قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز | قیمت خودرو بازار

قیمت خودرو تا آخر پاییز ترمز می‌برد؟ | اعلام جدیدترین قیمت خوردو داخلی و مونتاژی

بازار خودرو در روزهای اخیر روند آرامی به خود گرفته است اما آیا این شرایط تا پایان پاییز ادامه خواهد داشت؟

قیمت خودرو تا آخر پاییز ترمز می‌برد؟ | اعلام جدیدترین قیمت خوردو داخلی و مونتاژی

قیمت خودرو در سال 1402 یک روند کاهشی را طی کرده است. با این وجود طبق گزارش کارشناسان، قیمت خودرو طی دو سال اخیر دو و نیم برابر شده است. افزایش قیمت خودرو در سالهای اخیر با انتقادهایی مواجه شده و برخی معتقدند ممانعت از واردات خودروهای خارجی باعث ایجاد این اتفاق شده است. به تازگی اخباری مبنی بر آزادسازی واردات خودروهای کارکرده شنیده می‌شود که می‌تواند قیمت خودرو را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. تازه ترین خبر درباره قیمت خودرو را در ادامه بخوانید.

قیمت خودرو امروز شنبه 22 مهر 1402 هیچ تغییری ندارد. با آغاز دوباره روند معاملات از امروز، بازار خودرو روند آرامی به خود گرفته است.

روند آرام نرخ دلار در انتهای هفته گذشته باعث شد تا جو هیجانی در بازار خودرو نیز فروکش کند؛ اما باتوجه به اخبار منتشره در مورد دلار و آینده بازارها، احتمال می‌رود که قیمت خودرو نیز طی ساعات پایانی امروز شاهد تغییراتی باشد.

باتوجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت آرامی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی از آغاز امروز تغییری ندارد.

کوییک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته نوسانات جزئی داشته و امروز نیز بدون تغییر، روی کانال 350 میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G از سدان‌های لوکس سایپا به شمار می‌رود که از چند روز گذشته روی کانال 590 میلیون تومان ثابت شده و تغییری ندارد.

قیمت خودرو

سمند سورن پلاس بنزینی یکی از سدان‌های پرطرفدار ایران خودرو به شمار می‌رود که هیچ تغییری نداشته و با قیمت 583 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژوپارس LX TU5 از هم رده‌های سمند سورن بوده اما به دلیل محبوبیت بیشتر در بازار، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. این خودرو همانند روز گذشته با نرخ 621 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز همانند داخلی‌ها، هیچ تغییری ندارد.

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری ارزان‌ترین کراس‌اوور مونتاژی در بازار محسوب می‌شود که با نرخ 710 میلیون تومانی روز گذشته درحال معامله است.

جک J4 آپشنال یکی دیگر از خودروهای اقتصادی مونتاژی بوده که توسط کرمان موتور تولید می‌شود. این خودرو نیز با قیمت 735 میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو

هایما S5 دنده اتوماتیک که از معدود خودروهای مونتاژی ایران خودرو به شمار می‌رود، از چند هفته گذشته در محدوده یک میلیارد و 200 میلیون تومانی درحال نوسان بوده که امروز، بدون تغییر نسبت به روز گذشته و با قیمت یک میلیارد و 230 میلیون تومان معامله می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو 5 نفره از کراس‌اوورهای مونتاژی بهمن موتور بوده که همانند دیگر خودروهای بازار، با نرخ یک میلیارد و 560 میلیون تومان روز گذشته خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته جاری

باتوجه به رکود دوباره‌ای که در بازار ایجاد شده است، احتمالاً در هفته جاری نیز ثبات بر بازار خودرو حاکم باشد. درحالی که برخی از کارشناسان نیز بر این باورند، اخبار منتشره در مورد بازار ارز، احتمال ایجاد تغییرات مقطعی روی نرخ دلار را داشته باشد. در این صورت، تغییر قیمت خودرو نیز دور از انتظار نخواهد بود.

واردات خودرو چه تاثیری روی قیمت خودرو می گذارد؟

در روز‌های گذشته وزیر صمت اعلام کرده که تا الان ۱۵۰۰ دستگاه تحویل داده شده و تا پایان سال ۶۰ هزار دستگاه دیگر وارد می‌شود، آماری که به گفته فرزانه به نظر می‌رسد یا اطلاعاتی که به ایشان می‌دهند از منابع نادرستی است یا ایشان اشراف کافی ندارند؛ که در هر دو صورت باعث تاسف است.

این کارشناس بازار خودرو با اشاره به آمار واردات خودرو در سال ۹۳ به عنوان یکی از بهترین سال‌هایی که در آن واردات خودرو انجام می‌شد به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: «در آن سال کشور نه با شرایط تحریمی مواجه بود و نه تشنگی ارزی داشتیم و از طرفی اجماع یکدستی برای واردات خودرو در بدنه دولت وجود داشت و در نتیجه چیزی در حدود ۱۰۲ یا ۱۰۳ هزار دستگاه خودرو وارد شد. به همین دلیل وقتی صحبت از این می‌شود که تا پایان سال ۶۰ هزار دستگاه که به نظرم کاملا آرزو است و اتفاق نخواهد افتاد، باید در نظر گرفت که این رقم نمی‌تواند تفاوتی در بازار ایجاد کند به دلیل اینکه واردات ما ۶ سال است که بسته است».

قیمت خودرو

به گفته او اگر ما سالیانه حدود ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار نیاز بازار را در نظر می‌گرفتیم، به نسبت گذشته حداقل نیاز به واردات ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو است تا بازار حداقل به یک تعادلی برسد؛ و الا با این اتفاقاتی که ریز ریز می‌افتد و این وارداتی که از آن صحبت می‌شود، که طی یک هفته آینده قرار است سامانه باز شود و بخش فروشش اتفاق بیفتد، به نظرم دردی از این بازار دوا نخواهد شد.

قیمت خودرو افزایشی می شود

مسیح فرزانه روند قیمتی در بازار خودر‌وهای داخلی را صعودی پیش بینی می‌کند. او در این باره می‌گوید: «اسفند سال گذشته بود که خودروساز‌ها عملا درخواست افزایش قیمت ۳۵ تا ۷۰ درصدی داشتند، افزایشی که در ابتدای امسال با آن مخالفت شد.

از همین رو با ضرر انباشته و معوقاتی که خودروساز‌ها باید پرداخت می‌کردند، به نظرم برای اینکه این چرخ صرفا بچرخد و بتواند نصفه نیمه جواب بازار را بدهد، هیچ چاره‌ای جز افزایش قیمت وجود ندارد. به نظر می‌آید این بار با سیاستی که از سوی شورای رقابت و خودروساز‌ها در نظر گرفته شده، این افزایش قیمت‌ها به جای اینکه هر سه یا چهار ماه اعلام بشود، دارد به صورت خرد خرد و در دور‌ه‌های زمانی کوتاه اتفاق می‌افتد که هم شوک ناگهانی به بازار ندهد هم این که در اذهان مصرف کننده‌هایی که پیگیری می‌کنند کمی قابلیت پذیرش داشته باشد. از همین رو من بازار خودرو در دراز مدت و در شش ماهه دومی که در  حال سپری کردن آن هستیم را بازاری افزایشی می‌بینم». 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار