هشدار جدی؛ بیماران سرطانی افزایش یافت

روند افزایش تعداد بیماران سرطانی در یک سال گذشته در شهرستان آمل باعث نگرانی مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین شهرستان آمل شد.

هشدار جدی؛  بیماران سرطانی افزایش یافت

دکتر محسن آسوری گفت: سال گذشته بیش از ۲۴۰ نفر و در کمتر از دو ماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۵ نفر بیماران جدید ابتلا به بیماری قطعی سرطان به انجمن آرین معرفی وبرای آنها پرونده دریافت خدمات حمایتی ودرمانی تشکیل شد.

وی، شمار بیماران سرطانی شهرستان آمل که از کلینیک تخصصی و انجمن بیماران سرطانی آرین آمل، خدمات حمایتی ودرمانی دریافت می کنند، را بیش از ۲ هزار و ۱۳۵ نفر اعلام کرد و افزود: عوامل محیطی و ژنتیکی ناشی از زندگی صنعتی و زنجیره بیماری گوارشی سرطانی که در استانهای شمالی همه گیرشده را درافزایش بیماری سرطانی درآمل تاثیرزیادی داشته است.

 مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین شهرستان آمل، با بیان اینکه در حال حاضر این بیماران به صورت ۱۰۰ درصدی از خدمات شیمی درمانی در کلینیک فوق تخصصی آرین بهره مند می شوند، گفت: این انجمن در سال گذشته به همت خیران ومردم نوع دوست شهرستان آمل، پارسال بیش از ۳۵ میلیارد ریال سبدحمایتی کالا به همراه خدمات کمک درمانی، حواله خرید دارو وئپرداخت تسهیلات برای اشتغال به خانواده‌های زیرپوشش و مددجویان این انجمن پرداخت کرده است.

محروم بودن آمل از امکانات بستری شیمی درمانی

دکترآسوری مشکلات تامین دارو را بخشی ازمشکلات بیماران سرطانی دراین شهرستان بیان کرد وادامه داد: البته انجمن آرین تاکنون به مددجویان زیرپوشش توانسته بخشی از هزینه‌های مربوط به خرید دارو کمک مالی کند.

وی، جدی ترین مشکل برای بیماران سرطانی درشهرستان آمل را نبود امکانات بستری شیمی درمانی برای بیماران زیرپوشش انجمن آرین اعلام کرد وگفت: درحال حاضر انجمن آرین در شهرستان آمل به بیماران سرطانی خدمات سرپایی ارائه می کند واین مهم نیازمند کمک ویژه وهمراهی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای امکانات بستری شیمی درمانی درشهرستان است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین آمل، نبود بخش رادیوتراپی درسطح مراکز درمانی این شهرستان را از دیگرمشکلات بیماران سرطانی ل اعلام کرد وافزود: همه اینها نیازمند ایجاد مرکزجامع درمانی بیماران سرطانی یا بیمارستان سرطان درآمل است که هرچه سریعتر باید زمینه‌های آن دراین شهرستان با توجه به حجم بالای گستردگی بیماری ایجاد شود.

آسوری یادآورشد: با وجود وعده‌های داده شده سال گذشته و سال‌های قبل مسئولان ارشد شهرستانی وحتی استانی، مبنی بر واگذاری ساختمان نیمه کاره درکنار مرکز اورژانس ۱۱۵ و پایگاه انتقال خون آمل برای ساخت کلینیک تخصصی خدمات جامع سرطان این شهرستان وحتی درجلسه ای که با حضور آقای سلگی معاون سیاسی وامنیتی استاندارمازندران در فرمانداری آمل تشکیل شده بود، قول داده بودند که بعد از گذشت حدود یک سال متاسفانه تاکنون عملی نشده است.

 

منبع: ایسنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار