سرماخوردگی| سرماخوردگی پاییزی| درمان سرماخوردگی

سرماخوردگی کودکان | با این کارها جلوی سرماخوردگی بچه ها را بگیرید

در این مطلب راهکارهایی به شما ارائه شده که با انجام آنها می توانید احتمال سرماخوردگی فرزندتان را به حداقل برسانید.

سرماخوردگی کودکان | با این کارها جلوی سرماخوردگی بچه ها را بگیرید

سرماخوردگی یک عفونت ویروسی است که اغلب توسط ویروس‌های رینو مسبب می‌شود. سرماخوردگی معمولاً روی مسیرهای تنفسی فوقانی، مانند بینی و حلق، اثر می‌کند. علائم رایج سرماخوردگی عبارتند از: آبریزش بینی، سرفه، گلو درد، سر درد، بی حالی و تب خفیف. سرماخوردگی به طور خودکار درمان می‌شود و درمان معمولاً به کاهش علائم مربوط می‌شود، نه به درمان ویروس خود. برای آنکه بدانید در خانه چطور می‌توان علائم سرماخوردگی را درمان کرد با ما همراه باشید.

سیستم ایمنی کودکان هنوز کامل نشده و برای همین در مقابل عوامل بیماری‌زا حساس است. همین باعث می‌شود که در طول سال، امکان ابتلای به سرماخوردگی در دفعات مختلف برای آن‌ها وجود داشته باشد.

عفونت نواحی فوقانی دستگاه تنفس یا همان سرماخوردگی کودک چیز عجیب و خطرناکی نیست. هر زمانی که کودک با نوعی از ویروس سرماخوردگی مواجه می‌شود، سیستم ایمنی او شروع به تولید آنتی‌بادی‌ها می‌کند. این آنتی‌بادی‌ها توانایی بدن او در مواجهه بعدی با ویروس‌ها بالا می‌برند.

بچه‌ها از ۲ سال به بالا در رده‌بندی سنی کودک قرار می‌گیرند. بیشتر آنها به مهدکودک می‌روند و با کودکان مختلف در تماس هستند. این یکی از عوامل مهمی است که باعث مواجهه با ویروس‌های مختلف و ابتلا به سرماخوردگی می‌شود.

سرماخوردگی بچه ها برای والدین آنها اتفاق بسیار تلخی است و باعث نگرانی خانواده ها می شود. بنابراین در ویدئوی زیر راهکارهایی به شما ارائه شده که با انجام آنها می توانید احتمال سرماخوردگی فرزندتان را به حداقل برسانید. ابتدا ویدئو را مشاهده کرده و بعد متن زیر ویدئو را بخوانید.

مابقی کارهایی که میتونه خیلی خیلی به عدم ابتلا کمک کنه:

تنظیم خواب و داشتن خواب کافی و همچنین تغذیه مناسب 

شست و شوی اصولی دست هارو به بچه ها یاد بدین تا در مهد یا مدرسه قبل خوردن خوراکی به درستی دست هارو بشورن

بعد دوسال قرقره کردن آب و نمک یکبار در روز بسیار توصیه میشه

بالای شش ماه حتما واکسن انفولانزا رو برای بچه ها بزنید 

مصرف روزانه ی میوه ،سبزیجات،تخم مرغ و گوشت

بچه هایی که مهد یا مدرسه می‌رن ممکنه در سال ۱۰ الی ۱۲ بار سرمابخورن که طبیعیه اما با رعایت نکاتی که گفتم میتونید این تعداد دفعات رو کم و شدت اون رو کاهش بدید.

شاید در نگاه اول هزیـ نه اسپری کلداماریس زیاد به نظر برسه اما با توجه به هزیـ نه های درمان و … بسیار به صرفه و ضروری هست.

در بچه های زیر شش ماه روزی یکبار کلرسدیم میتونید استفاده کنید

برای اثربخشی بهتر این اسپری یکبار قبل خروج از منزل و یکبار بعد از مهد یا مدرسه ازش استفاده کنید.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار