شناگران جنوب کشور مراقب باشند

بنا بر گزارش سازمان هواشناسی کشور، هشدار احتمال غرق شدن شناگران براثر وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج در جنوب اعلام شد.

شناگران جنوب کشور مراقب باشند

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ از افزایش سرعت وزش باد تا ۴۰ نات و افزایش ارتفاع موج حداکثر ۱.۵ متر خبر داد.

این وضعیت جوی از بعدازظهر پنجشنبه (۲۸ اردیبهشت) تا اواخر وقت یکشنبه (۳۱ اردیبهشت) در خلیج فارس، نواحی غربی دریای عمان و به‌ویژه تنگه هرمز همچنین مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان مورد انتظار است.

براثر این مخاطرات احتمال غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک ، تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی احتیاط درعملیات تفریحی ، بویژه غواصی و شنا ،احتیاط در سفرهای دریایی با شناور سبک ،اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های دریایی از جمله صیادی و بنادر در سواحل و فرا سواحل را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ایسنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار