هشدار سازمان هواشناسی؛ جدی بگیرید

سازمان هواشناسی با صدور هشدار تشدید ناپایداری‌های جوی در برخی استان‌ها از وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر طی سه روز آینده خبر داد.

هشدار سازمان هواشناسی؛ جدی بگیرید

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی 5 روز آینده با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور رشد ابرهای همرفتی، همراه با رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل پیش‌بینی شده است.

امروز در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، دامنه‌های جنوبی البرز  در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

فردا بارندگی‌ها در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل تشدید می‌شود و در سایر مناطق ذکرشده کاهش می‌یابد. جمعه ابرناکی خفیف و پراکنده در این مناطق و سواحل دریای خزر روی می‌دهد، ضمن این‌‌که طی سه روز آینده در شرق اردبیل و سواحل شمالی کشور وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

شنبه هفته آینده بارندگی در مناطق شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل تقویت می‌شود و در سایر مناطق کشور جو آرامی مستقر است.

یکشنبه هفته آینده تنها در شمال آذربایجان شرقی ابرناکی و بارش پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: تشدید ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی (به‌ویژه درساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان پایان: پنج‌شنبه 1402/03/25

نوع مخاطره: رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید، گردوخاک و برخی نقاط تگرگ

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/03/24: اردبیل، شمال استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی.

پنجشنبه 1402/03/25: اردبیل، نیمه شمالی استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی.

اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ

توصیه: اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین‌شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه‌کاره، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در مناطق مسقف.

 

منبع: تسنیم
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار