خودرو | خودرو آریزو 5 جدید

رونمایی از خودروی آریزو 5 جدید | امکانات باورنکردنی آریزو5 جدید را ببینید

خودرو آریزو 5 جدید یکی از خودرهای چینی است که در سال 1395 به ایران وارد شد. در ادامه به معرفی امکانات این خودرو می پردازیم.

رونمایی از خودروی آریزو 5 جدید | امکانات باورنکردنی آریزو5 جدید را ببینید

به گزاش شمانیوز : خودرو آریزو 5 جدید یکی از خودرهای چینی است که طرفداران خودش را ارد. این خودرو در ایران نیز وارد شده است. در این خودرو فرمان برقی به جای فرمان هیدرولیک قرار دارد.  در ادامه به بررسی امکانات بیشتر این خودرو می پردازیم.

بررسی آریزو 5 جدید

برند چری برای اولین بار در سال 1997 تاسیس شد و با عمری کمتر از 25 سال، یک شرکت خودروسازی جوان به شمار می رود که با توسعه محصولات جدید و استفاده از تجربیات شرکت های بزرگ خودروسازی، امروزه توانسته یکی از بزرگ ترین خودروسازان کشور چین لقب گیرد و محصولاتی با کیفیت و کارآمد راهی بازار کند. پیشرفت این خودروساز چینی به حدی سریع بود که در سال 2003 توانست بزرگ ترین صادر کننده خودرو به سایر کشورها شود و همچنین در سال 2012 میلادی با تولید بیش از نیم میلیون خودرو در سال، تبدیل به دهمین خودروساز بزرگ چینی شود.یکی از محصولات پرفروش این شرکت خودروسازی را می توان خودروی سدان چری آریزو 5 معرفی کرد که برای اولین بار و با کمک آلمانی ها در بحث طراحی، در سال 2016 میلادی راه اندازی شد و به لطف شریک اصلی خود در بازار ایران یعنی مدیران خودرو، توانست راهی بازار ایران شود و حضور موفقی هم در آن داشته باشد.

حدود 2 سال بعد، نسخه توربوشارژر این خودرو با پیشرانه قوی تر راه اندازی شد که می توانست 147 اسب بخار قدرت در حداکثر کارایی خود تولید کند. حال بعد از گذشت چند سال از فعالیت این خودرو در بازار ایران، نوبت به آن رسیده تا مدیران خودرو تغییراتی بر روی آن ایجاد کند تا موقعیت خود را در بازار کشور بهبود بخشد. چری آریزو 5 جدید با چهره اصلاح شده در قسمت بیرونی، اما تحول یافته در داخل کابین معرفی شده است و در بخش فنی آن هم دقیقا از پیشرانه و سیستم انتقال قدرت چری آریزو 6 کمک گرفته شده تا به تقویت بازار فروش این خودرو در شرایط فعلی کمک کند، هرچند همین پیشرانه با خروجی قدرت مشابه در نسخه آریزو 5 توربو هم مورد استفاده قرار گرفته است.

داخل آریزو 5 جدید

برخلاف طراحی بیرونی که تنها در فاکتورهای محدودی خلاصه شد و به آنان اشاره کردیم، طراحی داخل کابین چری آریزو 5 جدید به کلی تغییر کرده و تحول بزرگی در آن ایجاد شده است. تغییرات در داخل کابین چری آریزو 5 جدید را می توان سراسری دانست و حتی طراحی و موقعیت قرارگیری خروجی هوای سیستم تهویه مطبوع هم تغییرات زیادی به خود دیده و از طراحی سنتی و ساده خود در مدل های قبلی خارج شده است، اما این تغییرات به این معنی نخواهد بود که چری آریزو 5 جدید یک طراحی کاملا جدید و خلاقانه دارد، بلکه از طراحی داخل کابین چری آریزو 6 با کمی تغییرات در متریال خود استفاده کرده و در داخل کابین چری آریزو 5 جدید بکار گرفته شده است.

خودرو آزیرو 5 جدید

گیربکس 9 سرعته CVT

از مهمترین تغییرات صورت گرفته در نسل جدید خودرو آریزو 5 جایگزینی نسل جدید گیربکس CVT است. بکارگیری گیربکس جدید موجب کاهش صدای تولید شده توسط گیربکس و در نتیجه کاهش نفوذ صدا به خودرو می گردد.. همچنین با توجه به وزن کمتر و هماهنگی بالاتر با موتور 1500 سی سی توربو مصرف سوخت کمتر و شتاب بالاتری را برای سرنشینان به ارمغان می آورد.

الگوبرداری از طراحی کابین چری آریزو 6 باعث شده تا شاهد کابینی جذاب در داخل چری آریزو 5 فیس لیفت باشیم و از طراحی سنتی و قدیمی خود فاصله گرفته تا تجربه جدید و لذت بخشی برای کاربران جدیدش فراهم کند. آریزو 5 جدید از صفحه نمایشگر بزرگ تری استفاده کرده و کنسول مرکزی آن هم مرتب و شکیل تر از قبل شده است. به لطف بکارگیری جعبه دنده اتوماتیک CVT، شاهد طراحی جذاب و منظمی در کنسول ابزار و محل قرارگیری اهرم تعویض دنده نیز هستیم.با این حال الگوبرداری چری آریزو 5 جدید از برادر بزرگ تر خود یعنی چری آریزو 6 کاملا دقیق و صد درصدی نبوده و تفاوت هایی میانشان دیده می شود. اول از همه اینکه داشبورد چری آریزو 5 جدید روکش های چرمی ندارد و بجای آن از طرح فیبرکربن نقره ای استفاده شده است. تفاوت دیگر هم مربوط به صفحه پشت آمپر آنان می شود که چری آریزو 5 جدید از پشت آمپر آنالوگ و صفحه نمایشگر دیجیتال کوچک در مرکز آن استفاده می کند.

​خودرو آزیرو 5 جدید​
طراحی آریزو 5 جدید

در ظاهر خودرو تغییراتی زیادی دیده نمی شود و شاید تنها کسانی متوجه این تغییرات شوند که صاحب یک چری آریزو 5 باشند. عمده تغییرات ظاهری خودرو مربوط به جلوپنجره، رینگ ها و سیستم ترمز می شود که در ظاهر چری آریزو 5 جدید چندان به چشم نمی آیند و تغییر زیادی در ظاهر آن ایجاد نکرده اند.جلوپنجره خودرو و زنبوری داخل آن در نسخه جدید آریزو 5 یک طرح کهکشانی به خود گرفته و بر روی چرخ های خودرو هم شاهد نصب رینگ های جدید با طرح جذاب تری هستیم. برای جذاب کردن این تغییرات بویژه رینگ های جدید، کالیپراسیون ترمز جلو و عقب به رنگ قرمز درآمده تا کمی رنگ اسپرت به چهره آن پاشیده شود.

با معرفی یک خودروی جدید، ایجاد تغییراتی در چراغ جلو می توانست به جذابیت و تنوع بیشتر چهره کمک کند، با این حال نه در بخش جلو و نه در بخش عقب شاهد تغییری در چراغ ها نیستیم. در قسمت جلو شاید تغییری در جلوپنجره ایجاد شده باشد، اما قسمت عقب دست نخورده باقی مانده و کوچک ترین تغییری در طراحی عقب آن دیده نمی شود.

قیمت چری آریزو 5 1400
بازه قیمت:
از900,000,000 تا 930,000,000تومان
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار