سرماخوردگی| سرماخوردگی پاییزی| درمان سرماخوردگی

سرماخوردگی را در خانه بکشید! | روش های درمان خانگی سرماخوردگی

یکی از راه های اصولی و صحیح درمان سرماخوردگی مراجعه به پزشک است اما اگر امکان مراجعه به پزشک نداشته باشید و بخواهید در خانه به بیماری خود رسیدگی کنید چه باید کرد؟

سرماخوردگی را در خانه بکشید! | روش های درمان خانگی سرماخوردگی

سرماخوردگی یک عفونت ویروسی است که اغلب توسط ویروس‌های رینو مسبب می‌شود. سرماخوردگی معمولاً روی مسیرهای تنفسی فوقانی، مانند بینی و حلق، اثر می‌کند. علائم رایج سرماخوردگی عبارتند از: آبریزش بینی، سرفه، گلو درد، سر درد، بی حالی و تب خفیف. سرماخوردگی به طور خودکار درمان می‌شود و درمان معمولاً به کاهش علائم مربوط می‌شود، نه به درمان ویروس خود. برای آنکه بدانید در خانه چطور می‌توان علائم سرماخوردگی را درمان کرد با ما همراه باشید.

سرماخوردگی نوعی عفونت مسری دستگاه تنفسی فوقانی است که بینی، گلو، سینوس‌ها و نای را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بیش از ۲۰۰ نوع ویروس مختلف وجود دارند که می‌توانند منجر به بروز این بیماری شوند. اما بیشتر سرماخوردگی‌ها توسط ویروسی به اسم راینو ایجاد می‌شوند.

ویروس جدید سرماخوردگی به‌آسانی از فردی به فرد دیگر یا از سطحی به سطح دیگر منتقل می‌شود. بسیاری از این انواع ویروس‌ها می‌توانند ساعت‌ها و یا حتی روزها روی سطوح زندگی کنند. هر فرد بزرگسال معمولا در هر سال دو الی سه بار به این ویروس مبتلا می‌شود. نوزادان و کودکان نیز ممکن است بیشتر از این میزان در معرض این بیماری قرار داشته باشند. اگرچه ویروس سرماخوردگی برای همه ما یک ویروس آشناست، اما نکاتی وجود دارند که می‌توانند در بهبود سریع‌تر این بیماری به شما کمک کنند.

یکی از راه های اصولی و صحیح درمان سرماخوردگی مراجعه به پزشک است اما اگر امکان مراجعه به پزشک نداشته باشید و بخواهید در خانه به بیماری خود رسیدگی کنید چه باید کرد؟

ویدئوی زیر روش های درمان سریع سرماخوردگی در خانه را به شما نشان می دهد:

روش های درمان خانگی سرماخوردگی

مصرف سیر تازه:

سیر به دلیل داشتن ترکیبات ضد ویروس و ضد باکتری (آلیسین) در پیشگیری و درمان سرماخوردگی شناخته شده است، بنابراین خوردن یک یا دو تکه کوچک سیر و یا افزودن آن به سوپ می تواند کمک کننده باشد.

استفاده از دستگاه بخور، سونا یا حمام کردن: 

به طور کلی بهتر است هوای اطراف خود را مرطوب نگه دارید، زیرا این کار باعث کاهش احتقان و گرفتگی راه‌ های تنفسی می‌شود. درصورت امکان از بخور اسطوخودوس استفاده کنید زیرا دارای خاصیت ضدالتهابی و ضدعفونی است.

شستشوی بینی با اسپری یا قطره ‌های حاوی محلول‌های نمکی:

 این‌ محلول‌ها باعث مرطوب شدن مجرای بینی می‌شوند. همچنین شستشوی مجاری تنفسی، میکروب‌ها را از بین می‌برد. 

مصرف پیاز:

پیاز به عنوان یک ضدعفونی‌کننده عمل می‌کند، همچنین اگر به صورت پخته‌شده مصرف شود، خلط‌آور بوده و باعث کاهش ترشحات گلو می‌شود. می‌توانید آن را به صورت سوپ درست کنید و میل کنید.

 غرغره کردن آب نمک: 

این کار به تسکین گلو درد کمک می‌کند. یک چهارم قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیوان آب گرم حل کنید و چند بار در روز غرغره نمایید. (در صورت داشتن فشار خون بالا در دوران بارداری در مورد غرغره کردن آب نمک احتیاط کرده و با پزشک خود در این زمینه صحبت کنید).

بهترین غذای سرماخوردگی و آنفولانزا را بشناسید

استفاده از اکالیپتوس:

 ا. توصیه می‌شود چند بار در روز با روغن اکالیپتوس سینه‌تان را ماساژ دهید، زیرا این کار باعث تخلیه‌ راحت‌تر ترشحات ریه و مجاری تنفسی می‌شود

مصرف شلغم، لبو و کدوحلوایی: 

مصرف این مواد غذایی به صورت آب‌پز شده برای درمان سرماخوردگی در بارداری توصیه می‌شود

کمپرس آب گرم: در صورتی که در اطراف چشم و سینوس‌ها احساس درد دارید، گذاشتن کمپرس آب گرم در این مواقع کمک‌کننده است

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار