قیمت نان| افزایش قیمت نان| قیمت نان در تهران

افزایش قیمت نان از سر گرفته شد | سه برابر شدن قیمت نان در تهران

در حالیکه سخنگوی دولت اعلام کرد دولت قیمت نان را افزایش نداده، برخی از نانواداران در تهران قیمت نان را حدود سه برابر افزایش داده‌اند. همچنین قیمت نان در مشهد به طور رسمی افزایش پیدا کرده است.

افزایش قیمت نان از سر گرفته شد | سه برابر شدن قیمت نان در تهران

خبرملت: قیمت نان از سال 139 ثابت مانده و تغییری نداشته اما اخیرا زمزمه افزایش قیمت نان تحت عنوان موضوع متناسب‌سازی قیمت مطرح شده است.. نانواداران طی یک سال گذشته همواره از افزایش نیافتن قیمت نان گلایه مند بوده اند زیرا معتقدند تورم روی کار آنها تاثیر گذاشته است. دولت گفته سعی دارد با ثابت نگه داشتن قیمت نان جلوی انتقال فشار افزایش قیمت به مردم را بگیرد. زمزمه های افزایش قیمت نان از ابتدای سال 1402 شنیده می شد و در روزهای اخیر قیمت نان در برخی استانها گران شده است. تازه ترین خبر درباره قیمت نان را در ادامه بخوانید.

سخنگوی دولت با اشاره به انتشار شایعاتی مبنی بر افزایش نرخ نان گفت: قیمت‌گذاری نان ملی نیست و دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش نرخ نان ندارد.

بهادری جهرمی در پایان در خصوص دلایل افزایش نرخ نان نیز یادآور شد: قیمت‌گذاری نان ملی نبوده و شورای قیمت‌گذاری استان‌ها و شهرستان‌ها به صورت محلی و با توجه به شرایط شهرستان خود قیمت‌گذاری را برعهده دارند. دولت حتی سعی کرد یارانه جبرانی به نانواها بدهد، در تنظیم‌گری نیز این مسئله وجود داشت که مسئولان ستاد تنظیم بازار به قیمت‌گذاران محلی اجازه داد که متوازن‌سازی و مدیریت محلی کنند، در هر صورت دولت تصمیمی برای افزایش قیمت نان ندارد. البته در همه اصناف تخلف داریم که باید گزارش داده شود.

قیمت نان

افزایش سه برابری قیمت نان در تهران

سایت اقتصاد۱۰۰ نوشت: عدم رعایت قیمت در نانوایی‌های مختلف به اندازه‌ای افزایش یافته که دیگر نمی‌توان نام با نرخ‌های اعلام شده دولتی پیدا کرد و عمده نانوایی‌ها نان را با قیمت‌های مورد نظر خود می‌فروشند.

از آنجا که وزارت اقتصاد با توزیع کارتخوان مخصوص فروش نان، تلاش کرده نرخ ها و فروش آزاد آرد را کنترل کند؛ نانوایان ناگزیرند بر اساس سه قیمت تعیین شده روی کارتخوان نان را بفروشند. اما آنها این سه نرخ تعیین شده را کافی نمی دانند به همین دلیل از نرخ نامه های ابلاغ شده تخطی می کنند.

به گزارش اقتصاد۱۰۰، خبرنگار ما با مراجعه به تعدادی از نانوایی های سطح شهر، با روش هایی برای فروش نان با قیمت بالاتر مواجه شد. در یکی از نانوایی های سنگکی در منطقه نارمک، نانوا علاوه بر پایین آوردن وزن چانه و کوچک کردن نان، هزینه نان پرکنجد را از نان های ساده می گیرد.

نانوا در واکنش به اعتراض مشتریان مقدار اندکی کنجد که تعداد آن به اندازه انگشتان 2 دست می رسد روی نان پاشیده و نان آنها را با قیمت نان دو روی پر کنجد می فروشد. در این نانوایی اساسا چیزی به اسم نان ساده با حداقل قیمت تعریف شده وجود ندارد.

در یک نانوایی بربری در محله رسالت، نانوا برای فروش یک نان کنجدی، سه بار روی گزینه بالاترین قیمت کارتخوان می زند. یعنی پول سه نان را بابت یک نان دریافت می کند. وقتی مشتریان به او گلایه می کنند می گوید قیمت نان تغییر کرده و باید بهای بیشتری بابت نان بپردازند. این در حالی ست که هنوز قیمت های جدید ابلاغ نشده است.

بر اساس گفت و گویی که پیشتر با رئیس اتحادیه نان سنگک داشتیم قیمت های جدید نهایتا تا 30 درصد افزایش دارند در حالی که نانواها سه برابر قیمت گران ترین نان را از مشتریان دریافت می کنند.

قیمت نان

تغییر قیمت نان در مشهد

کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی نرخ‌نامه جدید نانوایی‌های آزادپز را با افزایش قیمت در مشهد اعلام کرد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی روز سه شنبه با تایید این موضوع به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس نرخ نامه جدید نانوایی های آزادپز، قیمت انواع نان در این نانوایی ها در مشهد افزایش قیمت بین ۱۵ تا ۱۷ درصدی دارد.

محسن صیادی اظهار داشت: بر اساس این نرخ نامه، نان بربری سنتی به وزن چانه ۳۸۵ گرم به قیمت ۵۲ هزار و ۵۰۰ ریال، نان بربری ماشینی به وزن چانه ۳۸۵ گرم به قیمت ۵۲ هزار و ۵۰۰ ریال، نان سنگک به وزن ۴۰۰ گرم به قیمت ۸۷ هزار و ۵۰۰ ریال در نانوایی های آزادپز عرضه می شود.

وی افزود: قیمت نان لواش ماشینی و سنتی به وزن ۱۴۵ گرم را ۲۳ هزار ریال، نان تافتون سنتی به وزن ۲۷۵ گرم ۴۰ هزار ریال، نان تافتون ماشینی به وزن ۲۸۰ گرم ۴۰ هزار ریال و نان تنوری خراسانی به وزن ۳۲۰ گرم ۴۶ هزار ریال در نانوایی های آزادپز اعلام کرد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در بازرسی از نانوایی های مشهد ۴۲۰ فقره فرم تخلف به ارزش ۱۳ میلیارد و ۴۶۱ میلیون ریال تشکیل شده است.

۲ هزار و ۲۲۵ نانوایی زیر پوشش اتحادیه نانوایان مشهد پروانه کسب دارند، از این تعداد ۷۳ نانوایی آزادپز است.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار