خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

زندگی به سبک لایف استایل

سبک زندگی روزانه یا لایف استایل Life Style می‌تواند به علایق و نظرات و رفتارها و جهت‌گیری رفتاری یک فرد گروه یا فرهنگ اشاره کند به معنای شیوه ی زندگی خاص یک فرد گروه یا جامعه است.

 زندگی به سبک لایف استایل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، همه ما به صورت روزمره ناراحت سلامتی خود هستیم و راهکارهایی برای آزمودن صحت تندرستی و سلامت خود به کار می‌گیریم مانند مراجعه به دکتر یا انجام آزمایش‌های تشخیصی اما فارغ از این هستیم که یکی از عوامل مهم ایجاد بیماری‌های انسان مشکل‌های سبک روزانه هستند اصلاح سبک زندگی به مفهوم کلی خود از لحاظ روانی و فیزیکی می‌تواند یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف در انسان باشد

خوشبختانه امروزه با بالارفتن اطلاعات انسان ها، افراد بیشتری تمایل به بررسی سلامت سبک روزانه خود داشته و در کشورهای توسعه یافته کلینیک‌ها و مراکز مشاوره و آنالیز Life Style در حال گسترش هستند

سبک روزانه یا Life Style موضوع جدیدی نیست و مدت‌ها است که انسان‌ها می‌کوشند از طریق آن به اهداف و خواسته‌های خود برسند سبک روزانه عبارتی است که این روزها بارها و بارها می‌شنویم و کمتر کسی در مورد چگونگی تأثیر آن بر زندگی می‌داند یا تحقیق کرده است در این نوشتار سعی داریم تعریف مشخصی از شیوه زندگی ارائه کنیم و ببینیم که چه نوع شیوه زندگی‌هایی وجود دارد و حتی چگونه می‌توان Life Style منحصر به خود را برای رسیدن به خواسته‌هایمان انتخاب کنیم.

معنی لایف استایل

سبک زندگی (سبک روزانه) یا لایف استایل Life Style می‌تواند به علایق و نظرات و رفتارها و جهت‌گیری رفتاری یک فرد گروه یا فرهنگ اشاره کند به معنای شیوه ی زندگی خاص یک فرد گروه یا جامعه است این اصطلاح نخستین بار توسط آلفرد آدلر روان‌شناس اتریشی استفاده شد.

سبک زندگی را فرهنگ آکسفورد «راه‌های گوناگون زندگی فرد یا گروه» می‌داند فرهنگ لانگمن آن را «راه یا سبکی برای زیستن» می‌خواند از نظر آسا برگر سبک زندگی مد یا حالت زندگی فرد می‌باشد، سوبل «سبک زندگی را هر شیوه متمایز اما قابل تشخیص زیستن» تعریف کرده‌ است. با در نظر داشتن این تعاریف ما با واژه فراگیری روبرو هستیم که از سلیقه فرد در زمینه آرایش مو و لباس سرگرمی و تفریح و کار و شغل تا هنر و غیره همگی را شامل می‌شود.

قبل از هر چیزی شما باید بدانید که از زندگی چه چیزی می‌خواهید و تصوری از یک لایف استایل و زندگی ایده آل داشته باشید. شما باید در هر یک از جنبه‌های زندگی که از نظرتان ایده آل هست، بسیار خاص باشید و به طور مرتب رویای آن را ببینید.

این جنبه‌ها می‌توانند شامل روابط شما، محیط خانه، زندگی روزمره، بهداشت، مراقبت از خود، لذت بردن، ارزش‌ها، هدف، ثروت، شغل و غیره باشند. در حقیقت شما باید بدانید که چه چیزی برای شما مهم هست و برایتان ارجحیت دارد. شاید رسیدن به یک لایف استایل ایده آل، زمان زیاد و کار سختی را لازم داشته باشه، اما امکان پذیر هست. البته باید واقع بین و منطقی هم باشید!

گاهی اوقات هم ممکن است تصور کنید که سبک زندگی که دارید ایده آل هست! اما ممکنه اینگونه نباشد و فقط سبک زندگی باشد که شما دوست دارید و از سبک زندگی ایده و آل درست خیلی دور باشد!

به بیان بهتر، اگر پایه و اساس یک ساختمان ضعیف یا معیوب باشد، ساختمان با ریزش هم خواهد شد. به طور مشابه، اگر فرضیات پایه یا گزینه‌های زندگی شما اشتباه باشد، ممکن است یک سبک زندگی یا لایف استایل نادرست را در پیش بگیرید.

 

لایف استایل

چگونه در لایف استایل گام بگذاریم؟

اگر فردی فعال و اجتماعی هستید و دوست دارید همیشه مشغول انجام کاری باشید، لایف استایل فعال برای شما گزینه مناسبی هست. یک سبک زندگی فعال شامل ورزش روزانه، معاشرت با مردم، پیوستن به گروه‌ها و کلوپ‌ها موجود در محله، مدرسه، دانشگاه و داشتن یک بدن و ذهن فعال و سالم هست.

داشتن یک لایف استایل فعال به این معنی نیست که باید ذهن و بدن خود کار زیادی بکشید و بیش از حد استفاده کنید، بلکه باید ذهن و بدن خود رو در بهترین حالت ممکن حفظ کنید و همیشه انرژی داشته باشید.

یک لایف استایل سالم هم چیزی شبیه به لایف استایل فعال هست. برای داشتن یک سبک زندگی سالم، باید بر روی غذاهایی که در طول روز می‌خورید، تمرکز کنید و غذاهای بی فایده، سرشار از چربی اشباع و قند دوری کنید و در عوض همیشه غذاهای سالم بخورید.

رژیم غذایی داشته باشید، پرخوری نکنید، ورزش روزانه مثل یوگا داشته باشید تا بتوانید بدن و ذهن خودتان را آماده و فعال نگه دارید، از عادت‌های بد دوری کنید و سعی کنید یک فرد مسئول نسبت به زندگی خودتان باشید.

در واقع یک لایف استایل ایده آل، روشی هست که تست و آزمایش‌های خیلی زیادی را در طول زمان، پشت سر گذاشته و نتایج و عوارض آن مورد بررسی قرار گرفته است. در نتیجه این لایف استایل میتواند کاملا ایده آل باشد و میلیونها نفر هم میتوانند از این سبک زندگی پیروی کنند و به همان نتایج ایمن دست پیدا کنند و زندگی شادی داشته باشند.

به هر حال زمانی که تصمیم میگیرید یک سبک زندگی ایده آل و مخصوص به خود داشته باشید؛ باید تمام جوانب کار را بسنجید، مراقب باشید و مطمئن بشوید که پایه و اساس تصمیم شما محکم و قوی هست! عادتها، نگرش‌ها و عقایدی که برای سلامت جسمی و روحی شما مناسب نیستند رو انتخاب نکنید. زیرا با این انتخاب، سلامت عاطفی شما هم ممکن است به خطر بیفتد و نتوانید آن طور که باید از زندگی لذت ببرید.

 

لایف استایل

هر لایف استیلی برای بدن مناسب است؟

بهتر است به سراغ هر لایف استایلی نروید! از لایف استایلی که فقط بر روی آسایش بدنی و امکانات برای استراحت و لذت تمرکز دارد، دوری کنید و لایف استایلی را انتخاب کنید که شما را وادار به تحرک کند و از نشستن‌های طولانی مدت، دور نگه دارد، عادت خوبی داشته باشد و رژیم این لایف استایل، مبتنی بر برنامه غذایی سالم باشد. با این انتخاب درست نه تنها از زندگی سالمی که دارید لذت میبرید بلکه واقع خوشحال هم خواهید بود.

به طور کلی، اگر برای مدت طولانی از نظر جسمی و ذهنی فعال هستید و از نظر عاطفی قوی و دارای روحیه سالم هستید، در واقع یک شیوه زندگی و لایف استایل ایده آل دارید.

حقیقتی در مورد لایف استایل

یک حقیقت در رابطه با طراحی شیوه زندگی را فراموش نکنید و آن این است یک رویکرد مشخص و همه جانبه برای تمام افراد وجود ندارد بلکه شیوه زندگی هر کسی مختص خود اوست که نهایتاً باید منجر به رسیدن به رؤیاها و خواسته‌ها شود و آرامش روانی را برای فرد تأمین کند البته سبک روزمره شما نباید به اطرافیانتان آسیب بزند یا آن‌ها را محدود کرده و یا از خواسته‌هایشان دور کند به عبارت دیگر پس از انتخاب شیوه زندگی یا همان Life Style منطبق با شخصیتتان لازم است افرادی که دیدگاه‌های مشابه با شما دارند را برای معاشرت انتخاب کنید یا حداقل با افرادی که سبک روزمره آن‌ها تضاد شدیدی با شما دارد ارتباط چندانی نداشته باشید

همچنین به خاطر داشته باشید که هر Life Style که دارید برخی از عادت‌ها باعث ایجاد آرامش روانی می‌شود که ارتباطی با نوع شیوه زندگی ندارد به‌عنوان مثال مرتب کردن تختخواب بلافاصله پس از بیدار شدن مرتب لباس پوشیدن و حتی خوش‌بینی از این موارد هستند

شیوه زندگی در هر دو الگوی رفتاری و رفتاری اوقات فراغت و (بر اساس فردی) در فعالیتها ونگرشها و علایق و عقاید و ارزشها و تخصیص درآمد بیان شده است این نیز نشان دهنده تصویر خود یا مفهوم خود افراد است راهی که خود می بینند و معتقدند که دیگران دیده می شوند سبک روزمره ترکیبی از انگیزه ها و نیازها و خواسته ها است و تحت تأثیر عواملی مانند فرهنگ و خانواده و گروه های مرجع و طبقه اجتماعی است

تجزیه و تحلیل سبک زندگی مصرف کننده (روانشناسی نامیده می شود) یک عامل مهم در تعیین چگونگی تصمیم گیری مصرف کنندگان در خرید است همچنین به ارزش ها و نگرش ها و سیستم Life Style مراجعه کنید.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار