تا قبل از 30 سالگی حتماً این کارها را یاد بگیرید !

همه ما باید در طول زندگی مهارت های مختلفی را یاد بگیریم اما برخی از مهارت ها را حتما باید تا قبل 30 سالگی بلد باشیم تا در شرایط مختلف به مشکلی بر نخوریم.

تا قبل از 30 سالگی حتماً این کارها را یاد بگیرید !

قطعاً ما در طول زندگی باید مهارت های مختلفی را یاد بگیریم اما بعضی از مهارت ها و بعضی از اطلاعات هستند که دانستن آن ها تا سن 30 سالگی ضروری است و اگر آن ها را بلد نباشیم؛ احتمالاً در بعضی از شرایط به مشکل برمی خوریم که در ادامه، این مهارت ها را به شما معرفی می کنیم.

بازخورد و نظر دیگران را بپذیرید

برای بسیاری از ما سخت است که نظرات دیگران را در مورد خود قبول کنیم اما باید به خودمان آموزش دهیم که از لحاظ عاطفی آرام باشیم، خودمان را کنترل کنیم و از نظرات و بازخورد دیگران استفاده کنیم.

نظرات دیگران در مورد خود

عذرخواهی کردن را یاد بگیریم

بسیار مهم است که اشتباهات خود را بپذیریم و شیوه درست عذر خواهی کردن را بیاموزیم و سریع عمل کنیم، از شخص عذرخواهی کنیم و دلیل اشتباهمان را توضیح دهیم.

زمان را هوشمندانه مدیریت کنیم

گاهی اوقات ما نمی دانیم که چگونه باید زمان خود را مدیریت کنیم و در نتیچه به مشکل برمی خوریم. مهارت مدیریت زمان و یادگیری انجام چند کار به طور همزمان، به ما کمک می کند که در زندگی پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

یاد بگیریم چگونه از شرتکات های کیبورد استفاده کنیم

همه ما این روز ها با کامپیوتر و لپتاپ درگیر هستیم و در نتیجه باید اطلاعات کاربردی و کار راه انداز را در مورد کیبورد بدانیم تا کارمان سریع تر راه بیفتد.

نه گفتن را یاد بگیریم

قدرت نه گفتن به ما کمک می کند تا در کارهایی که دوست نداریم، شرکت نکنیم که این گونه احساس آرامش بیشتری پیدا می کنیم و زندگی بیشتر باب میلمان پیش خواهد رفت.

نه گفتن

با دیگران همدردی و همدلی داشته باشیم

همان طور که بالاتر هم گفتیم، قدرت برقراری ارتباط موثر با دیگران اهمیت زیادی دارد و ما باید در سنین جوانی یاد بگیریم که چگونه با دیگران همدردی و همدلی و حرف مشترک داشته باشیم.

زبان بدن را برای برقراری ارتباط بیاموزیم

زبان بدن چیز های بیشتری نسبت به کلام به دیگری انتقال می دهد. پس باید یاد بگیریم که چگونه روی زبان بدن خود برای برقراری ارتباط کار کنیم.

یاد بگیریم که در هر محیط دوست پیدا کنیم

مهارت دوست یابی اهمیت بسیار زیادی دارد و باعث می شود که کمتر احساس تنهایی کنیم و راحت تر کارهایمان را پیش ببریم. پس باید یاد بگیریم در هر مکانی که قرار می گیریم چگونه دوست پیدا کنیم.

لباس هایمان را مرتب کنیم

همه ما به عنوان یک فرد 30 ساله باید کاملاً بدانیم که چگونه لباس های خود را بشوییم، اتو بکشیم و آن ها را به بهترین شکل ممکن مرتب کنیم. در غیر این صورت نمی توانیم از پس کارهای شخصی خود بربیاییم.

مرتب کردن لباس ها

به یک زبان دوم صحبت کنیم

صحبت کردن به زبان دوم اهمیت بسیار زیادی دارد و باعث می شود که چند مرحله ای از دیگران جلوتر باشیم و هوشمندانه تر عمل کنیم و همچنین مهارت های ذهنی ما را ارتقا می دهد.

فتوشاپ پایه را یاد بگیریم

هیچ نیازی نیست که شما بخواهید در این مورد تخصصی عمل کنید اما این که یاد بگیرید برای پستی که می خواهید در وبسایت قرار دهید، چگونه فتوشاپ پایه را به کار بیندازید و از ابزار های ضروری استفاده کنید، به شدت اهمیت دارد.

زمان بیشتری را به تنهایی سپری کنید

هنگامی که زمانی را تنها باشیم، یاد می گیریم که چگونه از پس کار های خود بربیاییم، اقدامات مختلف را انجام دهیم، چگونه به اهدافمان نزدیک تر شویم و در شرایط سخت بهتر عمل کنیم.

به بودجه مالی خود پایبند باشیم

ما به عنوان یک فرد 30 ساله؛ باید یاد بگیریم که چگونه بودجه مالی خود را مدیریت کنیم، به آن پایبند بمانیم و در پول خرج کردن بی گدار به آب نزنیم.

مدیریت پول خرج کردن

هنگام صحبت در بین عموم احساس راحتی داشته باشیم

شما هرگز نیاز ندارید که به یک سخنران خیلی قهار تبدیل شوید اما این که یاد بگیرید هر زمان که برایتان اتفاق افتاد، در جمع دیگران خوب، رسا و واضح صحبت کنید ؛ مهارت بسیار مهمی است.

مذاکره را یاد بگیرید

قطعاً در طول زندگی برای کار های مختلفی مثل خرید ماشین، خانه، مهاجرت یا هر کار دیگر نیاز به مذاکره پیدا می کنید که باید اصول پایه آن را بلد باشید.

غذا های معمولی بپزید

شاید گاهی اوقات تنها باشید و هیچ کس نتواند به داد شما برسد. پس باید یاد بگیرید که حداقل غذا های پایه مثل املت، برنج یا حتی کیک و دسر برای صبحانه را یاد بگیرید.

گفت و گویی کوتاه برقرار کنید

مهارت گفتگو کردن با دیگران اهمیت بسیار زیادی دارد و باعث می شود که بتوانید به سرعت مشکلات خود را مطرح کنید و از تجربیات دیگران استفاده کنید؛ حتی اگر زمان بسیار کوتاهی داشته باشید.

گفتگو کردن با دیگران

از لوازم الکترونیکی خود بکاپ بگیرید

اینکه شما بدانید چگونه باید از کامپیوتر، گوشی موبایل یا هر وسیله اینترنتی بکاپ بگیرید، به شما کمک می کند تا زمانی که می خواهید ؛ از اطلاعاتتان محافظت کنید که یک مهارت بسیار کاربردی است.

از کمک خواستن نترسید

بسیاری از افراد از این که بخواهند از دیگران کمک بگیرند، احساس خوبی ندارند و حتی انجام این کار را بلد نیستند. شما باید یاد بگیرید که چگونه به بهترین شکل ممکن از دیگران درخواست کمک کنید؛ بدون اینکه از انجام این کار بترسید.

برای مصاحبه شغلی لباس مناسب بپوشید

شما باید بدانید که در مصاحبه شغلی چگونه حاضر شوید و چه ظاهری داشته باشید. قطعا نمی توانید با تی شرت و کلاه آفتابی به مصاحبه شغلی بروید. پس این موارد پایه ای را حتماً مد نظر قرار دهید.

صحبت کردن با جنس مخالف را یاد بگیرید

اینکه شما بیش از حد خجالتی باشید و نتوانید با جنس مخالف در مورد کار و یا مسائل روز صحبت کنید و برقرار کنید، قطعا به شما ضربه می زند. باید مهارت های پایه در ارتباط برقرار کردن با جنس مخالف را در خودتان پرورش دهید.

صحبت با جنس مخالف

به موقع از خواب بیدار شوید

اگر 30 ساله تان شده باشد و هنوز ندانید که چگونه باید زمان را مدیریت کنید تا بتوانید به موقع از خواب بیدار شوید، قطعاً به ضرر شما تمام خواهد شد. پس یاد بگیرید که چگونه و با انجام چه راهکار هایی، می توانید صبح ها به موقع از خواب بیدار شوید.

یاد بگیرید که چگونه به دیگران دست بدهید

بسیاری از ما اصول برقراری ارتباط با دیگران را نمی دانیم و حتی نمی توانیم به آن ها به شکل صحیح دست بدهیم. باید یاد بگیرید که هنگام دست دادن به چشم آن ها نگاه کنید و لبخند بزنید و تاثیرگذاری خود را افزایش دهید.

یاد بگیرید که چرت کوتاه بزنید

قطعاً ما گاهی اوقات به شدت خسته می شویم و مجبور هستیم در طول روز مدت زمان زیادی کار کنیم. پس باید یاد بگیرید که چه طور در این اوقات خودتان را آماده کنید تا بتوانید یک چرت کوتاه داشته باشید و خستگی را از خودتان بیرون کنید. پس ریتم بدن تان را بشناسید.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار