طرز تهیه معجون شلغم و عسل | آموزش تهیه معجون شلغم و عسل به روش خانگی

معجون شلغم و عسل یکی از انواع معجون های طب سنتی است که خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد و می توانید از برخی بیماری ها جلوگیری کند.برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه معجون شلغم و عسل در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه معجون شلغم و عسل | آموزش تهیه معجون شلغم و عسل به روش خانگی

مواد لازم معجون شلغم و عسل

شلغم    ۳ عدد

عسل    ۵ قاشق چایخوری

طرز تهیه معجون شلغم و عسل

مرحله اول

برای تهیه معجون شلغم و عسل ابتدا شلغم هایی را انتخاب می کنیم که به اندازه ای باشند که بتوانیم آنها را روی دهانه استکان یا لیوان قرار دهیم. سپس شلغم ها را تمیز می شوییم و قسمت بالایی شلغم ها را با چاقو می بریم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله داخل شلغم ها را با قاشق چایخوری کاملا خالی می کنیم. البته باید دقت کنید که به دیواره های داخلی شلغم آسیبی وارد نشود و شلغم ها را سوراخ نکنیم. بعد شلغم های شکم خالی شده را داخل استکان ها قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله دو سوم حجم داخل شکم شلغم ها را عسل می ریزیم و قسمت بالایی شلغم ها را مانند درب روی آن ها قرار می دهیم، سپس استکان ها را روی بخاری (با حرارت کم) یا شوفاژ قرار می دهیم تا به مدت حدودا ۸ ساعت روی حرارت بماند.

مرحله چهارم

با این روش به مرور زمان عصاره ای از داخل شلغم خارج می شود و در استکان جمع می شود. در پایان عصاره عسل و شلغم را داخل یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و به جای آنتی بیوتیک استفاده می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه معجون داخل شلغم ها را مصرف کردید، شلغم ها را پوست بگیرید و خرد کنید، سپس آنها را نیز میل کنید. برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا در کنار این معجون بسیار قوی می توانید از انواع سوپ، آش و … شلغم نیز استفاده کنید.

نکات طرز تهیه معجون شلغم و عسل

اگر با مشکل سرفه های خلط دار مواجه هستید، می توانید از این معجون برای درمان آن استفاده کنید. البته توصیه می شود در کنار این معجون از شلغم آبپز شده نیز استفاده کنید و حداقل سه روز تا یک هفته مصرف شلغم را ادامه دهید تا مشکل رفع شود.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار