دست‌اندرکاران پیامک جعلی؛ اعضای باند دانش‌آموزی دستگیر شدند

بنا بر اعلام فرمانده انتظامی مشهد 6 عضو از باند پیامک جعلی در مشهد شناسایی شدند . متهمان دانش‌آموزان 17 ساله‌ مدرسه‌ که مشغول به تحصیل هستند که دستگیر شدند.

دست‌اندرکاران پیامک جعلی؛ اعضای باند دانش‌آموزی دستگیر شدند

سرهنگ احمد نگهبان فرمانده انتظامی مشهد اظهار کرد: از مدتی قبل پرونده‌های کلاهبرداری از طریق دستبرد به حساب بانکی شهروندان روند صعودی به خود گرفت، به گونه‌ای که مرجوعه‌های قضایی زیادی به مراکز انتظامی سرازیر شد.  واکاوی‌های مقدماتی نیرو‌های پلیس فتا و بررسی اظهارات مال باختگان حاکی از آن بود که همه شاکیان تحت تاثیر پیامک‌هایی با عناوین ثنا یا سهام عدالت قرار گرفته اندکه از طریق گوشی تلفن همراه برایشان ارسال شده بود.

وی افزود:۶ عضو یک باند گسترده کلاهبرداری که با ارسال بیش از ۱۰۰ هزار پیامک در پوشش ابلاغیه دستگاه قضایی و سهام عدالت به حساب بانکی شهروندان دستبرد می‌زدند در حالی با تلاش کارشناسان فنی پلیس فتای مشهد دستگیر شدند که همه آن‌ها دانش آموزان یک مدرسه هستند.

نگهبان تصریح کرد:با توجه به گستردگی پیامک‌های ارسالی به شهروندان، گروه عملیاتی از افسران زبده پلیس فتای مشهد با هماهنگی‌های قضایی وارد عمل شدند و تحقیقات نامحسوسی را از طریق رصد فضای مجازی برای شناسایی تبهکاران آغاز کردند. دامنه ردزنی‌های اطلاعاتی افسران پلیس فتا به جوانی درشهرک غرب مشهد رسید که نقش مهمی در دستبرد به حساب‌های بانکی داشت بنابراین وی در یک عملیات ضربتی و هماهنگ در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد:این متهم ۱۷ ساله  که به مقر انتظامی منتقل شده بود، در شروع بازجویی‌ها منکر ارتکاب هرگونه جرمی بود، اما وقتی در برابر شواهد و دلایل انکارناپذیری قرار گرفت، چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و ۵ عضو دیگر باند تبهکاران را به پلیس معرفی کرد که همه آن‌ها در یک مدرسه مشغول تحصیل هستند.

وی اظهارکرد: ۱۸ دستگاه گوشی تلفن هوشمند، ۲۵ سیم کارت و ۷۰ کارت عابر بانک از اعضای این باند دانش اموزی کشف شده است ضمن اینکه  بررسی‌های علمی و تخصصی پلیس که با بازبینی گوشی‌های تلفن متهمان همراه بود، از ارسال بیش از ۱۰۰ هزار پیامک جعلی به شهروندان حکایت دارد؛ این دانش آموزان نوجوان پس از دستبرد به حساب بانکی شهروندان، بلافاصله به خرید ارز‌های دیجیتال اقدام می‌کردند.

سرهنگ نگهبان یادآور شد: متهمان مبالغی بین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی هر کدام از طعمه‌های خود برداشت کرده اند و تاکنون ۳۰ نفر از مال باختگان شناسایی شده اند و تحقیقات برای شناسایی دیگر افرادی که احتمالا شکایتی را در پلیس طرح نکرده‌اند، همچنان ادامه دارد.

 

منبع: برنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار