طرز تهیه بامیه | آموزش تهیه بامیه با یک روش منحصر بفرد

بامیه یک شیرینی خوشمزه و محبوب است که طرفداران زیادی در نیا و بخصوص ایران دارد. در ادامه نحوه تهیه بامیه با یک روش منحصر بفرد به شما آموزش داده می شود.

طرز تهیه بامیه | آموزش تهیه بامیه با یک روش منحصر بفرد

مواد لازم بامیه :

۲ لیوان آب (لیوان ۲۰۰ میلی لیتری)

۲/۵ لیوان آرد

۱ ق م کره

۱ ق م شکر

۱ پنس نمک

۲ ق غ ایرمیک (آرد سمولینا)

۴ عدد تخم مرغ

‌‌برای شربت :

۲/۵ لیوان شکر (لیوان ۲۵۰ میلی لیتری)

۲ لیوان آب

یک برش لیمو

‌طرز تهیه بامیه:

ابتدا یک روز قبل شربت رو آماده می‌کنیم. شربت باید خنک و غلیظ باشه. برای شربت داخل قابلمه‌ای شکر، آب، یه برش لیمو رو اضافه کرده وقتی خواست بجوشه زیر اجاق رو کم می‌کنیم بعد با شعله کم ۲۰ دقیقه دیگه هم می‌جوشونیم.

برای خمیر شیرینی آب، کره، شکر و نمک رو اضافه کرده و می‌جوشونیم سپس آرد رو اضافه کرده و سریع با قاشق چوبی خوب هم می‌زنیم و ۲ دقیقه دیگه می پزیم و از روی اجاق برمی‌داریم.

تا وقتی که به دمای محیط برسه صبر می کنیم بعد تخم مرغ ها رو یکی یکی اضافه کرده و با همزن هم می‌زنیم در نهایت ۲ قاشق غذاخوری ایرمیک رو هم اضافه کرده و هم می‌زنیم.

روغن مایع رو داخل تابه بزرگی می‌ریزیم و خمیر رو داخل قیف ریخته و با ماسوره ستاره داخل روغن سرد فشار داده و با قیچی برش می‌زنیم سپس روی اجاق گذاشته و با شعله کم تا وقتی که مثل انار سرخ بشه می پزیم. بامیه ها رو از روغن در آورده و داخل شربت خنک می‌ریزیم و یکی دو دقیقه صبر کرده و بعد با کمک کفگیر در میاریم و داخل ظرف سرو می‌چینیم.

منبع: رضیم
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار