پیش بینی هواشناسی | سازمان هواشناسی

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی امروز

پیش بینی وضع هوا 14 اردیبهشت 1401

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی امروز

پیش بینی وضع هوا  ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش باران در نقاط مختلف کشور گفت: امروز(۱۳ اردیبهشت) بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور غبار آلود است همچنین از بعدازظهر چهارشنبه(۱۴ اردیبهشت) افزایش وزش باد روی کشور عراق سبب خیزش گرد و خاک و انتقال آن به استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور خواهد شد.

صادق ضیاییان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در نوار شرقی، شمال غرب و سواحل دریای خزر ابرناکی و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد همچنین در برخی مناطق واقع در دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود. چهارشنبه (۱۴ اردیبهشت) بارش در نوار شمالی کشور و در شمال استان‌های کرمانشاه، همدان و مرکزی ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تاکید بر اینکه شدت بارش در شمال شرق است، اظهارکرد: پنج شنبه (۱۵ اردیبهشت) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و استان‌های تهران و قم و در غرب دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. جمعه (۱۶اردیبهشت) نیز در شمال غرب، البرز، قزوین، تهران، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی همچنین در ارتفاعات واقع در بوشهر، کرمان و یزد بارش رخ می‌دهد.

وی افزود: شنبه(۱۷ اردیبهشت) بارش در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت. پنجشنبه و جمعه (۱۵و۱۶اردیبهشت) در غرب، جنوب غرب و مرکز کشور وزش باد قابل توجه است.

به گفته ضیاییان امروز ( ۱۳ اردیبهشت) شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج هستند.

وی با اشاره به آسمان غبارآلود برخی مناطق کشور اظهارکرد: امروز بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور غبار آلود است. از بعدازظهر چهارشنبه(۱۴ اردیبهشت) افزایش وزش باد روی کشور عراق سبب خیزش گرد و خاک و انتقال آن به استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور خواهد شد و طی روز پنج شنبه (۱۵اردیبهشت) کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۴اردیبهشت ماه) نیمه ابری و گاهی وزش باد و باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی پنج‌شنبه (۱۵ اردیبهشت ماه) نیمه ابری تا ابری گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: امروز (۱۳ اردیبهشت ماه) اراک با کمینه دمای ۶ درجه سانتیگراد و فردا (۱۴ اردیبهشت‌ماه) ارومیه با کمینه دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان خواهند بود همچنین امروز و فردا اهواز با بیشینه دمای ۳۵ و ۳۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد شدید و روند تدریجی افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده با نفوذ متناوب زبانه‌های سامانه بارشی، در بعضی ساعات آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب و رگبار باران و رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود به‌ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی امروز بعدازظهر(۱۳ اردیبهشت) و پنجشنبه(۱۵ اردیبهشت) و دیگر نواحی استان طی این پنج روز شاهد روند تدریجی افزایش دما خواهیم بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره)با بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

آسمان تهران فردا (۱۴ اردیبهشت ماه) قسمتی ابری گاهی نیمه ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد وگاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی پنج‌شنبه (۱۵ اردیبهشت ماه) نیمه ابری و تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار