قیمت طلا| قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه دوباره اوج گرفت | پایان رویای خوش کاهش قیمت طلا؟!

در روزهای گذشته فعالان بازار طلا و سکه روند تقاضا را در پایین‌ترین حد اعلام کردند. آنها معتقدند فصل ریزش قیمت در بازار فلز زرد به پایان رسیده و مردم نباید منتظر تغییرات خاص در روند قیمت‌ها باشند.

قیمت طلا و سکه دوباره اوج گرفت | پایان رویای خوش کاهش قیمت طلا؟!

خبر ملت: قیمت طلا طی یک ماه گذشته به شدت کاهش یافته و هر گرم طلای 18 عیار است از کانال دو میلیون و هفتصد هزار تومان وارد کانال دو میلیون و دویست هزار تومان شده است. کارشناسان معتقدند سیگنال های مثبت مربوط به توافقات هسته ای باعث کاهش قیمت طلا شده است. در صورتی که توافقات به نتیجه رسید، احتمالا شاهد ریزش شدید قیمت طلا خواهیم بود. با این وجود عدم به نتیجه رسیدن مذاکرات می تواند باعث افزایش شدید قیمت طلا شود. تازه ترین خبر درباره قیمت طلا را در ادامه می خوانید. 

قیمت هر قطعه سکه امامی امروز در بازار تهران با افزایش ۷۰۳ هزار تومانی مواجه شد. به این ترتیب هر قطعه سکه امامی ۲۸ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان قیمت پیدا کرد.

هر گرم طلای ۱۸عیار نیز افزایش ۵۵ هزار تومانی را تجربه کرد و به قیمت ۲ میلیون و ۳۳۲ هزار تومان رسید.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز سه‌شنبه، بیست و سوم خردادماه ۱۴۰۲ را مشاهده می‌کنید:

دلار (در صرافی بانکی): ۴۱ هزار و ۴۲۲ تومان

یورو:  ۴۴ هزار و ۵۱۲ تومان

سکه تمام بهار آزادی: ۲۵ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان

سکه امامی: ۲۸ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان

نیم سکه: ۱۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان

ربع سکه: ۱۰ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان

سکه گرمی: ۶ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار: ۲ میلیون و ۳۳۲ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار: ۳ میلیون و ۱۰۹ هزار تومان

هر مثقال طلا: ۱۰ میلیون و ۱۰۴ هزار تومان

هر انس طلا: ۱۹۶۲.۴۰ دلار

قیمت طلا

قیمت طلا کانال عوض کرد

قیمت دلار امروز نسبت به روز گذشته حدود دو هزار تومان بیشتر شد و همین افزایش قیمت، تاثیر خود را بر بازار طلا و سکه هم گذاشت.

قیمت سکه امامی امروز ۲۳ خرداد ماه به حدود ۲۹ میلیون تومان رسید. این در حالی است که روز گذشته سکه کار خود را با قیمت ۲۷ میلیون تومان در بازار آغاز کرده بود.

قیمت طلا اما تغییر چندانی نداشت و فقط یک پله بالاتر رفت و به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. مثقال طلا هم کانال ۱۰ میلیون تومان را پس گرفت و از کانال ۹ میلیون تومانی خارج شد.

قیمت سکه بهار آزادی هم به ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید و فقط یک قدم تا کانال ۲۶ میلیون تومانی فاصله دارد. قیمت نیم سکه هم ۱۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان شد.

ربع سکه هم که دیروز در کانال ۹ میلیون تومان معامله می‌شد امروز این کانال را ترک کرد و به ۱۰ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید. سکه گرمی هم با قیمت ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد.

بازار طلا و سکه در ایران نشان داده که بیش از هر چیزی به قیمت دلار داخلی وابسته است و هر حرکتی در مسیر دلار بر قیمت سکه و طلا هم اثر می‌گذارد. کاهش قیمت دلار، بازار طلا و سکه را نزولی کرد. اما افزایش قیمت دلار امروز، قیمت این فلز زردرنگ را افزایش داد.

برای همین است که برای بررسی قیمت طلا و سکه باید مسیر حرکت دلار را بررسی کرد. به نظر می‌رسد که در شرایط فعلی، بازار ارز از احیای برجام و نتیجه مذاکرات ناامید شده و دلار روند افزایشی پیدا کرده است.

دلار پیش از سفر سلطان عمان در محدوده ۵۲ تا ۵۳ هزار تومان در نوسان بود و به پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که دلار فعلا در همین محدوده باقی می‌ماند.

الان هم به نظر می‌رسد در صورتی که احیای برجام به نتیجه نرسد، قیمت دلار به محدوده قبلی بر می‌گردد و قیمت طلا و سکه هم به موازات رشد قیمت دلار، تغییر قیمت می‌دهند.

قیمت طلا

چرا روند کاهشی قیمت طلا قطع شد؟

روند صعودی قیمت طلا و سکه در دو روز گذشته پیوسته برقرار بوده است. این بازار در حال جبران روند کاهشی هفته گذشته است. کارشناسان اقتصادی روند صعودی قیمت در بازار فلز زرد را اجتناب‌ناپذیر می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز دیروز قیمت طلا و سکه افزایش داشت. این بازار طی دو روز گذشته رشد قیمتی قابل توجهی داشته است. بازار فلز زرد در حال برگشت مسیر رفته است و سکه به کانال‌ بالاتر قیمتی راه یافته است.

موج سیگنال‌های سیاسی در هفته‌ گذشته روند بازارهای مالی را در مسیر نزولی قرار داد و معامله‌‌گران را نسبت به آینده افزایشی قیمت در بازار طلا و سکه بدبین‌ کرد. از همین رو بسیاری از فعالان بازار دست از مبادله کشیدند و در انتظار ثبات قیمت‌ها بودند.

اما بازارهای مالی از تزریق دلارهای آزاد شده ایران به بازار ارز داخلی ناامید شد و با کمرنگ شدن اثر اخبار مساعد سیاسی در خصوص احیای برجام مسیر کاهشی قیمت متوقف شد.

در روزهای گذشته فعالان بازار طلا و سکه روند تقاضا را در پایین‌ترین حد اعلام کردند. به اعتقاد آنها فصل ریزش قیمت در بازار فلز زرد به پایان رسیده و مردم نباید منتظر تغییرات خاص در روند قیمت‌ها باشند.

کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند هم‌‌اکنون بازار فلز زرد به مسیر اصلی خود برگشته و تاثیر اخبار خنثی شده است. بنابراین نباید انتظار افزایش یا کاهش شدید و معناداری در روند قیمت‌ها داشته باشیم. آنها می‌گویند تنها اخبار نسبتا موثق از روند مذاکرات، چه مثبت و چه منفی می‌تواند اثر جدی بر قیمت‌ها بگذارد.

قیمت طلا

افزایش قمیت طلا در راه است؟

بازارهای مالی از تزریق دلارهای آزادشده ایران به بازار ارز داخلی ناامید شده‌اند،‌ اثر اخبار مساعد سیاسی کمرنگ شده و اخبار خوبی نیز در خصوص احیای برجام به گوش نمی‌رسد. این عوامل باعث شده بازار فلز گرانبها با صعود دلار همراه شود.

در روزهای گذشته فعالان بازار طلا و سکه روند تقاضا را در پایین‌ترین حد اعلام کردند. آنها معتقدند فصل ریزش قیمت در بازار فلز زرد به پایان رسیده و مردم نباید منتظر تغییرات خاص در روند قیمت‌ها باشند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار