طرز تهیه ساندویچ جگر گوسفندی | آموزش تهیه ساندویچ جگر گوسفندی به روشی جذاب

ساندویچ جگر گوسفندی یکی از انواع ساندویچ های خوشمزه و سالم است که بین مردمان ایران طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ساندویچ جگر گوسفندی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه ساندویچ جگر گوسفندی | آموزش تهیه ساندویچ جگر گوسفندی  به روشی جذاب

مواد لازم برای ۴ نفر

جگر گوسفندی    ۲۰۰ گرم

نان تافتون    ۲ عدد

آرد    ۲ قاشق غذاخوری

پیاز    ۱ عدد

گوجه فرنگی    ۱ عدد

جعفری    ۲ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی    ۱ قاشق غذاخوری

پودر آویشن و نمک    به مقدار کافی

نمک، فلفل سیاه و پاپریکا    به مقدار کافی

طرز تهیه ساندویچ جگر گوسفندی

مرحله اول

برای ساندویچ جگر گوسفندی خوشمزه در ابتدای کار جگر گوسفند را به صورت مکعبی یکسان خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه آرد را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا جگر را درون الک ریخته و تکان می دهیم تا آرد اضافی ریخته شود، سپس یک تابه مناسب روی حرارت گذاشته و مقداری روغن به آن می‌ افزاییم. در ادامه جگر را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود.

مرحله سوم

در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر آویشن و نمک به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم. حالا درون یک تابه جداگانه مقداری روغن و رب گوجه فرنگی اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شود.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به صورت خلالی و گوجه فرنگی را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه جعفری خرد شده درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم در ادامه نان تافتون را روی سطح کار می گذاریم.

حالا مقداری از رب گوجه فرنگی سرخ شده روی نان ریخته و با قاشق کاملا پخش می کنیم، سپس جگرهای سرخ شده را روی نان می چینیم و مقداری از مخلوط پیاز و جعفری روی جگرها می ریزیم و نان را لقمه می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه از روغن رب گوجه فرنگی روی نان رومال می کنیم، سپس درون توری کباب می گذاریم و روی حرارت گاز گریل می کنیم. در نهایت ساندویچ جگر را از وسط به دو قسمت تقسیم کرده و به همراه نوشابه سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار