اعتیاد به‌دلیل سرگرمی؛ گلی، دزد خیابان‌های کرمان دستگیر شد

دختر 20 ساله‌ای که به دلیل بی‌محبتی‌های نامادری به اعتیاد روی آورد، از خانه فرار کرد و در حین سرقت از خیابان‌های کرمان دستگیر شد.

اعتیاد به‌دلیل سرگرمی؛ گلی، دزد خیابان‌های کرمان دستگیر شد

عصر گرم تابستان بود که ماموران گشت پلیس کرمان دختری 20 ساله را هنگام دزدی ردیابی و دستگیر کردند.

این دختر بعد از بازداشت ادعا کرد بخاطر اعتیاد از خانه پدری اش فرار کرده است و حالا برای تهیه مخارج اعتیادش و گرسنگی چاره ای جز سرقت ندارد.

این دختر در بازجویی ها گفت : مادرم فوت کرد و پدرم با دختر همسایه مان که چند سالی از من بزرگتر بود ازدواج کرد. نامادری ام من را دوست نداشت و مجبورم می کرد تا همه کارهای خانه را انجام بدم و اگر انجام نمی‌دادم کتک می‌خوردم.

وی افزود : در مدرسه با یک دختر آشنا شدم که او هم پدرش فوت کرده بود و ناپدری داشت که او را اذیت می کرد یه جورایی هم درد بودیم و هر روز با هم به مدرسه می‌رفتیم و برمی گشتیم تا اینکه یک روز به همراه فریبا دوستم به قهوه خانه رفتیم و سفارش قلیان دادیم، فکر می کردیم دیگر ما هم بزرگ شده ایم.

گلی سر به زیر انداخت و ادامه داد :کم کم برای قلیان کشیدن به پارک و جاهای خلوت می رفتیم و دنبال هیجان بیشتر بودیم و با دوستانم یا بهتر بگویم دشمنانم به مواد مخدر روی آوردیم اول برای تفریح بود ولی بعد از مدتی دیگر به یک عادت بد تبدیل شد.

 خودم هم باور نمی کردم چقدر آدم بدی شده ام چرا که کشیدن مواد مخدر برای من زشتی نداشت و آهسته آهسته به تجربه کارهای ناپسند دیگر ترغیب می شدم تا اینکه در سن ۱۷ سالگی به منزل دوستم فریبا  برای مهمانی رفتم و من از سر کنجکاوی به اتاق ها سرک می کشیدم تا اینکه وارد اتاق برادر ناتنی فریبا شدم و آشنایی ما از آنجا شروع شد.

 ارسلان تمامی خلا های خانواده ام را پر کرده بود، به من اهمیت می داد، حرف های محبت آمیز می زد و من به او وابسته شده بودم تا اینکه بعد از یک سال خیلی راحت رفت و ازدواج کرد و من که به او اعتماد کرده بودم، کل زندگی ام را با ارسلان باختم و من ماندم با غرور خرد شده و آبروی رفته ام.

دختر سارق گفت : بعد از آن من بیشتر و بیشتر در دام اعتیاد افتادم تا اینکه نامادری ام از اعتیاد من مطلع شد و به پدرم خبر داد و او هم من را به شدت کتک زد، از خانه فرار کردم و به یک دختر فراری تبدیل شدم که برای تهیه مواد و جایی برای ماندن مجبور به هر کاری شدم.

بعد از آن به مصرف مواد مخدر صنعتی روی آوردم و چهره ام دیگر شور جوانی را نداشت و در سن ۲۰ سالگی همه آرزوهایم را رفته بر باد دیدم و  به جای رفتن به  دانشگاه و ساختن آینده ای روشن الان به جرم سرقت دستگیر شدم و روی صندلی بازجویی در حال نوشتن تعداد سرقت هایم هستم.

حالا که خوب نگاه می کنم، دیگر گلی 12 ساله  شاد و پر انرژی به یک فرد معتاد و کارتن خواب تبدیل شده که روز به روز در این باتلاق بیشتر فرو می رود و به آینده ای نا مفهوم می نگرد.

نظر کارشناس

 سرهنگ دوم رزم گر کارشناس مرکز مشاوره پلیس کرمان

عواملی مانند خشونت والدین؛ مشکلات والدین با یکدیگر، منع شدن از خواسته های معقول؛ تحقیر و طرد شدن و ایجاد یک شرایط تحمیلی به نوجوان می تواند زمینه ساز اعتیاد و دوری او از خانواده شود بنابراین نقش خانواده در بروز این آسیب ها بسیار حائز اهمیت است.

 در این موارد باید مراکز درمانی و سازمان های حمایتی زیربط را شناسایی و این افراد را ساماندهی کرد و به سمت خانواده سوق داد و با مددکاری و مشاوره های روانشناختی با خانواده آنان؛ زمینه های  حمایت های روانی و اجتماعی برای ادامه زندگی سالم را مهیا کرد.

 

منبع: رکنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار