قیمت مرغ| افزایش قیمت مرغ| قیمت مرغ امروز

قیمت مرغ در بازار گران شد | اعلام قیمت مرغ در هفته سوم پاییز

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت جدید گوشت مرغ را اعلام کرد.

قیمت مرغ در بازار گران شد | اعلام قیمت مرغ در هفته سوم پاییز

در روزهای اخیر قیمت مرغ به کاهش پیدا کرده است. قیمت مرغ مصوب به ازای هر کیلوگرم ۷۳ هزار تومان اعلام شده است. دولت به گرانفروشان تذکر داده که بالاتر از قیمت مصوب قیمت گذاری نکنند و همچنین به مردم گفته قیمت مرغ بیش از۷۳ هزار تومان را خریداری نکنند. مدیر کل بازرسی جهاد کشاورزی به مردم گفته اگر مشاهده کردند که جایی قیمت مرغ را بالاتر از قیمت مصوب عرضه می کند با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند تا با گرانفروشها برخورد شود. تازه ترین خبر درباره قیمت مرغ را در ادامه از خبر ملت می خوانید.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: براساس جوجه ریزی ۱۳۶ میلیون قطعه، ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود.

علی ابراهیمی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۵۲ تا ۵۶ هزار تومان است که با نرخ تمام شده ۴ تا ۸ هزار تومان اختلاف دارد.

به گفته او، براساس جوجه ریزی ماهانه ۱۳۶ میلیون قطعه ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود که در فصل تابستان بدلیل گرمای هوا و کمبود کنجاله سویا، مرغ با وزن سبک تری تولید شد.

ابراهیمی ادامه داد: در شرایط کنونی مرغ هایی که وارد بازار می شوند، مربوط به جوجه ریزی مرداد است که به دلیل گرمای هوا در فصل تابستان با وزن سبک تری عرضه می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی افزود: بنابر آمار در شهریور ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که در نهایت به دلیل مازاد تولید پشتیبانی امور دام باید اقدام به خرید و جمع آوری مرغ از سطح بازار کند، در غیر این صورت زیان مرغداران ادامه خواهد داشت.

او گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید، قیمت خرید مرغ از مرغدار توسط پشتیبانی امور دام باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود تا قیمت مرغ در بازار کاهش نیابد.

امروز شنبه قیمت گوشت مرغ در بازار بین 76 تا 80 هزار تومان میباشد.

قیمت مرغ

اعلام دلیل ارزانی قیمت مرغ

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان و مرغ گرم ۷۴ تا ۷۵ هزار تومان و در برخی مغازه ها حداکثر ۷۸ هزار تومان عرضه شود.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی شهریور به ۱۴۰ میلیون قطعه برسد که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

یوسف خانی حداکثر جوجه ریزی ماهانه و نیاز کشور را ۱۰۰ میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: بنابر جوجه ریزی صورت گرفته، استحصال گوشت مرغ ۴۰ هزارتن مازاد بر نیاز کشور است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با بیان اینکه نیازی به واردات مرغ نداریم، گفت: با توجه به واردات مرغ و ذخیره سازی در انبارها، کمبودی در عرضه نداریم.

او ادامه داد: با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری، در صورت حمایت از مرغداران و تامین به موقع نهاده های دامی نه تنها نیازی به واردات مرغ نداریم، بلکه پتانسیل صادرات وجود دارد.

یوسف خانی گفت: با توجه به مازاد عرضه در برابر تقاضا، نرخ کنونی مرغ به کمتر از قیمت مصوب در بازار رسیده است که بنابر جوجه ریزی صورت گرفته پیش بینی می شود که تا پایان مهر ماه قیمت مرغ نوسانی نداشته باشد.

قیمت مرغ

کاهش قیمت مرغ زنده

گزارش‌ها خبر از کاهش قیمت مرغ در بازار می‌دهد. طبق گزارش‌هایی که داریم با تولیدی که اتفاق افتاده است قیمت مرغ زنده رو به کاهش است.

علی ابراهیمی در مورد قیمت مرغ زنده بیان کرد: بر اساس گزارش‌ها قیمت مرغ زنده که به ۶۴ هزار تومان هم رسیده بود در حال حاضر تا ۵۱ هزار تومان هم کاهش یافته است.

ابراهیمی ادامه داد: روند کاهش قیمت مرغ در بازار تهران چند روز است که آغاز شده، در برخی استان‌ها اما به علت فاصله جغرافیایی قیمت‌ها هنوز کاهشی نشده ولی در کل روند قیمت مرغ در حال عادی شدن است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در مورد وضعیت تولید مرغ و جوجه‌ریزی بیان کرد: جوجه‌ریزی‌ای که در تیرماه انجام شده است ۱۳۲ میلیون قطعه بوده است، در مورد جوجه‌ریزی در مردادماه چون هنوز ماه تمام نشده، نمی‌توان آماری داد اما پیش‌بینی می‌کنیم که جوجه‌ریزی در مردادماه از تیرماه هم بیشتر شود.

ابراهیمی ادامه داد: بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم در شهریورماه قیمت‌ها از قیمت‌های فعلی هم کاهشی‌تر شود

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار