دود کشنده تنباکو؛

هر 4 ثانیه یک نفر می‌میرد

بحران جهانی غذا با تنباکو تشدید می‌شود به طوری که هر 4 ثانیه یک نفر به خاطر آن کشته می شود و دولت‌ها در سراسر جهان به این موضوع دامن می‌زنند.

 هر 4 ثانیه یک نفر می‌میرد

تنباکو به آفتی تبدیل شده است که به صورت اساسی روی همه کشورهای جهان تاثیر می گذارد و یکی از بزرگترین تهدیدهای بهداشتی پیش روی جهان محسوب می‌شودزیرا براساس اعلام سازمان ملل، سالانه بیش از هشت میلیون نفر یعنی معادل هر دقیقه پانزده نفر و هر چهار ثانیه یک نفر رابه دلیل مصرف آن یاقرار گرفتن در معرض دود آن به کام مرگ می کشاند و با وجود تلاش های سازمان بهداشت جهانی برای جلوگیری از کاهش آن، اما همچنان به سرعت در حال گسترش است.

سال ۲۰۲۱بیش از ۷۶۸ میلیون نفر درسراسر جهان از سوء تغذیه رنج می‌بردند وهمه گیری کرونا این بحران را تشدید کرد.بسیاری از افرادی که به دلیل سوء تغذیه جان می‌سپارند، در حدود ۳۰ کشور در قاره آفریقا زندگی میکنند؛جاییکه کشت تنباکو ۱۵ درصد در دهه گذشته افزایش یافته است.

۳.۲میلیون هکتاراز اراضی حاصلخیر در ۱۲۴ کشور جهان برای کشت تنباکوی کشنده استفاده می‌شود وحتی دراماکنی کشت می‌شود که مردم درآنها باگرسنگی دست وپنجه نرم می‌کنند این درحالی است که دولت ها در سراسر جهان میلیون ها دلار برای حمایت از مزارع تنباکو هزینه می کنند.

 

منبع: رکنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار