قیمت طلا| قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه

قیمت طلا به خریداران چشمک زد | قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲

یک فعال بازار طلا و سکه با بیان اینکه حباب سکه به شدت کاهش پیدا کرده است پیش‌بینی کرد روند ثبات قیمت‌ها در بازار ادامه داشته باشد.

قیمت طلا به خریداران چشمک زد | قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲

خبر ملت: قیمت طلا طی یک ماه گذشته به شدت کاهش یافته است. کارشناسان معتقدند سیگنال های مثبت مربوط به توافقات هسته ای و کاهش نرخ ارز باعث کاهش قیمت طلا شده است. سال گذشته قیمت طلا ۱۸ عیار وارد کانال سه میلیون تومان شد و در روزهای پایانی سال تا دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افت کرد. پیش بینی می شد با شروع سال جدید قیمت طلا افزایش شود اما روند کاملا برخلاف پیش بینی ها طی شد. تازه ترین خبر درباره قیمت طلا را در ادامه می خوانید. 

یک فعال بازار طلا و سکه با بیان اینکه حباب سکه به شدت کاهش پیدا کرده است پیش‌بینی کرد روند ثبات قیمت‌ها در بازار ادامه داشته باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمد کشتی‌آرای، نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار سکه و طلا گفت: روز شنبه بازار تحت تاثیر اخبار سیاسی منطقه قرار گرفت، قیمت ارز بالا رفت و همین عامل باعث افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای شنبه و یکشنبه شد. 

کشتی‌آرای با بیان اینکه روند قیمتی طلای جهانی و فلزات گران‌بها نیز در این هفته کاهشی بود، افزود: با توجه به تغییر وضعیت سیاسی روسیه قیمت ارز نیز کاهش یافت و بازار سکه و طلا دوباره به ثبات بازگشت. 

این فعال بازار طلا و سکه همچنین درباره وضعیت تقاضا در بازار سکه و طلا نیز گفت: باتوجه به نزدیکی ماه محرم انتظار می‌رفت تقاضا در بازار افزایش پیدا کند اما تقاضا در بازار سکه و طلا افزایش نیافت. 

وی با تاکید بر اینکه بازار در ثبات قرار دارد، خاطرنشان کرد: حباب سکه به شدت کاهش پیدا کرده است، در یک هفته اخیر حدود ۱ میلیون تومان از حباب سکه کاسته شده است که نشان می دهد تقاضا برای خرید سکه کاهش یافته است.

کشتی‌آرای افزود: افزایش تقاضا باعث ایجاد حباب می‌شود اما در حال حاضر با توجه به کاهش تقاضا حباب و قیمت سکه کاهش یافته است. 

رییس سابق اتجادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت طلا  نیز با تغییرات انس جهانی و نرخ ارز تغییر یافته است، گفت: این هفته در بالاترین نرخ، طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان شد در حال حاضر قیمت طلا به ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است که کاهش ۲۰ هزار تومانی در هر گرم طلای ۱۸ عیار داشته است.  

وی درباره وضعیت بازار سکه و طلا و تغییرات قیمتی در روزهای آینده اظهار کرد: بازار در چهار پنج روز آینده تغییری نخواهد کرد و این قیمت‌ها ثابت خواهند ماند مردم می‌توانند معاملات طلا و سکه را انجام دهند، ثبات بازار بهترین زمان برای خرید و فروش است.

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران در بازار هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون ۳۵۱  هزار ۵۰۰  تومان شد. سکه طرح جدید ۲۸ میلیون و ۵۰۰  هزار تومان و سکه طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت خورد. قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون ۶۵۰ هزار تومان شد و ربع سکه به ۱۰ میلیون ۷۰۰ هزار تومان رسید همچنین قیمت سکه گرمی در بازار ۶ میلیون و ۳۰۰  هزار تومان است و انس جهانی طلا به ۱۹۱۸  دلار کاهش پیدا کرده است.

قیمت طلا

بروزترین قیمت طلا و سکه

قیمت دلار امروز در بازار تهران ۱۱ تومان کاهش یافت و در کانال ۴۹ هزار تومان باقی ماند.

در این میان، قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران، کاهش را تجربه کرد و به این ترتیب هر قطعه سکه امامی با کاهش ۲ هزار تومانی مواجه شد و به قیمت ۲۸ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای ۱۸عیار نیز کاهش ۷ هزار تومانی را تجربه کرد و در بازار ۲ میلیون و ۳۴۴ هزار تومان قیمت پیدا کرد.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز چهارشنبه‌، هفتم تیرماه ۱۴۰۲ را مشاهده می‌کنید:

دلار (در صرافی بانکی): ۴۱ هزار و ۲۶۷ تومان

یورو: ۴۵ هزار و ۲۶ تومان

سکه تمام بهار آزادی: ۲۵ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان

سکه امامی: ۲۸ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان

نیم سکه: ۱۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان

ربع سکه: ۱۰ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان

سکه گرمی: ۶ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار: ۲ میلیون و ۳۴۴ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار: ۳ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان

هر مثقال طلا: ۱۰ میلیون و ۱۵۶ هزار تومان

هر انس طلا: ۱۹۱۰.۶۷ دلار

قیمت طلا

علت کاهش قیمت طلا چیست؟

به نظر می‌رسد روند هیجانی روزهای نخست هفته که تحث تاثیر وقایع داخلی روسیه و برخی اخبار در مورد احتمال دائمی شدن تحریم‌های ایران قرار داشت تخلیه شده است. بازار ارز امروز آرام بود و قیمت‌ها تقریبا درجا زد.

قیمت دلار از ابتدای معاملات روز گذشته افزایشی بود و این روند تا نیمه روز ادامه داشت. در همین زمان محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی با حضور در میدان فردوسی و بازدید از برخش صرافی‌ها تلاش کرد تا در بازار آزاد ارز قدرت‌نمایی کند. حضور او البته چندان هم بی‌تاثیر نبود چرا که تا پایان معاملات روز گذشته، قیمت دلار به کانال ۴۹ هزار تومانی نزول کرد و کاهشی شد. این روند امروز هم اندکی ادامه داشت و قیمت‌ها در ساعاتی روز کاهشی بود.

بازار طلا و سکه روز گذشته نیز نزولی بود و این روند امروز هم ادامه یافت. کاهش قیمت در بازارهای مالی به ویژه طلا و سکه در پی پایان یافتن تنش‌‌های داخلی روسیه رخ داد. اختلافات داخلی روسیه به سرکردگی پریگوژین رهبر گروه شبه نظامی واگنر پس از ۲۴ ساعت فروکش کرد. این درگیری‌های داخلی با پیشنهاد رئیس جمهوری بلاروس برای توقف پیشروی واگنر در خاک روسیه و جلوگیری از تنش‌های بیشتر پایان یافت.

هر چند امروز اخباری مبنی بر تحریم جدید اروپا علیه ایران منتشر شد، اما به نظر می‌رسد برگشت آرامش به بازار ارز و اقدامات دستوری بانک مرکزی فعلا قیمت‌ها را کنترل کرده است. البته، کارشناسان اقتصادی معتقدند اکنون کشور در دوره‌های پرنوسان ارزی قرار دارد و دولت برای کنترل قیمت‌ها اقداماتی نظیر فروش خودرو، دریافت مالیات و انواع دستورالعمل و بخش‌نامه‌ها را انجام می‌دهد که تبعات تورمی بر بازارها را در آینده شدیدتر می‌کند.

قیمت طلا

پیش بینی قیمت طلا در هفته جاری

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش بینی وضعیت بازار سکه و طلا در این هفته نیز گفت: با توجه به اینکه طی دو هفته گذشته وضعیت ثبات و کاهش قیمت ها را داشتیم به نظر می رسد بازار تغییر خاصی نداشته باشد اما باید دید انس جهانی طلا چه تغیراتی خواهد کرد یا در بازار ارز چه نوساناتی رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: احتمال نوسان افزایشی در این هفته کم است اما با توجه به وضعیت کنونی بازار به نظر می رسد نوسان بین ۲ تا ۵ درصدی در بازار شاهد باشیم. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره نگرانی مردم از احتمال ریزش بیشتر قیمت ها یا بازگشت بازار به روند افزایشی نیز گفت: شرایط بازار بسیار خوب است امروز تقریبا التهابی در بازار وجود ندارد و از نظر ثبات و کاهش قیمت ها وضعیت مساعد است. 

بذرافشان خاطرنشان کرد: وقتی نوسان کاهشی یا افزایشی شدید می شود مردم در رابطه با اینکه این روند موقت یا دائمی است نگرانی  اما با توجه به اتفاقات مثبت سیاسی و اقتصادی و میزان کاهش قیمت ها در بازار به نظر می رسد نوسان کاهش یا افزایش در بازار طلا و سکه نداشته باشیم. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین گفت: شرایط برای خرید مساعد است مردم اگر تصمیم به مبادله در بازار سکه و طلا دارند می توانند بدون نگرانی خریدهای عادی مصنوعات طلا و سکه را انجام دهند. 

  • لینک کوتاه کپی شد
اخبار مرتبط
ارسال نظر

آخرین اخبار