قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز | قیمت خودرو داخلی

قیمت خودرو کامبک زد | تارا رکورددار ریزش قیمت خودرو | پیش بینی قیمت خودرو تا پایان مهر ۱۴۰۲

قیمت خودرو پس از ریزش دلار در بازار آزاد با کاهش قابل توجهی همراه شد.

قیمت خودرو کامبک زد | تارا رکورددار ریزش قیمت خودرو | پیش بینی قیمت خودرو تا پایان مهر ۱۴۰۲

قیمت خودرو در سال 1402 یک روند کاهشی را طی کرده است. با این وجود طبق گزارش کارشناسان، قیمت خودرو طی دو سال اخیر دو و نیم برابر شده است. افزایش قیمت خودرو در سالهای اخیر با انتقادهایی مواجه شده و برخی معتقدند ممانعت از واردات خودروهای خارجی باعث ایجاد این اتفاق شده است. به تازگی اخباری مبنی بر آزادسازی واردات خودروهای کارکرده شنیده می‌شود که می‌تواند قیمت خودرو را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. تازه ترین خبر درباره قیمت خودرو را در ادامه بخوانید.

قیمت خودرو امروز 21 مهر 1402 وضعیت نسبتاً آرامی دارد. افزایش قیمت‌هایی که بازار در چند روز گذشته تجربه کرد، درحال جبران و کاهش قیمت است و می‌توان گفت، بازار وضعیت باثباتی دارد.

قیمت خودرو امروز 21 مهر 1402 وضعیت آرام و باثباتی دارد. در بازار خودروهای داخلی که در چند روز گذشته، افزایش قیمت‌های نسبتاً چشم‌گیری داشتند، کاهش قیمت با شیب جزئی به چشم می‌خورد و در بازار خودروهای مونتاژی، غالباً ثبات نسبی دیده می‌شود.

در هفته گذشته، نرخ دلار در بازار آزاد به صورت هیجانی و متأثر از جنگ حماس و اسرائیل از حدود 50 هزار تومان تا محدوده 53 هزار تومان بالا رفت. همین امر بهترین محرک برای بازار خودرویی بود که بالاترین میزان همبستگی را با نرخ دلار آزاد دارد. اما با فرا رسیدن به روزهای پایانی هفته، از میزان رفتارهای هیجانی بازارها کم شد و نرخ دلار، اندکی فروکش کرد؛ بنابراین قیمت خودرو در بازار داخلی و مونتاژی با شیب اندکی درحال کاهش است.

باتوجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت باثباتی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی با شیب اندکی درحال کاهش است.

شاهین G از سدان‌های تولیدی و نسبتاً گران شرکت سایپا، امروز حدود 6 میلیون تومان نسبت به روز گذشته افت قیمت داشته و به کانال 590 میلیون تومان سقوط کرده است.

پژو 207i دنده دستی یکی از هاچ‌بک‌های پرطرفدار بازار داخلی بوده که 9 میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با نرخ 615 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودرو

دنا پلاس 6 دنده توربوشارژ از سدان‌های رده بالای ایران خودرو به شمار می‌رود که توانست با افت 12 میلیون تومانی به قیمت 736 میلیون تومان برسد.

تارا دنده اتوماتیک که لوکس‌ترین سدان تولیدی ایران خودرو محسوب می‌شود، رکورددار کاهش قیمت در بازار خودروهای داخلی است. این خودرو 16 میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با نرخ 773 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی اغلب تغییرات اندکی دارد؛ اما در موارد معدود، کاهش قیمت‌های بالا نیز دیده می‌شود.

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری کراس‌اوور کامپکت مدیران خودرو بوده که یکی از ارزان‌ترین خودروهای مونتاژی نیز محسوب می‌شود. این خودرو پنج میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با نرخ 710 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودرو

هایما S5 اتوماتیک ایران خودرو نیز در بازار امروز صعودی بود. این خودرو حدود 10 میلیون تومان افزایش قیمت داشته و به نرخ یک میلیارد و 230 میلیون تومان رسید.

فونیکس تیگو 7 پرو که کراس‌اوور نسبتاً لوکس مدیران خودرو به شمار می‌رود، با افت قیمت 20 میلیون تومانی به قیمت یک میلیارد و 650 میلیون تومان رسید.

فیدلیتی پرایم نیو 5 نفره یکی از خودروهای محبوب گروه بهمن محسوب می‌شود. این خودرو که رکورددار افت قیمت در بازار خودروهای مونتاژی است، 40 میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با نرخ یک میلیارد و 560 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: در هفته‌ای که گذشت، نرخ ارز با تأثیر گرفتن از جنگ میان حماس و اسرائیل، رشد حدوداً سه الی چهار هزار تومانی را تجربه کرد. بسیاری بر این باور بودند که قیمت خودرو نیز تحت تأثیر همین امر، رشد خواهد کرد؛ اما همان‌طور که مشاهده شد، بازار خودرو تغییرات عجیبی نداشت و هم‌چنان، آن رکودی که از چند ماه گذشته آغاز شده، ادامه دارد. نکته جالب اینکه دیگر مردم همانند گذشته با افزایش نرخ دلار به بازار خودرو هجوم نمی‌آورند و اصطلاحاً بازار کاملاً مصرف‌کننده‌ای است.

جعفری ادامه داد: به نظر، بازار خودرو در هفته آینده نیز تغییری نخواهد داشت و علی‌رغم تغییرات نرخ ارز، به همین صورت و در رکود کامل به روند خود ادامه می‌دهد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار