طرز تهیه پوآچا با سس پستو | آموزش تهیه پوآچا با سس پستو به یک روش متفاوت

پوآچا با سس پستو یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پوآچا با سس پستو در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه پوآچا با سس پستو | آموزش تهیه پوآچا با سس پستو به یک روش متفاوت

مواد لازم پوآچا با سس پستو

شیر گرم    ۱٫۵ لیوان

خمیر مایه فوری    ۱ قاشق غذاخوری

شکر    ۱ قاشق غذاخوری

نمک    ۱ قاشق مرباخوری

تخم مرغ    ۱ عدد

کره    ۱ قاشق غذاخوری

آرد    ۴٫۵ لیوان

مواد لازم میانی

سس پستو    ۴ قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا    به مقدار کافی

طرز تهیه پوآچا با سس پستو

مرحله اول

برای تهیه نان پوآچا با سس پستو خوشمزه در ابتدای کار شیر ولرم را به همراه خمیر مایه و شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و کمی مخلوط می کنیم، سپس روی کاسه را می پوشانیم تا خمیر مایه فعال شود.

مرحله دوم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه زمانی که خمیر مایه به عمل آمد، تخم مرغ و نمک را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد الک شده را کم کم به کاسه اضافه کرده و با دست ورز می دهیم.

مرحله سوم

زمانی که خمیر نرم و یکدست حاصل شد، کره را به آن اضافه کرده و به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا کره جذب خمیر شود. حالا روی کاسه را با سلفون پوشانده تا خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند.

مرحله چهارم

پس از گذشت این مدت، زمانی که خمیر حجیم شد آنرا به ۱۸ گلوله هم اندازه تقسیم می کنیم، سپس هر گلوله را روی سطح کار به صورت گرد باز می کنیم. توجه داشته باشید خمیرها را بیش از حد باز و نازک نکنید.

در این مرحله به صورتی که از لبه های خمیر یک سانتی متر فاصله داشته باشد روی خمیر سس پستو را ریخته و با قاشق کاملا پخش می کنیم. در ادامه روی سس پستو را با مقداری پنیر پیتزا کاملا می پوشانیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک لبه خمیر را روی لبه مقابل آن تا می زنیم تا خمیر شکل ماه پیدا کند و با دست فیکس می کنیم، سپس درون قالب نان تست را با مقداری روغن مایع چرب کرده و خمیرها را به صورت مرتب پشت سر هم می چینیم.

مرحله هفتم

حالا روی قالب را با یک دستمال نخی می پوشانیم تا خمیر به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر استراحت کند. در این فاصله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه روی خمیر را با زرده تخم مرغ رومال می کنیم.

مرحله هشتم

حالا قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم نان به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج می کنیم و بلافاصله نان را از قالب جدا کرده و با کره رومال می کنیم. نوش جان.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار