قیمت مرغ | کاهش قیمت مرغ | قیمت مرغ در بازار

قیمت مرغ تا پایان سال روی این رقم ثابت می ماند | قیمت مرغ در میادین و بازار چند؟

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی قیمت مرغ تا پایان سال را اعلام کرد.

قیمت مرغ تا پایان سال روی این رقم ثابت می ماند | قیمت مرغ در میادین و بازار چند؟

قیمت مرغ در هفته های اخیر به کاهش پیدا کرده است. قیمت مرغ مصوب به ازای هر کیلوگرم ۷۳ هزار تومان اعلام شده است. دولت به گرانفروشان تذکر داده که بالاتر از قیمت مصوب قیمت گذاری نکنند و همچنین به مردم گفته قیمت مرغ بیش از۷۳ هزار تومان را خریداری نکنند. مدیر کل بازرسی جهاد کشاورزی به مردم گفته اگر مشاهده کردند که جایی قیمت مرغ را بالاتر از قیمت مصوب عرضه می کند با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند تا با گرانفروشها برخورد شود. تازه ترین خبر درباره قیمت مرغ را در ادامه می خوانید.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به افزایش جوجه‌ریزی‌ها و مازاد عرضه در برابر تقاضا پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ تا پایان سال تغییری نکند.

مهدی یوسف خانی از آرامش و ثبات حاکم بر بازار مرغ خبر داد و گفت: نرخ کنونی هرکیلو مرغ زنده ۵۲ هزار تومان و مرغ گرم ۷۳ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به شرایط جوجه ریزی و تولید پیش بینی می شود که قیمت مرغ تا پایان سال تغییری نداشته باشد.

یوسف خانی از توزیع روزانه هزار تا هزار و ۲۰۰ تن مرغ گرم در تهران خبر داد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: بنابر اذعان مسئولان وزارت جهاد حداقل ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی طی ماه های اخیر صورت گرفته که براین اساس کمبودی در عرضه مرغ نداریم.

قیمت مرغ در بازار چند؟

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: براساس جوجه ریزی ۱۳۶ میلیون قطعه، ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود.

علی ابراهیمی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۵۲ تا ۵۶ هزار تومان است که با نرخ تمام شده ۴ تا ۸ هزار تومان اختلاف دارد.

به گفته او، براساس جوجه ریزی ماهانه ۱۳۶ میلیون قطعه ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود که در فصل تابستان بدلیل گرمای هوا و کمبود کنجاله سویا، مرغ با وزن سبک تری تولید شد.

قیمت مرغ

ابراهیمی ادامه داد: در شرایط کنونی مرغ هایی که وارد بازار می شوند، مربوط به جوجه ریزی مرداد است که به دلیل گرمای هوا در فصل تابستان با وزن سبک تری عرضه می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی افزود: بنابر آمار در شهریور ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که در نهایت به دلیل مازاد تولید پشتیبانی امور دام باید اقدام به خرید و جمع آوری مرغ از سطح بازار کند، در غیر این صورت زیان مرغداران ادامه خواهد داشت.

او گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید، قیمت خرید مرغ از مرغدار توسط پشتیبانی امور دام باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود تا قیمت مرغ در بازار کاهش نیابد.

امروز قیمت گوشت مرغ در بازار بین 76 تا 80 هزار تومان است.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار