کلاهبرداری، تفریحات مرد تعمیرکار بود/ خرید چک‌های سرقتی از سارقان!

شیوه‌های عجیب کلاهبرداری تعمیرکار جوان همه را متعجب کرد به طوری که با خرید چک‌های سرقتی پول کلانی به جیب زد. وی مدعی شد که کلاهبرداری را دوست دارد.

کلاهبرداری، تفریحات مرد تعمیرکار بود/ خرید چک‌های سرقتی از سارقان!

شیوه کلاهبرداری اش یک نقشه طراحی شده تمام عیار است.او به تنهایی وارد عمل می شد.نه همدست داشت و نه برای کسی چاقو و اسلحه می کشید.نه عربده می زد و نه خبری از وحشت و خون و خونریزی بود.او حتی ریسک سرقت های پنهانی را هم به جان نمی خرید.از دیوار کسی پنهانی بالا نمی رفت و دستش را در جیب کسی نمی کرد.اما با شناسایی سارقان و افراد طمعکار یا کسانی که قصد داشتند کلاه مردم را بردارند، پول کلانی به جیب می زد! اما این وسط عده ای بیگناه به خاطر سرقت دسته چک هایشان به دردسر بزرگی می افتادند که سرانجام همین افراد مسبب دستگیری مرد کلاهبردار شدند.

برایش فرقی نمی کرد نقشه کلاهبرداری اش را از چه طریقی عملی کند.با خرید موتور، برنج یا لپه و روغن و لپه!

کلاهبرداری های عجیب

رسیدگی به این پرونده با شکایت های سریالی افرادی که در سایت های فروش لوازم و وسایل طعمه کلاهبرداری قرار گرفته بودند آغاز شد و سرانجام جوان کلاهبردار توسط کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران شناسایی و دستگیر شد.

عده ای سارق را شناسایی کرده بودم و از آن ها چک های سرقتی را خریداری می کردم. اما قبل از اینکه چک را بخرم از سامانه ساد استعلام می کردم که هنوز اعلام سرقت نشده باشد تا بتوانم از ان استفاده کنم.

بعد از خرید چک سریع اقدام به خرید با آن می کردم. چک های سفید را با ارقامی که نیاز بود پر می کردم و امضا می زدم و با آن خرید می کردم.

شیوه شناسایی فروشندگان چطور بود و چه چیزهایی می خریدی؟

تا کنون 8 شاکی نسبت به من ثبت شکایت کرده اند که اجناس خریداری شده از هر کدام آنها متفاوت است.من در سایت شیپور یا دیوار آگهی ها را رصد می کردم و از میان آنها افرادی را انتخاب می کردم که اجناس را بالاتر از قیمت واقعی آگهی کرده بودند.مثلا موتورسیکلتی که 180 میلیون می ارزید، 300 میلیون آگهی کرده بودند.از همین جا متوجه می شدم که این فرد طمعکار است.بعد با او تماس می گرفتم و می گفتم حاضرم به همین قیمت خریداری کنم اما چک می دهم.فروشنده هم قبول می کرد و من چک را قبل از اینکه در سامانه ساد سرقتی بودن ان اعلام شود بابت خرید کالا به فرد پرداخت می کردم.در چند مورد هم سراغ افرادی رفتم که خودشان قصد کلاهبرداری داشتند.یکی از آنها فردی بود که برنج پاکستانی را که کیلویی 20 هزار تومان هم نمی ارزید در گونی ریخته بود و می خواست به جای برنج ایرانی کیلویی 140 هزار تومان به مردم قالب کند.من همه برنج های او را خریدم.یا مثلا یکی دیگر بود که لپه ها را در بسته های 600 گرمی بسته بندی کرده بود ولی به عنوان 800 گرمی می فروخت، یا فرد دیگری روغن های تاریخ مصرف گذشته را که بوی خیلی بدی گرفته بودند با تاریخ جدید می فروخت؛ اجناس آنها را خریداری کردم.

بعد این اجناس خریداری شده را چه کار می کردی؟

می فروختم! آن ها را به مغازه ها یا به افراد با قیمت پایین تر از حد بازار می فروختم.

کلاهبرداری دوست داشتم!

چرا دست به این نوع سرقت زدی؟

اجاره خانه سنگین می پرداختم و هزینه درمان فرزند معلولم را هم نداشتم.این اواخر به حدی به ستوه آمده بودم که یک بار می خواستم در داروخانه به خاطر داروهای پسرم خودم را آتش بزنم.

 

تا به حال شغلی داشتی؟

بله تعمیرات لوله های گاز انجام می دادم و در آتش نشانی هم کار تعمیرات می کردم اما سال قبل در خیابان دبستان وسایل من را سرقت کردند که دیگر نتوانستم وسایلم را بخرم و کارم را ادامه دهم.

این شیوه و شگرد کلاهبرداری چطور به ذهنت رسید؟

از بچگی نقشه های کلاهبرداری را دوست داشتم!

چطور این نقشه را طراحی کردی؟

شیشه کشیده بودم! از قدیم می گویند شیشه بکش نقشه بکش !

فکر می کردی در دام بیفتی؟

نه فکر می کردم ردی از خودم نمی گذارم.اما من چاره ای نداشتم و از سر خوشی این کار را نکردم، شاید از اینجا بیرون بروم باز هم مجبور شوم که دست به سرقت و کلاهبرداری بزنم!

 بنابراین گزارش رسیدگی به این پرونده بعد از تکمیل تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی در دستور کار ماموران قضایی قرار خواهد گرفت.

 

منبع: رکنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار