جیب‌بری با اسلحه؛ هزینه عروسی دست داماد را رو کرد

متهمی که در مشهد با اسلحه جیب شهروندان را برای هزینه عروسی‌اش خالی می‌کرد، دستگیر شد.

جیب‌بری با اسلحه؛ هزینه عروسی دست داماد را رو کرد

به هر نحو ممکن می‌خواست هزینه‌های برپایی مجلس عروسی‌اش را سریع‌تر جمع‌وجور کند. تابستان از راه رسیده بود و طبق قول و قرار اولیه با خانواده عروس، باید دست به جیب می‌برد و خرج تدارکات مجلس را می‌داد. اما از دست‌دادن شغل قبلی‌اش در یک آب‌میوه‌فروشی، دستش را خالی گذاشته بود و به‌جای جست‌وجو برای شغلی دیگر و پیداکردن راه‌حلی مناسب، راه را کج رفت؛ آن‌قدر که از بیراهه سردرآورد. شاید علت اصلی این بیراهه‌رفتن، گرفتاری‌اش به اعتیاد بود، آن هم اعتیاد به مخدری که توهم‌زاست و خانمان‌سوز.

این متهم که اهل یکی از استان‌های جنوبی است، در یکی از همین پاتوق‌های مواد که برای تهیه شیشه رفته بود، همدستی پیدا کرد و بعد از رفتن به عالم هپروت با مصرف شیشه ، هم شغل پیدا کردند، هم پول عروسی جور شد، هم خرج زندگی و هم راه صدساله را به یک شب رفتند! نقشه اولیه‌شان خالی‌کردن جیب مردم بود، اما اینکه چطور و کجا و چگونه را هر بار که پای بساط شیشه می‌نشستند، پلانی به پلان‌های قبلی نقشه‌هایشان اضافه می‌کردند. آخرین پلان، سرقت با اسلحه بود که نقشه راهشان شد!

زورگیری با اسلحه از قاپیدن گوشی، پول نقد تا دستگاه تتو ناخن!

شاید به عقل جن هم نرسد که از بساط یک سارق مسلح ، دستگاه تتو ناخن زنانه پیدا شود! اما این دو سارق مسلح وقتی دهانه تفنگ را به‌سمت طعمه‌هایشان می‌گرفتند، قربانی از ترس، هر آنچه همراهش بود را تحویل این زورگیران می‌داد.

زورگیری آن هم مسلحانه و با اسلحه غیرمجاز را از حوالی جاده سیمان، جایی که نزدیک به محل اختفایشان بود، شروع کردند. روز اول، نقشه‌شان گذاشتن اسلحه روی سر شهروندان برای زورگیری پول‌های نقد، طلا، گوشی و هر شیء ارزشمند بود، اما کم‌کم هر چه در بساط طعمه‌هایشان پیدا می‌شد، می‌قاپیدند؛ حتی از خیر یک ابزار ساده کار که دست رهگذری بود و طعمه‌شان بود هم نمی‌گذشتند.

سرقت مسلحانه شبیه فیلم‌های هالیوودی

این دو متهم به سرقت مسلحانه ، پای همان بساط شیشه که نشسته بودند، به‌جز ابزار سرقت که اسلحه بود، نوع پوشش چهره خودشان را هم طراحی کرده بودند. با سروصورت کاملا پوشیده، اسلحه به دست، تعقیب و گریز‌های ماهرانه به محل اختفا که بی‌تشابه به صحنه‌هایی از فیلم‌های هالیوودی و فرار دزدان اسلحه به دست نیست. اما هر چقدر این دو متهم تصور می‌کردند که ساحل امنی برای خودشان درست کرده‌اند، خیلی زود به دام افتادند و به این صورت با تلاش مأموران کلانتری شهرک مهرگان مشهد از ۲۸ فقره سرقت آن‌ها، رمزگشایی شد.

دستگیری در یکی از روستا‌های محدوده جاده سیمان مشهد

درباره سرقت‌های مسلحانه این دو زورگیر، فرمانده انتظامی مشهد می‌گوید: بلافاصله بعد از گزارش چند فقره زورگیری توسط دو جوان موتورسوار در محدوده جاده سیمان، موضوع در دستورکار کلانتری شهرک مهرگان قرار گرفت. در تحقیقات پلیس از مال‌باخته‌ها مشخص شد که سارقان با سروصورت پوشیده و با پرسه‌زنی در مناطق کم‌تردد و خلوت، سد راه طعمه‌هایشان می‌شدند و با تهدید اسلحه، گوشی تلفن همراه و وجوهات نقد و سایر اقلام همراه آن‌ها را زورگیری می‌کردند.

به گفته سرهنگ احمد نگهبان به‌دلیل حساسیت موضوع زورگیری، تحقیقات نامحسوس پلیس برای شناسایی متهمان خیلی سریع و هوشمندانه آغاز شد. تا اینکه مأموران دایره تجسس کلانتری شهرک مهرگان با رصد‌های اطلاعاتی خود به سرنخ‌های خوبی درباره محل اختفای این دو زورگیر حرفه‌ای در یکی از روستا‌های محدوده جاده سیمان به‌دست آوردند. گروه رسیدگی‌کننده پرونده پس از جمع‌آوری مستندات کافی با کسب مجوز قضایی، وارد محل اختفای این دو متهم شدند.

فرمانده انتظامی مشهد با اعلام دستگیری این دو متهم بیان کرد: مأموران این فرماندهی با محاصره محل اختفای متهمان، در اقدامی ضربتی وارد عمل شدند و متهمان را در اقدامی ضربتی و غافل‌گیرانه دستگیر کردند. در بازرسی از محل اختفای متهمان دو قبضه اسلحه غیرمجاز، دو دستگاه موتورسیکلت مسروقه، دو دستگاه کامپیوتر خودرو، دو عدد باند مجلسی، یک دستگاه تلویزیون، دستگاه تتو و کاشت ناخن، دو عدد کیلومتر موتورسیکلت، هشت عدد چراغ خطر موتورسیکلت، مقادیر زیادی کابل برق، پنج عدد قفل شکسته و یک قیچی بزرگ آهن‌بر کشف کردند.

سرهنگ نگهبان با اشاره به تحقیقات پلیس تصریح می‌کند: متهمان سی‌وچهار و سی‌وشش‌ساله که هر دو سابقه‌دار هستند و به مواد مخدر شیشه اعتیاد دارند، در چندین مرحله بازجویی‌های پلیس و رویارویی با ادله و مستندات کشف‌شده به مجموع به ۲۸ فقره سرقت اعتراف کردند.

 

منبع: رکنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار