نان را گران نخرید

با هوشمندسازی یارانه آراد، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد که با حمایت از اقتصاد نانوایی‌ها بدون گران کردن نان، امکان ثبت نظر مردم درباره نانوایی‌ها فراهم می‌‌شود.

نان را گران نخرید

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور هوشمندسازی یارانه آرد با تأکید بر اینکه افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، قیمت نان را گران نمی‌کند، جزئیات حمایت از اقتصاد نانوایی‌ها بدون گران کردن نان‌ را تشریح کرد و گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا امکان ثبت نظر مردم درباره نانوایی‌ها فراهم شود.

دولت با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و‌ اجرای حاکمیت داده‌ها، در نظر دارد، بدون سیاست قیمتی و گران کردن نان،‌ از طریق نظارت مردمی، ‌سر و سامانی به آرد یارانه‌ای بدهد.

رئیس جمهور تاکید دارد که قیمت نان برای مردم افزایش پیدا نکند، اما هوشمندسازی ماموریت دارد که این طرح با نظارت مردمی موفق شود و میزان انحراف آرد از شبکه تولید و توزیع نان به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

در حال حاضر فاصله قیمت تمام شده آرد با نرخی که تحت عنوان آرد یارانه‌ای به نانوا تحویل می‌شود 16 برابر است و اگر نظارت نباشد،‌ احتمال انحراف آرد یارانه‌ای به خارج از چرخه خوراکی مردم وجود دارد؛ گرچه طرح فاز اول هوشمند سازی یارانه آرد از 1.5 ماه قبل شروع شده،‌ برای بلوغ این طرح حداقل 5 ماه زمان لازم است.

 

منبع: فارس
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار