سونامی سرطان در کشور؛

ایران رتبه نخست دیابت در جهان شد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از بی‌توجهی به کیفیت نان اشاره کرد که سبب‌ساز مساله دیابت در کشور شد به طوری که ایران رتبه نخست دیابت در جهان شد.

ایران رتبه نخست دیابت در جهان شد

حسن اکبری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در «رویداد ملی نان سالم و چالش‌های آن» با تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی دامغان به دلیل برگزاری این رویداد علمی مهم عنوان کرد: بر اساس آمار سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد فائو که در سال ۲۰۱۸ برگزار شد، میزان تولید گندم ۷۳۴ میلیون تن در دنیا بوده است که با توجه به جنگ بین روسیه و اوکراین تولید ۱۰۰ میلیون تن از این میزان دچار خدشه شده است.

اکبری افزود: گندم بیشترین مساحت زیر کشت محصولات غذایی را به خود اختصاص داده‌است. (۲۲۰٫۴ میلیون هکتار درسال ۲۰۱۴) تجارت جهانی گندم به تنهایی از مجموع تمام محصولات کشاورزی دیگر بیشتر است. در سال ۲۰۱۶ تولید جهانی گندم ۷۴۹ میلیون تن بوده‌است که باعث شد پس از ذرت این محصول بیشترین غله تولید شده در جهان باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: تقاضای جهانی این محصول به دلیل وجود پروتئینی به نام گلوتن در آن، که باعث خاصیت چسبندگی خمیر آن شده و ساخت محصولات فرآوری شده را تسهیل می‌کند، در حال افزایش است گندم منبع مهمی از کربوهیدرات است  مصرف گندم کامل باعث دریافت مواد مغذی  شامل کوآنزیم ها، کوفاکتور‌ها و فیبر غذایی می‌شود.

کارشناس طب سنتی در صدا و سیما بیان کرد: در حال حاضر رتبه یک دیابت را در جهان داریم و در زمان وزرات قاضی زاده هاشمی از سونامی سرطان در ایران نام بردند بنده در آن زمان علت سونامی سرطان را مسئولین بیان کردم به خاطر آن که نان ما نانی است نه جنین گندم دارد نه سبوس آن حفظ شده است.

منبع: آنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار