لنج تجاری

لنج تجاری در کیش غرق شد | چه بر سر خدمه لنج آمد؟

گروه استان‌ها - تیم امداد و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اقدام به موقع و عملیات امدادی به موتور لنج تجاری در امواج متلاطم خلیج‌فارس، شناور و ۶ خدمه آن از غرق شدن نجات داد.

لنج تجاری در کیش غرق شد | چه بر سر خدمه لنج آمد؟

 

از بوشهر با افزایش سرعت وزش بادهای شمالی بر روی خلیج‌فارس، عمدتاً در سواحل مرکزی و جنوبی استان، دریا متلاطم و امواج شد و سرعت وزش باد شمال غربی در خلیج‌فارس محدوده استان بوشهر به بیش از 60 کیلومتر در ساعت رسید.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه وزش باد شدید با سرعت بیش از 60 کیلومتر در ساعت ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس را افزایش داد اظهار داشت: ارتفاع موج دریا به حدود 2.5 متر رسیده است.

فرج‌اله شکوهی‌پور با بیان اینکه سواحل و فرا ساحل جنوبی از مناطق لاور ساحلی تا عسلویه بیشتر تحت تأثیر باد شدید قرار دارد تصریح کرد: این وزش باد سبب اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی خلیج‌فارس شده و امکان خطر غرق شدن شناور به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین وجود دارد.

وی بر خودداری از تردد دریایی از جمله قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فرا ساحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر تأکید کرد و گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد این وضعیت تا چهارشنبه 14 اردیبهشت وجود داشته باشد.

گرفتار شدن یک فروند شناور لنج باری در میان امواج متلاطم خلیج‌فارس

در همین حال رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به گرفتار شدن یک فروند لنج باری در میان امواج متلاطم خلیج‌فارس خاطر نشان کرد: با اعزام شناور یدک‌کش و اقدام به موقع تیم امدادی و عملیات امداد و نجات، موتور لنج تجاری و 6 خدمه آن از غرق شدن نجات یافتند.

حجت خسروی با اشاره به اینکه در پی اعلام وضعیت موتور لنج  باری مبنی بر اشکال در موتور، بلافاصله هماهنگی لازم انجام و یدک‌کش نجف از بندر دیر به موقعیت لنج اعزام شد.

وی افزود: با اعزام یدک‌کش نجف به موقعیت موتور لنج یاد شده در فاصله 25 مایلی بندر دیر، عملیات امدادی آغاز و پس از 7 ساعت فعالیت موتور لنج باری در اسکله بندر دیر پهلو داده و شش خدمه آن سالم به اسکله منتقل شد.

منبع: تسنیم

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار