نوسانات قیمت ارز و طلا و سکه در روزهای اخیر به تجارت‌نیوز گفت: «در دوره‌های پرنوسان ارزی قرار داریم و دولت برای کنترل قیمت‌ها اقداماتی نظیر فروش خودرو، دریافت مالیات و انواع دستورالعمل و بخش‌نامه‌ها را انجام می‌دهد که تبعات تورمی بر بازارها را در آینده شدیدتر می‌کند.»

وی در ادامه افزود: «علاوه بر سیاست دولت برای مهار قیمت در بازارهای مالی، مردم به دنبال راهی امن برای افزایش دارایی‌هایشان هستند و هر بازاری که پالس امن‌تری داشته باشد به آن ورود می‌کنند.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به کاهش قیمت انس جهانی طلا و اثر جزئی آن بر قیمت‌ طلا و سکه خاطرنشان کرد: «فعلا قیمت طلا و سکه ارتباط چندانی با اونس جهانی ندارد اما برجام می‌تواند بازار دلار را تحت تاثیر قرار دهد و متعاقب آن طلا و سکه نیز ریزش قیمت داشته باشند.»

این کارشناس بازارهای مالی توضیح داد: «در صورت حصول توافق در برجام اگر مانند توافق سال ۹۵ باشد، درآمد نفتی کشور افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه مقدار زیادی ارز وارد کشور می‌شود. این اتفاق بر تمام قیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت.»

احتمال نوسان قیمت طلا پایین است

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش بینی وضعیت بازار سکه و طلا در این هفته نیز گفت: با توجه به اینکه طی دو هفته گذشته وضعیت ثبات و کاهش قیمت ها را داشتیم به نظر می رسد بازار تغییر خاصی نداشته باشد اما باید دید انس جهانی طلا چه تغیراتی خواهد کرد یا در بازار ارز چه نوساناتی رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: احتمال نوسان افزایشی در این هفته کم است اما با توجه به وضعیت کنونی بازار به نظر می رسد نوسان بین ۲ تا ۵ درصدی در بازار شاهد باشیم. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره نگرانی مردم از احتمال ریزش بیشتر قیمت ها یا بازگشت بازار به روند افزایشی نیز گفت: شرایط بازار بسیار خوب است امروز تقریبا التهابی در بازار وجود ندارد و از نظر ثبات و کاهش قیمت ها وضعیت مساعد است. 

بذرافشان خاطرنشان کرد: وقتی نوسان کاهشی یا افزایشی شدید می شود مردم در رابطه با اینکه این روند موقت یا دائمی است نگرانی  اما با توجه به اتفاقات مثبت سیاسی و اقتصادی و میزان کاهش قیمت ها در بازار به نظر می رسد نوسان کاهش یا افزایش در بازار طلا و سکه نداشته باشیم. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین گفت: شرایط برای خرید مساعد است مردم اگر تصمیم به مبادله در بازار سکه و طلا دارند می توانند بدون نگرانی خریدهای عادی مصنوعات طلا و سکه را انجام دهند. 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار