قیمت نان| افزایش قیمت نان| قیمت نان 1402

افزایش قیمت نان در تهران ۵۰ درصد یا ۱۶ برابر؟ | اخبار ضد و نقیض درباره افزایش قیمت نان

اخبار متناقضی در خصوص افزایش قیمت نان در تهران در رسانه‌های مختلف منتشر شده است.

افزایش قیمت نان در تهران ۵۰ درصد یا ۱۶ برابر؟ | اخبار ضد و نقیض درباره افزایش قیمت نان

خبرملت: قیمت نان از سال 139 ثابت مانده و تغییری نداشته اما اخیرا زمزمه افزایش قیمت نان تحت عنوان موضوع متناسب‌سازی قیمت مطرح شده است.. نانواداران طی یک سال گذشته همواره از افزایش نیافتن قیمت نان گلایه مند بوده اند زیرا معتقدند تورم روی کار آنها تاثیر گذاشته است. دولت گفته سعی دارد با ثابت نگه داشتن قیمت نان جلوی انتقال فشار افزایش قیمت به مردم را بگیرد. زمزمه های افزایش قیمت نان از ابتدای سال 1402 شنیده می شد و در روزهای اخیر قیمت نان در برخی استانها گران شده است. تازه ترین خبر درباره قیمت نان را در ادامه بخوانید

محمدرضا نظرنژاد، رئیس سابق اتحادیه نانوایی سنگکی گفت: دولت فعلاً به دلایلی از اعلام افزایش قیمت نان در تهران پرهیز می‌کند اما گفته این افزایش نرخ را پایان مرداد حتماً اعمال خواهد کرد.

رئیس سابق اتحادیه نانوایی در گفت گویی خبر داد: دولت تا پایان مرداد افزایش قیمت نان در تهران را اعلام می‌کند.

بخش‌های مهم گفت‌وگو هم میهن با محمدرضا نظرنژاد، رئیس سابق اتحادیه نانوایی سنگکی را در ادامه می‌خوانید:

** در شهرستان‌ها بین ۳۵ تا ۴۰درصد افزایش نرخ نان را شاهد بودیم اما هنوز به اتحادیه‌های نان، افزایش نرخ در تهران اعلام نشده است.

** دولت فعلاً به دلایلی از اعلام افزایش قیمت نان در تهران پرهیز می‌کند اما گفته این افزایش نرخ را پایان مرداد حتماً اعمال خواهد کرد.

واکنشی به شایعه افزایش قیمت نان

صبح امروز خبری منتشر و در آن عنوان شده بود که قیمت نان سنگک در تهران تا پایان ماه افزایش خواهد داشت.

این مصاحبه با محمدرضا نظرنژاد گرفته شده بود و نظرنژاد در این گفتگو رییس اتحادیه نان سنگک عنوان شده بود. این در حالی است که وی دو دوره قبل رییس اتحادیه بوده و اکنون اصلا رییس اتحادیه نیست.

سلیمانی، رییس اتحادیه نان سنگک تهران، با تکذیب موضوع گفت چنین خبری صحت ندارد.

قیمت نان

قیمت واقعی نان ۱۶ برابر بیشتر از قیمتی است که به فروش می‌رسد

علیرضا عسگریان معاون رفاه و خدمات اجتماعی وزارت کار، رفاه و خدمات اجتماعی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: ۱۱ قلم کالا را به عنوان کالاهای اساسی تعریف کرده‌ایم که همه پروتئین لازم برای مردم را تأمین کند. در سال ۱۴۰۱، قیمت این ۱۱ قلم کالا تغییری نکرد و در حال حاضر قیمت پایه این ۱۱ قلم ۵۹۰ هزار تومان است؛ ولی وقتی مردم بخواهند بخرند به دلیل افزایش قیمت‌ها این سبد ۸۲۰ هزار تومان برای مردم تمام می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه مردم از این سبد کالا مطلع نیستند نیاز به اطلاع‌رسانی دارد. ما فکر می‌کردیم اگر ۴۵ هزار مغازه را به این سامانه متصل کنیم شرایط حل‌وفصل می‌شود؛ ولی ۹۳ هزار مغازه به این سامانه متصل شدند و فکر می‌کنیم ۱۰۰ هزار مغازه به این سامانه متصل شوند.

عسگریان ادامه داد: باید اپلیکیشن (برنامه کاربردی) نصب کنند تا مردم بدانند که در چه مغازه‌هایی می‌توان از کالابرگ الکترونیکی استفاده کرد؛ البته در مغازه‌هایی که کالابرگ عرضه کنند بنر نصب می‌شود.

عسگریان ادامه داد: فقط ۳ دهک جامعه از کوپن استفاده می‌کنند. مردم خرید کنند تا ما نقاط ضعف خودمان را رفع کنیم. بودجه اجرای این طرح تأمین شده و اگر دو دهک دیگر را تحت پوشش ببریم، حدودا ۵۰ درصد مردم جامعه شامل این طرح می‌شوند.

عسگریان افزود: حساب یارانه مردم را شارژ کردیم و اگر از آن استفاده کنند حساب آن‌ها شارژ می‌شود. مبنای قیمت این بسته، قیمت‌های سال ۱۴۰۱ است. مردم مابه‌التفاوت بسته را می‌پردازند یعنی در حال حاضر مردم ۸۲۳ هزار تومان خرید می‌کنند و حدود ۶۰۰ هزار تومان آن را از یارانه خود پرداخت می‌کنند؛ یعنی ۲۲۳ هزار تومان کمتر پرداخت می‌کنند و این مبلغ توسط دولت پرداخت می‌شود.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون کار و خدمات اجتماعی افزود: قیمت ۱۱ قلم کالا در این بسته ثابت است. علاوه بر این ۱۲۰ هزار تومان برای هر نفر شارژ می‌شود و اگر از اعتبار خود استفاده کنند این رقم به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: قیمت واقعی نان ۱۶ برابر بیشتر از قیمتی است که به فروش می‌رسد. شاید تا انتهای ماه به دو دهک بعدی جامعه برسد. این پول برای مردم است و اگر استفاده نشود در خزانه باقی می‌ماند.

قیمت نان

افزایش قیمت نان در تهران چقدر خواهد بود؟

اقتصاد ۲۴ خبر داد به‌رغم اینکه مسئولان ارشد اجرایی کشور در فضای رسانه‌ای اعلام کرده‌اند که برای سال جاری قصد افزایش قیمت نان را ندارند، اما این طرح از مشهد کلید خورد و ظاهراً قرار است به پایتخت برسد.

یک منبع آگاه در گفتگو با اقتصاد ۲۴ با اعلام این مطلب اظهار کرد: معاون اقتصادی استانداری در کارگروه آرد و نان اعلام کرد که قرار است طرح افزایش قیمت نان از مردادماه سال جاری کلید بخورد.

این منبع آگاه افزود: طبق اعلام معاون استاندار تهران قرار است افزایش نرخ نان به‌صورت آزمایشی از شهرستان‌ها شروع‌شده و به تهران برسد. همچنین قرار است قیمت نان در تهران از اواخر مردادماه گران شود.

وی تأکید کرد: افزایش قیمت نان در مشهد ۴۰ درصد بوده، اما با توجه به بالا بودن هزینه‌های زندگی در تهران میزان افزایش قیمت نان در تهران ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر از مشهد خواهد بود.‌

قیمت نان در استان مرکزی متناسب‌سازی شد

در این میان، دهم مردادماه مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی از متناسب‌سازی نرخ نان خبر داد. محمدرضا گودرزی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: از امروز، دهم مردادماه، نان با قیمت متناسب‌سازی شده در نانوایی‌های استان عرضه می‌شود. وی توضیح داده بود: قیمت نان بین ۵ تا ۲۵ درصد متناسب‌سازی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی عنوان کرد: پیرو تصمیمات کشوری به منظور جبران بخشی از هزینه‌های نانوایان و با توجه به گلایه نانواداران مبنی بر عدم افزایش قیمت نان از سال ۱۴۰۰ تاکنون با وجود افزایش هزینه‌های دستمزد، تجدید نظر پیرامون قیمت نان‌ها به استان‌ها واگذار شد. استان مرکزی نیز پیرو این تصمیم، بررسی‌هایی را به منظور تغییر قیمت انجام داد و در نهایت عرضه نان با قیمت متناسب‌سازی شده در نانوایی‌های استان کلید خورد.

نان گران شد | سنگک ۹ هزار تومان و بربری ۷ هزار و ۳۰۰ تومان

نرخ نان در استان یزد متناسب‌سازی می‌شود

روز چهاردهم مردادماه نیز خبرگزاری دولت در خبری به نقل از سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد، از متناسب‌سازی قیمت نان در این استان خبر داد.

محمدعلی شاه‌حسینی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: میانگین افزایش نرخ نان در استان نسبت به دو سال قبل افزایش نداشته و به تناسب استان‌های همجوار مثل کرمان و فارس هنوز ارزان‌تر است.

به گفته او، متناسب‌سازی نرخ نان در دستور کار قرار گرفته و با توجه به بخشنامه معاون اول ریاست‌جمهوری باید این اقدام انجام می‌شد که پس از تایید در روزهای آینده اجرایی خواهد شد.

قیمت نان در گلستان هم افزایش یافت؟

در این فضا، خبرگزاری ایلنا در گزارشی اعلام کرد که محمد برزعلی، رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان صبح پنجشنبه ۱۲ مرداد در گفتگو با خبرنگاران گفته است: از این پس قیمت نان سنگک با وزن ۶۰۰ گرم هر عدد ۹ هزار تومان، بربری با وزن ۵۰۰ گرم هر عدد ۷ هزار و ۵۰۰ تومان و تافتون با وزن ۲۰۰ گرم هر عدد ۴ هزار تومان خواهد بود.

البته بلافاصله برزعلی اعلام کرد: قیمت نان در استان گلستان تغییری نکرده است و قیمت اعلام شده در رسانه‌ها صرفا مصوبه پیشنهادی کارگروه آرد و نان استان فقط در مورد نانوایی‌های سوپر آزاد بوده است که آرد مورد استفاده آنها از آرد غیریارانه‌ای یا آزاد بوده به علاوه اینکه این مصوبه برای ابلاغ نهایی و اجرایی شدن نیاز به طی فرایند قانونی دارد.

به گفته او، نان در همه نانوایی‌های استان کماکان با همان قیمت سابق عرضه خواهد شد و قیمت‌های پیشنهادی نان برای نانوایی‌های سوپر آزاد به منظور یکسان بودن وزن چونه و قیمت در استان گلستان به کارگروه آرد و نان استان ارائه شده بود.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار