خودروی چینی

رونمایی از خودروی جدید در چین/ طراح خودروی چینی ایرانی است

آواتر تصویر رسمی مدل ۱۱ نسخه هارمونی خود را منتشر کرد.

رونمایی از خودروی جدید در چین/ طراح خودروی چینی ایرانی است

 خودروی جدید چینی در ۲۴ آگوست در چین عرضه خواهد شد. یکی از ویژگی‌های برجسته نسخه هارمونی، برخورداری از آخرین نسل سیستم‌عامل هواوی هارمونی است که شامل جدیدترین سیستم رانندگی پیشرفته هواوی ADS ۲.۰ نیز می‌شود.

آواتر ۱۱ یک SUV کوپه سایز متوسط تمام الکتریکی است که بر اساس پلت فرم EP۱ ساخته شده است. نسخه دو موتوره در آگوست ۲۰۲۲ و نسخه تک موتوره در مارس ۲۰۲۳ عرضه شد. جدیدترین نسخه هارمونی از نظر طراحی بیرونی و اندازه، اشتراکات زیادی دارد.

نادر فقیه زاده، طراح اصلی آواتر ۱۱ بوده و پس از حضور درخشان در BMW، این‌بار در چانگان حضور دارد. نمای خارجی بی‌ام‌و سری ۶ (کد اتاق G۳۲، تولید ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸) و همچنین کابین سری ۷ (کد اتاق G۱۱)، همگی به قلم فقیه‌زاده طراحی شده‌اند که بدون شک، جزو زیباترین پروداکت‌های بی‌ام‌و در تاریخ خودروسازی این شرکت است. او متولد ۱۳۵۵ در تهران و تحصیل کرده دانشگاه فورتزهایم آلمان در رشته طراحی صنعتی و طراحی حمل‌ونقل بوده و روابط گسترده‌ای با صنعت خودرو، طراحان و مدیرانش دارد. خودروسازان زیادی از قبیل ب‌ام‌و، مرسدس‌بنز، فولکس‌واگن و پورشه در دوره دانشگاه خواستار جذب وی بودند، اما ایشان به دلایل مختلفی مثل حضور شخص مشهوری همچون کریس بنگل، به عنوان سر طراح دپارتمان این کمپانی در آن زمان، به شرکت بی‌ام‌و روی آورد.

به آواتر ۱۱ برگردیم؛ در قسمت جلو، نوارهای نقره‌ای جدید برای تزیین اضافه شده است. علاوه بر این، کالیپرهای ترمز زرد رنگ به رینگ‌ها اضافه شده که اسپرت بودن خودرو و در عین حال چشم نواز بودن را بیشتر می‌کند. علاوه بر این، آواتر ۱۱ هارمونی ادیشن، رنگ بدنه جدیدی را به رنگ مشکی ابسیدین با کمی چاشنی رنگ فیروزه‌ای ارائه خواهد کرد.

در داخل کابین، آواتر ادعا کرد که نسخه هارمونی، شش حالت را برای کاربران فراهم می‌کند: حالت استراحت، تماشای فیلم، کارائوکه، حیوان خانگی، شستشوی ماشین و حالت کوتاه مدت سرنشین خالی (یعنی خروج موقت از کابین خودرو برای انجام یک کار). علاوه بر این، سیستم کمک رانندگی هواوی ADS ۲.۰ ارتقا یافته، دارای قابلیت‌های ادراک، تصمیم‌گیری و اجرای پیشرفته‌تری تحت سناریوهای سرعت بالا، رانندگی شهری و پارک خواهد بود.

در حال حاضر اطلاعاتی درباره پیشرانه و جزئیات داخلی آن منتشر نشده است. برای یادآوری، مدل تک موتوره دیفرانسیل عقب آواتر ۱۱ موجود در بازار، دارای حداکثر قدرت ۳۰۸ اسب‌بخاری و حداکثر گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متری است و دو برد ۶۰۰ و ۷۰۵ کیلومتری را ارائه می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن، ۶.۶ تا ۶.۹ ثانیه است.

مدل چهار چرخ محرک از سیستم دو موتوره DriveONE هواوی با حداکثر قدرت ۵۶۹ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر بهره می‌برد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۳.۹۸ ثانیه اعلام شده است. ظرفیت بسته باتری، ۹۰.۳۸ کیلووات ساعت و ۱۱۶.۷۹ کیلووات ساعت است.

 

 

منبع: خبرآنلاین
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار