قیمت خودرو| افزایش قیمت خودرو| کاهش قیمت خودرو

قیمت خودرو امروز سورپرایزتان می‌کند | کاهش چند ده میلیونی قیمت خودرو چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲

قیمت خودرو امروز 28 تیر 1402 با شوک عجیبی رو به کاهش گذاشت. برخی از خودروها کاهش‌های چند ده میلیونی داشته و برخی دیگر، به ثبات قیمتی اکتفا کردند.

قیمت خودرو امروز سورپرایزتان می‌کند | کاهش چند ده میلیونی قیمت خودرو چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲

خبرملت: قیمت خودرو در دو ماه گذشته کاهش پیدا کرده است. با این وجود طبق گزارش کارشناسان، قیمت خودرو طی دو سال اخیر دو و نیم برابر شده است. افزایش قیمت خودرو در سالهای اخیر با انتقادهایی مواجه شده و برخی معتقدند ممانعت از واردات خودروهای خارجی باعث ایجاد این اتفاق شده است. به تازگی اخباری مبنی بر آزادسازی واردات خودروهای کارکرده شنیده می‌شود که می‌تواند قیمت خودرو را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. تازه ترین خبر درباره قیمت خودرو را در ادامه از خبرملت بخوانید. 

قیمت خودرو امروز 28 تیر 1402 با شوک عجیبی رو به کاهش گذاشت. برخی از خودروها کاهش‌های چند ده میلیونی داشته و برخی دیگر، به ثبات قیمتی اکتفا کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودروها از دو روز گذشته به صورت یک دست نزولی بوده و اکثر محصولات شاهد کاهش‌های عجیب و غریب بودند. اما در این میان، برخی محصولات به چشم می‌خورد که در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت کردند؛ اما انتظار می‌رود با ادامه این روند، این محصولات نیز با کلیت بازار هم مسیر شوند.

روند نزولی بازار تقریباً از ابتدای امسال آغاز شده و باعث شده اکثر معامله‌گران از آن حذف شوند. همین امر موجب می‌شود تا رکود کامل بر بازار حاکم شود. نبود خریدار از یک سو، انتشار اخبار ضد و نقیض درباره واردات خودرو و ثبات نرخ ارز در بازار آزاد، همه و همه دست به دست هم می‌دهند تا کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه دار باشد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز برخلاف روزهای گذشته، روند کاهشی را طی کرد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی اغلب با کاهش همراه بود اما تعداد اندکی نیز ثبات قیمتی داشتند.

پراید 131 و پراید 111 به عنوان ارزان‌ترین خودروهای بازار داخلی که هرکدام روز گذشته 5 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کردند، امروز تصمیم به ثبات داشتند و به ترتیب در همان قیمت‌های 315 میلیون و 325 میلیون تومان باقی ماندند.

کوئیک S نیز یکی از ارزان‌ترین خودروهای تولیدی حال حاضر سایپا به شمار می‌رود که روز گذشته با دو میلیون تومان کاهش همراه بود، امروز نیز با دو میلیون تومان کاهش قیمت همراه بوده و فعلاً به نرخ 345 میلیون تومان رسیده است.

پژو 206 تیپ دو در سبد محصولات ایران خودرو، جزو ارزان‌ترین محصولات محسوب می‌شود که در روزهای گذشته روند با ثباتی را طی کرده بود. اما از آغاز امروز با کاهش 25 میلیونی، این عقب ماندگی را جبران کرده و به کانال 480 میلیون تومان وارد شد.

سمند سورن پلاس از سدان‌های نسبتاً جدید ایران خودرو بوده که از آغاز معاملات، پنج میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته داشته است. به این ترتیب نرخ این خودرو به 565 میلیون تومان رسید که نسبت به هفته گذشته، با 25 میلیون تومان کاهش همراه بود.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودروهای مونتاژی نیز از روند داخلی‌ها جدا نشد و قیمت خودرو در اغلب موارد، با کاهش‌های چشم‌گیر همراه بود.

بسترن B30 پس از روزها مقاومت در کانال یک میلیارد و 200، سرانجام یک شبه 100 میلیون تومان ریخت و به نرخ یک میلیارد و 100 میلیون تومان رسید.

جک S5 نیوفیس از کراس‌اوورهای محبوب بازار ایران به شمار می‌رود که نسبت به روز گذشته، 20 میلیون کاهش یافت و به قیمت یک میلیارد و 320 میلیون تومان رسید.

فردا SX6 نیز جزو محصولات مونتاژی بوده که در روزهای گذشته نوسانات آن‌چنانی نداشت. اما امروز با آغاز معاملات، 60 میلیون تومان ریخت و با نرخ یک میلیارد و 320 میلیون تومان معامله شد.

فیدلیتی پرایم 5 نفره از دیگر کراس‌اوورهای پرفروش بازار بوده که تنها در یک روز با 40 میلیون تومان کاهش قیمت همراه بود. به این ترتیب فیدلیتی پرایم پنج نفره از ابتدای امروز با قیمت یک میلیارد و 560 میلیون تومان در حال معامله است.

خودروی وارداتی

قیمت خودرو بی‌ام‌و 2 میلیارد می‌شود!

جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، آینده قیمت خودرو در ایران را تصویرسازی کرد. 

این نماینده مجلس که در ماه‌های گذشته بارها از مافیای خودرو انتقاد کرده و تأکیدش بر این بوده که با واردات خودرو می‌توان یک ریزش تاریخی در قیمت خودرو ایجاد کرد، در یک گفتگوی اینستاگرامی عنوان کرد در صورت واردات خودروی دست دوم، قیمت خودرو حدود هشت برابر ارزان خواهد شد.

رشیدی کوچی می‌گوید در صورت واردات خودروی کارکرده خارجی، قیمت یک بی‌ام‌و سری 7 مدل 2017 با کارکرد 20 تا 30 هزار کیلومتر، از حدود 25 تا 30 میلیارد تومان به 2 تا 3 میلیارد تومان کاهش پیدا خواهد کرد.

این نماینده مجلس همچنین می‌گوید مدل سانتافه شرکت هیوندای یا مدل‌های جدیدتر آن با قیمت 700-800 میلیون یا یک میلیارد تومان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

ویدئوی صحبت‌های این نماینده مجلس را در ادامه مشاهده می‌کنید.

کاهش ۴۰ تا ۸۰ درصدی قیمت خودرو

یک اقتصاددان اعتقاد دارند که قیمت خودروهای خارجی در ایران بین ۴۰ تا ۸۰ درصد حباب دارد.

محمدصادق الحسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در واکنش به این‌که به لایحه واردات خودروهای کارکرده سرانجام تبدیل به قانون شد، اظهار داشت: من قبلا هم گفته بودم که روی ماشین‌های خارجی نباید سرمایه‌گذاری کرد.

وی افزود: حال با اجرایی شدن این قانون، هر ایرانی می‌تواند هر چند خودرو کارکرده که می‌خواهد، وارد کند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: قیمت خودروهای خارجی در ایران بین ۴۰ تا ۸۰ درصد حباب دارند که اگر این قانون اجرایی شود، قیمت آن‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کند.

الحسینی عنوان کرد: روی همسن حساب من معتقد هستم که نباید روی خودروهای خارجی سرمایه‌گذاری کرد.

قیمت خودرو

قیمت خودرو در ایران چند برابر امارات است

یک نماینده مجلس گفت: تمام خودروهای خارجی که تا سال ۲۰۱۷ وارد ایران شده است، الان نسبت به قیمت جهانی و مدل‌های ۲۰۲۱، حداقل ۱۰ برابر قیمت است.

جلال رشیدی‌کوچی در پاسخ به این پرسش که یک معادل‌سازی درباره قیمت خودرو ایرانی و خارجی داشته باشید، اظهار داشت: من یک معادل‌سازی قبلا داشتم که مربوط به یک هفته قبل از استیضاح آقای فاطمی‌امین، وزیر سابق صمت بود. آن زمان پژو۲۰۷ تقریبا ۲۲ هزار دلار بود، یعنی به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده بود.

وی افزود: یک معادل‌سازی داشتم که خودروهایی که می‌شود با ۲۲ هزار دلار در امارات خریداری کرد، چیست: بنز سری E مدل ۲۰۲۲، ب‌ام‌و سری ۵ مدل ۲۰۱۷، جنسیس جی۷۰ مدل ۲۰۲۰، هوندا آفرود مدل ۲۰۲۱، هیوندا پالیسید مدل ۲۰۲۱، هیوندا آزرا مدل ۲۰۲۱، لکسوس NX مدل ۲۰۲۰.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر قیمت این لکسوس در مدل ۲۰۱۶ در ایران ۸ میلیارد تومان است، اما مدل ۲۰۲۰ این خودرو در دوبی ۹۰۰ میلیون تومان است. ۹۰۰ میلیون تومان کجا، ۸ میلیارد تومان کجا!؟

رشیدی‌کوچی خاطرنشان کرد: شما این نکته را در نظر بگیرید که تمام خودروهای خارجی که تا سال ۲۰۱۷ وارد ایران شده است، الان نسبت به قیمت جهانی و مدل‌های ۲۰۲۱، حداقل ۱۰ برابر قیمت است.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار