قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز | قیمت خودرو داخلی

قیمت خودرو دوباره ریخت | قیمت خودرو کوییک، پراید، شاهین و انواع پژو چند؟ | سقوط قیمت خودروهای مونتاژی +جدول

تازه ترین قیمت انواع خودرو داخلی و مونتاژی را ببینید.

قیمت خودرو دوباره ریخت | قیمت خودرو کوییک، پراید، شاهین و انواع پژو چند؟ | سقوط قیمت خودروهای مونتاژی +جدول

قیمت خودرو در سه ماه گذشته کاهش پیدا کرده است. با این وجود طبق گزارش کارشناسان، قیمت خودرو طی دو سال اخیر دو و نیم برابر شده است. افزایش قیمت خودرو در سالهای اخیر با انتقادهایی مواجه شده و برخی معتقدند ممانعت از واردات خودروهای خارجی باعث ایجاد این اتفاق شده است. به تازگی اخباری مبنی بر آزادسازی واردات خودروهای کارکرده شنیده می‌شود که می‌تواند قیمت خودرو را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. تازه ترین خبر درباره قیمت خودرو را در ادامه بخوانید.

قیمت خودرو امروز مهر همانند روزهای گذشته نیز افت جزئی تجربه کرد. اغلب خودروهای بازار داخلی و مونتاژی، کاهش قیمت ناچیز و برخی دیگر در ثبات قیمتی به سر می‌برند.

در روز گذشته از مهم‌ترین اخبار خودرویی که توانایی تأثیرگذاری روی بازار دارد، می‌توان به طرح‌های فروش فردا موتورز و گروه بهمن اشاره کرد. همچنین هر روزی که می‌گذرد، اخبار مهم‌تری از واردات خودرو و رسیدن خودروهای ثبت سفارش شده به گمرک می‌رسد. برای مثال، چانگان‌های CS35 پلاس فروخته شده توسط سایپا درحال پلاک‌گذاری هستند و تعداد اندکی از آن‌ها از روز گذشته و با پلاک ملی در خیابان‌های داخل کشور به چشم می‌خورند.

باتوجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت باثباتی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی، امروز افت اندکی نسبت به روز گذشته دارد.

پراید 131 با مدل 1399 که ارزان‌ترین محصول داخلی به شمار می‌رود پس از هفته‌ها ثبات قیمتی، دوباره پنج میلیون تومان افزایش یافت و به همان نرخ 315 میلیون تومانی رسید که در چند ماه گذشته با آن معامله می‌شد.

کوییک دنده‌ای S هاچ‌بک اقتصادی شرکت سایپا بوده که نسبت به روز گذشته، تنها یک میلیون تومان افت قیمتی داشته و به نرخ 342 میلیون تومان رسیده است.

پژو 207i دنده‌ای نیز هاچ‌بک تولیدی ایران خودرو محسوب می‌شود که همانند هاچ‌بک رقیب خود (کوییک) تنها یک میلیون تومان کاهش یافت و با سقوط از کانال 600 میلیونی، به نرخ 599 میلیون تومان رسید.

دنا پلاس 6 دنده توربوشارژ نیز از این قاعده خودروهای داخلی مستثنی نبوده و با افت یک میلیون تومانی، با قیمت 727 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ezgif-2-69ddaaed1d

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز همانند داخلی‌های بازار از افت ناچیزی برخوردار هستند.

بسترن B30 با مدل 1400 که از سدان‌های توقف تولید خورده بهمن موتور به شمار می‌رود، با 15 میلیون تومان دیگری که نسبت به روز گذشته تجربه کرد، به قیمت 980 میلیون تومان رسید.

هایما S5 دنده اتوماتیک از معدود خودروهای مونتاژی بازار بوده که نسبت به روز گذشته افزایش قیمت دارد. این کراس‌اوور ایران خودرو حدود 10 میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با نرخ یک میلیارد و 170 میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S5 نیوفیس که از کراس‌اوورهای محبوب و نسبتاً قدیمی کرمان موتور محسوب می‌شود، همانند بسترن با یک افت 15 میلیون تومانی روبه رو بوده و روی کانال یک میلیارد و 300 میلیون تومان در حال خرید و فروش است.

فردا T5 یکی از کراس‌اوورهای تولیدی شرکت فردا موتورز است که طی چند هفته گذشته هیچ تغییر قیمتی ندارد. این خودرو امروز نیز تغییری نداشته و با نرخ یک میلیارد و 440 میلیون تومانی در حال معامله است.

2

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو درباره وضعیت هفته آینده بازار خودرو و در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: پیش‌بینی قیمت خودرو، دیگر تکراری شده و این تکراری بودن به نفع خریدار واقعی و مصرف‌کننده است. هفته آینده نیز به احتمال قوی، همین روند هفته‌های گذشته را در بازار خودرو خواهیم داشت و بعید به نظر می‌رسد که تغییر چشم‌گیری در بازار صورت بگیرد.

جعفری ادامه داد: گرچه سامانه یکپارچه فروش خودرو از همان ابتدا نیز کارایی خاصی نداشت؛ اما با افت نسبتاً شدید بازار، همان اندک کارایی خود را نیز به کلی از دست داده و گاهی اوقات حرف‌هایی از حذف سامانه یکپارچه به گوش می‌رسد که معلوم نیست تا چه حد صحت دارد.

خودروسازان به دنبال افزایش قیمت خودرو هستند!

نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان به دنبال ایجاد اخلال در بازار خودرو هستند، گفت: خودروسازان افزایش قیمت خودرو را دنبال می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، کیومرث سرمدی در جلسه علنی نوبت عصر امروز شنبه مجلس در تذکری گفت: امروز خودروسازان در بازار در حال گروکشی از مردم هستند؛ در چنین شرایطی وزارت صمت به خاطر گردن نگرفتن سامانه یکپارچه خودرو در حال تکرار تجربه شکست خورده حذف رانت در بازار خودرو است.

قیمت خودرو

به گفته وی، خودروسازان امروز با کاهش عرضه خود در بازار و تاخیر در تحویل خودروها به دنبال ایجاد اخلال در بازار خودرو هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خبرها حاکی از این موضوع است که انبار و پارکینگ خودروسازان مملو از محصولات تولید شده است اما خودروهایی که در قالب قرعه کشی تعهد شده، به مردم تحویل داده نمی شود و به دنبال مجوز افزایش قیمت خودرو هستند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار