زن‌های جیب‌بر شهر زیارتی دستگیر شدند

بنا بر اعلام فرمانده انتظامی مشهد 5 متهم و کشف 26 فقره جیب بری و کش روی با تلاش ماموران کلانتری بانوان دستگیر شدند.

زن‌های جیب‌بر شهر زیارتی دستگیر شدند

سرهنگ احمد نگهبان اظهار کرد: در پی گزارش جیب بری‌های سریالی و ادامه دار از خانم ها در مراکز خرید سطح شهر مشهد، ماموران کلانتری بانوان شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: بازبینی دوربین‌های مداربسته محل‌های که مورد دستبرد سارقان قرار گرفته بود نشانگر این بود که سارقان به صورت کاملاً حرفه ای و باندی با شناسایی سوژه‌های خود در مکان‌های پر تردد در اقدامی تیزدستانه اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه، کارت‌های بانکی و دیگر محتویات داخل کیف‌های زنانه می کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بررسی یکی از سرقت ها مشخص شد اعضای این باند گوشی تلفن همراه و کارت بانکی خانمی 55 ساله که رمز عبور بر روی تکه کاغذی یادداشت کرده بود را با سوءاستفاده از ازدحام اتوبوس سرقت و ۹۸ میلیون ریال از حسابش برداشت کرده اند.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: ماموران کلانتری بانوان با بدست آوردن مشخصات ظاهری متهمان، تحقیقات میدانی گسترده ای را آغاز و سرانجام ۲ متهم زن را در محدوده خیابان شیرازی شناسایی و در حال سرقت محتویات کیف یک خانم جوان دستگیر و در بازرسی از آن ها یک دستگاه گوشی تلفن همراه و تعدادی کارت عابربانک و مدارک هویتی سرقتی را کشف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ۲ متهم دستگیرشده که هر دو سابقه جیب بری در شهرهای مشهد، قم، تهران و کرج دارند در در مواجهه با تصاویر بدست آمده از آن ها در صحنه‌های جرم، به ۲۶ فقره سرقت با روش جیب بری و کش روی در مراکز تجاری، وسایل نقلیه عمومی سطح شهر مشهد با همدستی زنی ۳۲ ساله اعتراف کردند.

سرهنگ نگهبان اظهار داشت: در ادامه این عملیات ماموران کلانتری بانوان با پشتیبانی ماموران پایگاه ثامن پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با محاصره مخفیگاه اعضای باند در محدوده بلوار رسالت 3 عضو دیگر این باند را در اقدامی ضربتی دستگیر و ضمن توقیف یک دستگاه خودرو سواری ساینا در بازرسی از محل ۹ قاب گوشی‌های هوشمند و تعدادی کارت عابربانک و مدارک هویتی سرقتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش سرقت‌های مشابه تحقیقات تکمیلی برای کشف جرائم احتمالی متهمان و دستگیری افراد مالخر ادامه دارد.

 

منبع: رکنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار