طرز تهیه حلوا نوتلا | آموزش تهیه حلوا نوتلا به روش مجلسی

حلوا نوتلا یکی از انواع حلواهای خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد ساده ای تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا نوتلا در ادامه با ماهمراه باشید.

طرز تهیه حلوا نوتلا | آموزش تهیه حلوا نوتلا به روش مجلسی

مواد لازم حلوا نوتلا

آرد سبوس دار    ۱ پیمانه

پودر قند    ۱ قاشق غذاخوری

روغن مایع    ۲ قاشق غذاخوری

کره    ۲ قاشق غذاخوری

نوتلا    ۱ قاشق غذاخوری

شکلات تخته ای تلخ    ۱ قاشق غذاخوری

پودر دارچین    به مقدار کافی

طرز تهیه حلوا نوتلا

مرحله اول

برای تهیه حلوا نوتلا خوشمزه در ابتدای کار ‌آرد سبوس دار را درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شده و کمی تغییر رنگ پیدا کند.

مرحله دوم

در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک کرده و مجددا به تابه باز می گردانیم. حالا روغن مایع را به همراه کره به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا کمی آرد سرخ شود، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله سوم

حالا پودر قند را به همراه پودر دارچین درون تابه الک کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیر سفتی حاصل شود. در ادامه نوتلا را به همراه شکلات تخته ای روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شوند.

مرحله چهارم

در ادامه شکلات ذوب شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا حلوا یکدست و یکنواخت شود. حالا حلوا نوتلا را درون قالب های سیلیکونی ریخته و با دست فشار می دهیم تا حلوا شکل قالب را بگیرد.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین حلوا از بین برود. در این مرحله قالب را به مدت ۱ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا حلوا نوتلا کاملا سفت شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان قالب را از فریزر خارج می کنیم، سپس حلوا را به آرامی از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت حلوا نوتلا را با مقداری خلال پسته تزیین کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار