دانش آموز ایرانی

دانش آموزان ایرانی طلسم 18 ساله را شکستند / طلا وارد ایران شد

دانش آموز ایرانی با کسب سه مدال طلا و یک مدال نقره در پنجاه و پنجمین المپیاد جهانی شیمی که در دانشگاه ETH شهر زوریخ واقع در سوئیس برگزار شده بود، طلسم 18 ساله ایران را شکست.

دانش آموزان ایرانی طلسم 18 ساله را شکستند / طلا وارد ایران شد

در پنجاه‌وپنجمین المپیاد جهانی شیمی که در دانشگاه ETH در شهر زوریخ واقع در سوییس برگزار شد، دانش‌آموزان ایرانی با کسب ۳ مدال طلا و ۱ مدال نقره، موفق به شکستن یک طلسم ۱۸ ساله هم شدند.

  محمد حلاجی، زهرا تهمتنی، ژیار مسلمی و دیاکو سیدی اعضای تیم ملی ایران در این دوره از المپیاد جهانی شیمی بودند. همچنین آخرین باری که یک دانش‌آموز دختر از تیم ایران توانسته بود در المپیاد جهانی شیمی مدال طلا کسب کند به هجده سال قبل و در سال ۲۰۰۵ برمی‌گردد.

این رکورد بی‌نظیر در حالی از سوی تیم ایران و در مسابقه‌ای با حضور دانش‌آموزان ٨٩ کشور جهان به ثبت رسید که در سال گذشته در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی شیمی -که به صورت آنلاین و به میزبانی کشور چین برگزار شد- دو طلا و دو نقره از آن تیم ایران شد.

المپیاد شیمی

عکس از چپ به راست:دکتر ابراهیم کیانمهر، دکتر احمد امیری ،دیاکو سیدی (مدال نقره)، زهرا تهمتنی (مدال طلا)محمد حلاجی (مدال طلا)،ژیار مسلمی (مدال طلا)، علی‌اصغر آقاجانی

بر اساس این گزارش، آخرین باری که تیم ایران موفق به کسب ۳ مدال طلا شده بود، در سال ۲۰۱۷ و به میزبانی کشور تایلند بود. بر اساس این گزارش، تعداد کل دانش‌آموزان شرکت‌کننده در المپیاد امسال ۳۵۰ نفر از ۸۹ کشور بود که دانش‌آموزان ایرانی موفق شدند با کسب رتبه چهارم پس از کشورهای چین، سنگاپور و ویتنام قرار گیرند.

 

منبع: عرشه آنلاین
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار