کلاهبردار| کلاهبرداری| زن کلاهبردار

زن تهرانی با استایل لاکچری سر ملتی را کلاه گذاشت | اولین عکس از زن کلاهبردار که پلیس به دنبال اوست

فیلم‌ها نشان می‌داد که زن جوان با ظاهری آراسته و در نقش مشتری وارد بانک شده و با گوشی خود اقدام به فیلمبرداری و گرفتن مخفیانه عکس از چک‌ها کرده و پس از آن نیز از بانک خارج شده است

زن تهرانی با استایل لاکچری سر ملتی را کلاه گذاشت | اولین عکس از زن کلاهبردار  که پلیس به دنبال اوست

خبرملت: پلیس در تعقیب زن جوانی است که به‌عنوان مشتری، وارد بانک‌ می‌شد و با فیلم‌گرفتن از روی چک‌های مشتریان، نقشه کلاهبرداری خود را عملی می‌کرد.

به گزارش همشهری، چندی پیش مدیر یک شرکت خصوصی راهی اداره آگاهی شد و گفت که فردی با چک قلابی اقدام به برداشت چندین میلیون تومان از حساب شرکت کرده است. این در حالی بود که به‌گفته وی هیچ چکی با مبلغ مورد نظر و به نام شخصی که نامش در چک درج شده بود، از سوی شرکت صادر نشده بود. 

با این شکایت، تیمی از کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران برای کشف راز این کلاهبرداری وارد عمل شدند. آنها در نخستین اقدام به بررسی چک مورد نظر پرداختند و متوجه شدند که به نام یک زن صادر شده است. تحقیقات بیشتر اما نشان می‌داد که چک به طرز بسیار ماهرانه‌ای جعل شده و زن جوان با استفاده از چک جعلی اقدام به برداشت از حساب شرکت مورد نظر کرده است.

در ادامه کارآگاهان به بررسی دوربین‌های مداربسته بانک پرداختند. آنها فیلم‌هایی که لحظه ورود زن جوان را به بانک نشان می‌داد، مرور کردند. فیلم‌ها نشان می‌داد که زن جوان با ظاهری آراسته و در نقش مشتری وارد بانک شده است. او سپس به افرادی که چک‌های بانکی دراختیار داشتند و آنها را روی پیشخوان بانک گذاشته بودند، نزدیک شده و با گوشی خود اقدام به فیلمبرداری و گرفتن مخفیانه عکس از چک‌ها کرده و پس از آن نیز از بانک خارج شده است. وی چند روز بعد با در اختیار داشتن چکی تقلبی با مشخصات و امضایی درست شبیه امضایی که پای چک صاحب شرکت بود، وارد بانک شده و آن را نقد کرده بود.

بررسی‌ها نشان می‌داد که زن جوان پس از عکس‌ و فیلم گرفتن از چک‌های مشتریان با ارتباطاتی که با فروشندگان چک‌ها و مدارک سرقتی داشته، از آنها چکی شبیه چک مورد نظر و مدارک شناسایی جعلی خریداری می‌کرد. سپس به طرز ماهرانه‌ای شماره چک و مشخصات و مبلغ آن را تغییر می‌داد و آن را نقد می‌کرد‌. این زن همچنین برای اطمینان از موجودی حساب شاکیان به بهانه استعلام   برای نقدکردن چک با شعبات بانک‌ها یا قسمت حسابداری شرکت‌ها تماس و با ترفندی خاص از مانده حساب سوژه‌های خود اطمینان پیدا و مبلغ چک را با توجه به موجودی حساب افراد صادر می‌کرد.

او با کارت ملی جعلی حساب بانکی دیگری باز کرده بود که پس از نقدکردن چک‌ها، مبلغ آن را به‌حساب مورد نظر واریز و با مراجعه به صرافی‌ها و طلافروشی‌ها  اقدام به خرید طلا و دلار می‌کرد.

به‌گفته سرهنگ جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران، با توجه به  فراری بودن زن جوان، مجوز قضایی انتشار عکس بدون پوشش چهره وی از سوی مقام قضایی صادر شده و افرادی که از مخفیگاه این زن باخبرند می‌توانند اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن 51055613و 51055434 در اختیار کارآگاهان اداره 13پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار