طرز تهیه کیک آلمانی | آموزش تهیه کیک آلمانی با یک روش جذاب

در ادامه با ما همراه باشید برای آموزش تهیه کیک آلمانی که نحوه پخت آن با یک روش جذاب آموزش داده می شود.

طرز تهیه کیک آلمانی | آموزش تهیه کیک آلمانی با یک روش جذاب

مواد لازم کیک آلمانی

۱ استکان شیر ولرم

۱ استکان آب ولرم

۱ استکان شکر

۱ استکان روغن مایع

۲ عدد تخم مرغ (زرده یکیش برای کرم)

۱ پاکت خمیر مایه فوری

آرد به مقدار لازم ( ۵_۵/۵ لیوان)

?برای کرم??

۴ لیوان شیر

۳ ق غ سرپر آرد

۲ ق غ سرپر نشاسته

۱ استکان شکر

۱ عدد زرده تخم مرغ

۱ پاکت وانیل شکری

۱ ق غ پودر کرم شانتی

طرز تهیه کیک آلمانی

داخل ظرفی به غیر از آرد همه مواد رو اضافه کرده و خوب هم می‌زنیم بعد آروم آروم آرد رو اضافه کرده و ورز میدیم یه خمیر صاف به دست میاریم روشو پوشونده و ۴۵ دقیقه استراحت می دیم.

در این فاصله کرم رو آماده می کنیم به غیر از کرم شانتی و وانیل همه مواد رو داخل قابلمه ریخته و خوب هم می زنیم و روی اجاق می ذاریم و مداوم هم می‌زنیم تا صاف و یکدست بشه وقتی جوشید و حباب حباب و غلیظ شد از روی اجاق برداشته می ذاریم خنک بشه گهگاهی هم می‌زنیم تا روش نبنده.

بعد از اینکه خمیر عمل اومد جمع کرده و هواشو می گیریم سپس توی سینی فر کاغذ روغنی پهن کرده و از خمیر کمی بزرگ تر از گردو چونه هایی درست کرده و و با فاصله توی سینی فر می چینیم من در مجموع ۲۰ تا چونه درست کردم روشو می پوشونیم و تو دمای محیط ۲۰ دقیقه داخل سینی استراحت می دیم سپس توی فر با دمای ۱۸۰ درجه تا وقتی که بالا و پایینش طلایی بشه می پزیم بعد از پخت از فر در آورده و می ذاریم خنک بشه.

در این فاصله کرم شانتی و وانیل رو با همزن هم می‌زنیم کیک ها بعد اینکه خنک شدن با چاقو از نصف برش می‌زنیم و از کرم با قیف به قسمت پایین می ریزیم و روش رو می بندیم در نهایت روشون پودرقند می‌پاشیم و ۱ تا ۲ ساعت توی یخچال قرار می دیم سپس سرو می‌کنیم.

منبع: رضیم
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار