قیمت مرغ| افزایش قیمت مرغ| قیمت مرغ امروز

قیمت مرغ با سر زمین خورد | کاهش شدید قیمت مرغ در بازار

رصد هفتگی بازار کالاهای اساسی از جمله بازار گوشت مرغ نشان می‌دهد قیمت‌ها روند نزولی داشته است.

قیمت مرغ با سر زمین خورد | کاهش شدید قیمت مرغ در بازار

خبرملت: در ماه های اخیر قیمت مرغ به شدت افزایش پیدا کره است. قیمت مرغ مصوب به ازای هر کیلوگرم 73 هزار تومان اعلام شده است اما در سطح شهر مرغ به قیمتی فراتر از آن به فروش می رسد. دولت به گرانفروشان تذکر داده که بالاتر از قیمت مصوب قیمت گذاری نکنند و همچنین به مردم گفته قیمت مرغ بیش از 73 هزار تومان را خریداری نکنند. مدیر کل بازرسی جهاد کشاورزی به مردم گفته اگر مشاهده کردند که جایی قیمت مرغ را بالاتر از قیمت مصوب عرضه می کند با شماره 124 تماس بگیرند تا با گرانفروشها برخورد شود. تازه ترین خبر درباره قیمت مرغ را در ادامه از خبر ملت می خوانید. 

رصد هفتگی بازار کالاهای اساسی از جمله بازار گوشت مرغ نشان می‌دهد قیمت‌ها روند نزولی داشته است. ابتدای هفته (شنبه) 28 مرداد 1402 قیمت هر کیلو گوشت مرغ 87  هزار تومان به فروش می‌رسید در حالی که این مبلغ امروز صبح (جمعه) به 78 هزار تومان رسیده است.

به گزارش اقتصاد100، جبرئیل برادری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی در نشست خبری هفته جاری اعلام کرد در تیر امسال ۱۳۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی شده و بازار به طور کامل تأمین است. وی با بیان اینکه روزانه در حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تن قطعه مرغ وارد استان تهران می‌شود، عنوان کرد، تلاش بسیاری شده تا واحدهای مرغداری غیرفعال به چرخه تولید برگردند و در این راستا برای نخستین بار ظرفیت جوجه‌ریزی در استان تهران به یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه رسیده است.

وی اعلام کرد، تا کنون ۲۶ هزار بازرسی از بازار گوشت انجام شده و به طور میانگین قیمت مرغ در فروشگاه‌های پروتئینی ۸۰ هزار تومان است. اما تلاش‌ها در راستای رساندن قیمت گوشت مرغ به نرخ مصوب ۷۳ هزار تومان است.

گفتنی است قیمت مصوب هر کیلو گوشت مرغ اردیبهشت امسال ۷۳ هزار تومان تعیین شد.

قیمت مرغ

کاهش قیمت مرغ زنده

 گزارش‌ها خبر از کاهش قیمت مرغ در بازار می‌دهد. در حال حاضر هر کیلو مرغ در تهران در محدوده ۷۸ تا ۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد هر چند هنوز قیمت این محصول در برخی مرغ‌فروشی‌ها همچنان بالاتر است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تایید کاهش قیمت مرغ در روزهای اخیر به همشهری آنلاین گفت: طبق گزارش‌هایی که داریم با تولیدی که اتفاق افتاده است قیمت مرغ زنده رو به کاهش است.

علی ابراهیمی در مورد قیمت مرغ زنده بیان کرد: بر اساس گزارش‌ها قیمت مرغ زنده که به ۶۴ هزار تومان هم رسیده بود در حال حاضر  تا ۵۱ هزار تومان هم کاهش یافته است.

ابراهیمی ادامه داد: روند کاهش قیمت مرغ در بازار تهران چند روز است که آغاز شده، در برخی استان‌ها اما به علت فاصله جغرافیایی قیمت‌ها هنوز کاهشی نشده ولی در کل روند قیمت مرغ در حال عادی شدن است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در مورد وضعیت تولید مرغ و جوجه‌ریزی بیان کرد: جوجه‌ریزی‌ای که در تیرماه انجام شده است ۱۳۲ میلیون قطعه بوده است، در مورد جوجه‌ریزی در مردادماه چون هنوز ماه تمام نشده، نمی‌توان آماری داد اما پیش‌بینی می‌کنیم که جوجه‌ریزی در مردادماه از تیرماه هم بیشتر شود.

ابراهیمی ادامه داد: بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم در شهریورماه قیمت‌ها از قیمت‌های فعلی هم کاهشی‌تر شود.

 

قیمت مرغ

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر اینکه باید از ضرر تولیدکنندگان جلوگیری شود، گفت: با توجه به اینکه در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهیم بود شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای جلوگیری از افت شدید قیمت‌ها باید به موقع وارد شود چرا که ممکن است اتفاقات سال گذشته تکرار شود و مرغداران زیان ببینید.

ابراهیمی افزود: وقتی قیمت‌ها پایین بیاید تولیدکنندگان رغبتی برای جوجه‌ریزی نخواهند داشت و حکایت سال گذشته تکرار می‌شود و دوباره وابستگی ما به واردات تکرار خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر اینکه اولویت باید تکیه بر تولیدات داخل باشد، گفت: هزینه‌های جاری تولید بالا رفته و در این شرایط وقتی تولیدکننده‌ای یک دور ضرر می‌کند دیگر به راحتی به چرخه تولید برنمی‌گردد و مجبور می‌شویم با هزینه‌های دوبرابری واردات داشته باشیم و با این کار ضمن ارزبری، چرخه اشتغال هم نابود می‌شود برای همین اولویت باید حمایت از تولید داخل باشد.  

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار