علایم قطعی سرطان ریه را بشناسید

سرطان، نوعی بیماری است که در آن سلول‌های بدن به‌طور کنترل‌نشده‌ای رشد می‌کنند. وقتی سرطان در ریه‌ها شروع شود به آن سرطان ریه گفته می‌شود و بنابر علایمی که دارد شناخته می‌شود.

علایم  قطعی سرطان ریه را بشناسید

سرطان ریه از شش‌ها شروع می‌شود و سلول‌های سرطانی ممکن است به غدد لنفاوی یا اندام‌های دیگر، مثل مغز، هم برسند. وقتی این سلول‌های مرگبار بیشتر اندام‌های بدن را بگیرند، می‌گویند فرد به مرحله متاستاز رسیده که دیگر امیدی به زنده ماندن او نیست. بنابراین خیلی مهم است سرطان فرد مبتلا زودهنگام تشخیص داده شود تا با درمان‌های مناسب، او از مرگ حتمی نجات پیدا کند.

تشخیص سرطان ریه

علایم این سرطان در افراد متفاوت است. برخی از علایم فقط به ریه‌ها مرتبط‌اند و برخی دیگر که سرطان‌شان در مرحله متاستاز است، علایم دیگری هم از خود بروز می دهند. از علایم اصلی و مهم این بیماری باید به موارد زیر اشاره کرد:

سرفه‌های پی‌درپی دایمی که روزبه‌روز بدتر می‌شوند

    درد در قفسه سینه

    تنگی نفس

    خس‌خس کردن سینه

    سرفه‌های خون‌آلود

    احساس خستگی مفرط در کل روز

    کاهش وزن بدون هیچ دلیلی

از علایم دیگر که از سرطان ریه ناشی می‌شوند اما همیشه رخ نمی‌دهد، ابتلای مکرر به ذات‌الریه، تورم و بزرگ شدن غدد لنفاوی درون قفسه سینه (که بین دو شش قرار دارند) است

علایم فوق ممکن است با ابتلا به بیماری‌های دیگر هم مرتبط باشند. بنابراین اگر به دو یا چند مورد از این علایم مبتلا بودید، فورا به پزشک مراجعه کنید تا در صورت ابتلا به سرطان، پیش از متاستاز شدن، درمان را شروع کنید.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار