قیمت طلا و سکه

پیش بینی قیمت طلا و سکه 29 مرداد 1402 / ثبت قیمتی جدید کانال فلز زرد

بازار سکه در هفته گذشته در بیشتر قطعات به کانال پایین تر سقوط کرده بود و این در حالی است که به اعتقاد معامله گران، روزهای پایانی به شرایط رکودی بازار طلا دامن می‌زند به طوری که در روزهای پایانی مرداد این فلز زرد وارد کانال قیمتی جدید می‌شود.

پیش بینی قیمت طلا و سکه 29 مرداد 1402 / ثبت قیمتی جدید کانال فلز زرد

قیمت طلا و سکه امروز در روند کاهشی شروع به کار کرد. افت قیمت در بازار طلا شارپی نبود و از کاهش محدود قیمت دلار تبعیت کرد. در روز جاری به طور میانگین، قیمت در خانواده سکه‌ها کاهشی ۱۰۰ هزار تومانی داشت. هر مثقال طلا نیز در کانال ۹ میلیونی معامله شد.

قیمت حباب و انواع سکه 28 مرداد 1402

 

قیمت حباب و انواع سکه 28 مرداد 1402

برخی معامله‌گران دلیل کاهش امروز بازار فلز زرد را روزهای پایانی ماه دانستند. به اعتقاد آنها در روزهای پایانی هر ماه نقدینگی کمتری وجود دارد و بازیگران بزرگ این بازار نیز مشغول حساب و کتاب ماهیانه خود هستند و معاملات در کمترین مقدار خود قرار می‌گیرند.

منطقه شیرین قیمت برای معامله‌گران طلا کجاست؟

در همین راستا مجتبی دیبا کارشناس اقتصادی با اشاره به هوشمندی بازار طلا با توجه به رفتار روزهای اخیر سکه گفت:‌ در هفته‌های گذشته قیمت سکه امامی بعد از اینکه خود را به محدود ۲۷ میلیون تومانی رساند، در روزهای ابتدایی هفته پیش در همین محدوده احیا شد و به منطقه قیمتی پایین‌تر برنگشت. وی افزود: هدف بعدی قیمت سکه به عنوان متر حرکتی در بازار فلز زرد را می‌توان قیمت ۲۵ میلیون و ۳۰۰ در نظر گرفت.

این تحلیلگر بازارهای مالی در خصوص قیمت طلا گفت: طلا فعلا در محدوده تعادلی خود رفتار می‌کند و محدوده دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی فعلی تا دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی، محدوده شیرین‌تری را برای خریداران رقم می‌زند. در حال حاضر چون هر گرم طلای ۱۸ عیار زیر قیمت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی است، می‌توانیم به منطقه تعادلی و منطقه جذاب برای خرید از آن یاد کنیم.

لازم به ذکر است امروز قیمت طلا جهانی با افزایش بسیار محدود ۲۵ سنتی با قیمت ۱۸۸۹ دلار معامله می‌شود.

تثبیت قیمت سکه در کانال پایین‌تر

امروز ۲۸ مرداد قیمت سکه امامی با رقم ۲۷ میلیون و ۷۸۷ هزار تومان مبادله شد و با افت ۱۹۲ هزار تومانی بیشترین مقدار کاهش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. قیمت سکه بهار کاهش ۹۲ هزار تومانی داشت. این قطعه با این مقدار کاهش با رقم ۲۴ میلیون و ۸۸۸ هزار تومان مبادله شد.

امروز نیم‌‌ و ربع سکه هر یک کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشتند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۵۰ و ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان مبادله شدند. در روز جاری سکه گرمی با کاهش ۵۰ هزار تومانی به کانال ۵ میلیونی برگشت و با قیمت پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان مبادله شد.

روند نامتوازن حباب در بازار سکه‌ها

امروز قیمت طلا نیز کاهش داشت. مثقال طلا در کانال ۹ میلیون تومانی ماند. این مقدار طلا با قیمت ۹ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان معامله شد و کاهش ۳۶ هزار تومانی داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت دو میلیون و ۲۹۶ هزار تومان معامله شد و با کاهش هشت هزار تومانی در کانال دو میلیونی یک پله عقب‌نشینی کرد. امروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون  ۲۶۵ هزار تومان رسید.

امروز حباب سکه‌ در تمام قطعات روند یکدستی نداشت. حباب سکه امامی و بهار افزایشی در حدود ۶۵ هزار تومانی داشتند. سایر قطعات سکه نیز کاهش حباب داشتند. ربع سکه با کاهش ۶۳ هزارتومانی بیشترین مقدار تخلیه حباب را داشت. و حباب ربع سکه ۶۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۱ هزار تومان کاهش داشتند.

 

منبع: تجارت نیوز
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار