لاستیک | قیمت لاستیک | افزایش قیمت لاستیک

گرانی عجیب لاستیک در بازار خودرو + جزئیات

جدیدترین جزئیات از گرانی قیمت لاستیک را در این مطلب بخوانید.

گرانی عجیب لاستیک در بازار خودرو + جزئیات

لاستیک گران شد. درحالی مسئولان وزارت صمت خود را مشغول برگزاری جلسات بی‌حاصل کرده‌اند و حاضر به پاسخگویی نیستند که توقف عرضه لاستیک دولتی باعث شده است بازار این محصول با رشد قیمت روبه‌رو شود و خریداران بلاتکلیف در بازار امکان خرید تایر نداشته باشند.  چند هفته‌ای است که عرضه لاستیک در کشور به‌بهانه‌های مختلف از جمله مشکلات تولید با اختلال روبه‌رو شده است و همین امر رشد قیمت‌ را در انواع لاستیک‌های سواری در بازار به‌وجود آورده است.

از یک طرف تولیدکننده مدام از مشکلاتش صحبت می‌کند و دلیل کاهش حجم تولید را عدم تخصیص ارز می‌داند اما از طرفی دیگر نمایندگان فروش می‌گویند در سه ماه اخیر با وجود پرداخت هزینه تایرها، هنوز محصولات به دستشان نرسیده است و همین امر باعث کسری لاستیک در بازار شده است.

در شرایط حاضر اگر مشتری بخواهد لاستیک دولتی تهیه کند باید با مراجعه به نمایندگی‌های فروش یا کارخانجات اقدام به خرید نماید علاوه بر این دولت راهکار استفاده از پلت‌فرمهای مجازی را نیز به مردم پیشنهاد داده است تا در این سایت‌ها ثبت سفارش خود را انجام دهند اما نکته مهم اینجاست عرضه‌ای در این سایتها  انجام نمی‌شود و مدام مخاطب با اخطارهای مختلفی در عدم موجودی لاستیک روبه‌روست، نمایندگی‌های فروش نیز مدعی هستند لاستیکی در اختیار آنها نیست و مشتری باید منتظر تحویل کارخانه باشد.

به‌نوعی هر کس نبود لاستیک را به گردن دیگری می‌اندازد و در این شرایط نکته مهم اینجاست که مسئولان وزارت صمت هم سکوت کرده‌اند و هیچ پاسخی نمی‌دهند که؛ آیا مشکل امروز بازار تایر کمبود تولید است یا دلالان و واسطه‌گران با انبارکردن لاستیک‌ها نمی‌خواهند ثبات به بازار برسد؟

در طول چند روز اخیر لاستیک‌های سواری رشد قیمت ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده‌اند به‌نحوی که لاستیک سمندی به ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پژویی به ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و پرایدی به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار