قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز | قیمت خودرو صفر

قیمت خودرو ریخت | پژو پارس رکورددار کاهش قیمت خودرو | تازه ترین قیمت خودرو داخلی و مونتاژی

قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در شروع هفته دوم پاییز کاهشی شد.

قیمت خودرو ریخت | پژو پارس رکورددار کاهش قیمت خودرو | تازه ترین قیمت خودرو داخلی و مونتاژی

قیمت خودرو در سه ماه گذشته کاهش پیدا کرده است. با این وجود طبق گزارش کارشناسان، قیمت خودرو طی دو سال اخیر دو و نیم برابر شده است. افزایش قیمت خودرو در سالهای اخیر با انتقادهایی مواجه شده و برخی معتقدند ممانعت از واردات خودروهای خارجی باعث ایجاد این اتفاق شده است. به تازگی اخباری مبنی بر آزادسازی واردات خودروهای کارکرده شنیده می‌شود که می‌تواند قیمت خودرو را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. تازه ترین خبر درباره قیمت خودرو را در ادامه بخوانید.

قیمت خودرو امروز یک‌شنبه 9 مهر 1402 برخلاف روزهای گذشته تغییرات ناچیزی دارد. اکثر محصولات بازار، نوساناتی کمتر از پنج میلیون تومان دارند؛ اما در میان آن‌ها، تعداد اندکی نیز افت و خیز چند ده میلیون تومانی را تجربه کرده‌اند.

با توجه به انتشار اخباری مبنی‌ بر تحویل خودروهای وارداتی و آغاز مرحله سوم فروش سامانه یکپارچه در روز گذشته، احتمال دارد که جوّ بازار در چند روز آینده کاهشی شود. اما این نکته را هم باید در نظر داشت که قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی، توان کاهش بیشتر را ندارد و میزان افت قیمت‌ها در حد بسیار ناچیز خواهد بود.

طبق قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز تغییرات جزئی را تجربه می‌کند.

کاهش قیمت خودرو شاهین، کوییک و پژو پارس

قیمت خودروهای داخلی، اغلب کاهشی است، اما میزان این افت قیمتی بسیار ناچیز گزارش می‌شود.

کوییک دنده‌ای S یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های تولید داخلی به شمار می‌رود که نسبت به روزهای گذشته، تنها یک میلیون تومان افت قیمتی دارد و با نرخ 342 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G یکی دیگر از محصولات شرکت سایپا محسوب می‌شود که دقیقاً همانند کوییک S، یک میلیون تومان افت قیمتی را تجربه کرده و به نرخ 585 میلیون تومان رسیده است.

پژو پارس LX TU5 از دیگر سدان‌های بازار بوده که رکورددار افت قیمت در بازار است. این سدان محبوب ایرانی نسبت به روز گذشته پنج میلیون تومان ارزان‌تر و با قیمت 615 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دنا پلاس 6 دنده توربوشارژ جزو معدود خودروهای بازار به شمار می‌رود که افزایش قیمت را تجربه می‌کند. این خودرو تنها یک میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با نرخ 735 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای مونتاژی ارزان شد

قیمت خودروهای مونتاژی نیز همانند داخلی‌های بازار بوده و اغلب به صورت کاهشی گزارش می‌شود.

جک J4 آپشنال از ارزان‌ترین سدان‌های مونتاژی بازار است که با افت پنج میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، وارد کانال 730 میلیون تومان شد.

چری آریزو 5 توربوشارژ جدید یکی از محصولات مونتاژی مدیران خودرو بوده که حدود 10 میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با قیمت یک میلیارد و 90 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو 5 نفره که جزو کراس‌اوورهای محبوب گروه بهمن به شمار می‌رود برخلاف آریزو 5 جدید، با افت 10 میلیون تومانی طرف بوده و به قیمت یک میلیارد و 520 میلیون تومان رسید.

فونیکس تیگو 7 پرو دقیقاً همانند فیدلیتی پرایم، حدود 10 میلیون تومان افت قیمتی را تجربه کرده و به کانال یک میلیارد و 600 میلیون تومان سقوط کرد.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

انتشار اخبار مربوط به تسریع روند تحویل خودروهای وارداتی از یک سو و راه‌اندازی دور سوم فروش سامانه یکپارچه از سوی دیگر، در کنار ثبات نسبی نرخ دلار می‌تواند باعث افت دوباره قیمت خودرو در بازار شود. البته همان‌طور که اشاره شد، به دلیل اینکه افت قیمت خودرو نسبت به افت نرخ دلار، تقریباً برابر است، احتمال افت قیمت چشم‌گیر در بازار بسیار پایین پیش‌بینی می‌شود.

خبر نگران کننده قیمت خودرو

نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان به دنبال ایجاد اخلال در بازار خودرو هستند، گفت: خودروسازان افزایش قیمت خودرو را دنبال می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، کیومرث سرمدی در جلسه علنی نوبت عصر امروز شنبه مجلس در تذکری گفت: امروز خودروسازان در بازار در حال گروکشی از مردم هستند؛ در چنین شرایطی وزارت صمت به خاطر گردن نگرفتن سامانه یکپارچه خودرو در حال تکرار تجربه شکست خورده حذف رانت در بازار خودرو است.

قیمت خودرو

به گفته وی، خودروسازان امروز با کاهش عرضه خود در بازار و تاخیر در تحویل خودروها به دنبال ایجاد اخلال در بازار خودرو هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خبرها حاکی از این موضوع است که انبار و پارکینگ خودروسازان مملو از محصولات تولید شده است اما خودروهایی که در قالب قرعه کشی تعهد شده، به مردم تحویل داده نمی شود و به دنبال مجوز افزایش قیمت خودرو هستند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار